Tilluke rõõmupill

juhitavus, ruumikus, disain müra, ebamugav vedrustus, võiks veelgi kiirem olla

Renault Twingo RS pole nii kiire, kui ehk ootaks, kuid lusti pakub siiski küllaga.

Kui praegu on ülipopp nn downsizing ehk mootori kubatuuri vähendamine ühes ülelaadimise kasutuselevõtuga, siis Renault ajab Twingo sportversiooni juures endiselt läbi vabalthingava jõuallikaga. Nimelt 1,6liitrisega, millest on Renaultspordi insenerid välja võtnud korraliku hulga hobujõude: 133, kilovattides väljendatuna 98. Pöördemoment 160 Nm eriliseks hõiskamiseks põhjust ei anna, kuid et Twingo RS on tõeliselt kerge auto, kaaludes vaid 1049 kg, on eeldused mõnusaks dünaamikaks siiski täiesti olemas. Eriti veel, kuna Renault on selliseid väikeseid taskurakette läbi aastate hästi teha osanud.

Mootor ilma turbota

RS-i vabalthingav mootor käitubki teistmoodi, kui tavaliseks saanud turbomootorid – turbo rakendumisega kaasnev „jalaga selga” tunne puudub ning võimsus lisandub üsna lineaarselt läbi kogu pööretevahemiku. Mida kõrgemale tahhomeetri osuti tõuseb, seda magusamaks minek läheb ning tippvõimsus saavutatakse alles napilt enne piiraja sekkumist 6750 pöördel. Kokkuvõttes tähendab see, et Twingo nautimiseks tuleb tõesti gaasipedaali agressiivselt kasutada ning samuti käigukangiga nobe olla. „100” saabub 8,7 sekundiga – ei kõla just liiga hästi, kuid kui juurde panna veel kiire ja täpne rool ning kurve armastav vedrustus, mis teeb kiirestisõitmise ka algajale lihtsaks, on tunne Twingo roolis palju parem kui pelgalt numbreid uurides eeldaks.

Visuaalselt on RS läbinud tava-Twingoga võrreldes korraliku steroididieedi – lisandunud on suured veljed, spoilerid, embleemid jm, auto seest leiab oranžid turvavööd (mis kardetavasti küll kiirelt määrduvad), alumiiniumist pedaalikatted ning samuti oranžiga tikitud sportistmed. Hoogsust lisab omamoodi armatuurlaua disain keskel asuvate näidikute ning juhi ette rooli taha paigutatud tahhomeetriga. Kõik see ei suuda küll päriselt peita säästuauto algupära, mis väljendub eelkõige odavavõitu plasti ülekülluses.

See-eest on tilluke Twingo üllatavalt praktiline. Kohti on küll vaid neli, kuid tagumises reas jätkub pearuumi rohkem kui mõnes klassi võrra kõrgemas autos – seal istuvad tõesti mõnusalt ka kahemeetrised. Lisaks saab tagaistmeid eraldi edasi-tagasi liigutada. Kui pakke pole palju vaja kaasa vedada, annab nii jalaruumi päris avaraks venitada. Väärtust igapäevaautona kahandab kõrge müratase: laiad sportlikud rehvid toovad sõitjateruumi nii palju kohinat, et raadio tuleb valjuks keerata juba linnakiirustel ning maanteel paneks selle kõrvade säästmiseks hea meelega üldse kinni. Ka raputab sportlik vedrustus Eesti keskmisel linnatänaval pakiruumi asetatud vahukoorepaki paar tunniga päris vahukooreks valmis.

nobeda linnaautona hea valik, igapäevaseks kasutamiseks siiski ebamugav.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind13 300 eurot (208 100 krooni)
MootorR-4, otto, 1538 cm³
Võimsus98 kW (133 hj) 6750 p/min
Pöördemoment160 Nm 4400 p/min
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus201 km/h
Kiirendus8,7 s
Kütusekulu9,1/5,7/7,0 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.