Valusalt kiire, mõnusalt mugav
võimsus, sõidumugavus, disain vanamoodne sisemus
Jaguar XKR-i kohta tuleks meelde jätta arv 510. Just nii palju hobujõude toodab selle viieliitrine V-8, mis määrab kauni kaheukselise iseloomu rohkem kui üksi teine komponent.
510 hobujõudu on päris palju. Seda on 125 võrra rohkem kui XK baasmudelil ja 320 võrra rohkem kui näiteks kõige nõrgemal praegu toodetaval Jaguaril (190 hj XF 2,2 D). Seda, millega 510 hobujõudu hakkama suudavad saada, võib päris nauditavalt kogeda ka tavaliikluses. Märjavõitu ilm proovisõidule asudes vihjas, et veojõukontrollil tõotab tulla sisukas päev.
Gaasipedaaliga harjumuspäraselt ringi käies ei ole tegelikult vahet, kas asfalt on märg, niiske või kuiv. Kohaltvõtul ei mahu kõik 510 hobujõudu nagunii 285 mm tagarehvide kaudu korraga asfaldile. Gaasi õrnalt doseerides ja haardekontrolli tulukese vilkudes saavutab must kupee ideaaloludes 4,8 sekundiga sajakilomeetrise tunnikiiruse. Kiiremini kui Maserati GranTurismo, kiiremini kui BMW 650i Coupe ja sama kiiresti kui Aston Martin DB9.
Õigupoolest ei iseloomusta kohaltvõtt XKR-i kiirendusvõimet kõige paremini. Viieliitrine kompressormootor pakub suurimat pöördemomenti (625 Nm) pööretevahemikus 2500–5500 p/min, mis tagab ühtlaselt tugeva tõmbe juba madalatelt pööretelt. Mootor lihtsalt pressib alumiiniumkupeed edasi, teeb müdisevat häält ja uriseb käiguvahetuste eel.
Väledad möödasõidud
Möödasõidud käivad nii kiiresti, kui juht suudab ümberreastumisel rooli vasakule ja siis uuesti paremale keerata. Küsimust, kas eessõitvast autost jõuab mööduda, eriti ei teki, pigem on küsimus selles, mitmest autost jõuab korraga mööduda. Kahest, kolmest, viiest!? Gaas põhja, rool vasakule, urin kapoti alt, rool paremale, tehtud!
Gaas-põhjas-kiirendamist tasub harrastada siiski vaid juhul, kui veojõukontroll on täiesti aktiveeritud. Vähegi niiske asfaldi korral on tagarehvidel tegemist, et isegi 70–80 km/h juures pidamist leida. Märjast teest rääkimata. Õnneks on pidurid mootoriga sama masti, tagades vajadusel valusa aeglustuse. Üleni musta värvi proovisõiduautol olid pidurisadulad efektselt punaseks värvitud, selline lisa maksab 384 eurot.
Kui 510 hobujõu nautimisel midagi väheks jääb, siis on see sound. Ei, ülelaadimisega V-8 teeb vahvat urinat, aga ta ei kriiska ega kilju nagu hiljuti Autolehes sõidetud Maserati (vt AL nr 31). Kui Maserati läbilõikav hääl toob kananaha ihule, siis Jaguari bassine müdin paneb juhi ennast lihtsalt isaselt tundma. Pole kah paha, eks ole.
Üllatavalt mugav
Sellesama Maseratiga võrreldes üllatas Jaguar oma sõidumugavusega. Ei ole just palju pooletuhande hobujõulisi autosid, mida soovitaks silmagi pilgutamata igapäevaselt linnaliikluses kasutada. XKR on just selline auto. Isegi vedrustuse jäigemas seades mahendab see teekonarusi ning muutub komfortrežiimis luksuslikult mugavaks. Kui aga juhil tekib isu kurve innukamalt rünnata, pole seegi probleemiks, XKR käitub nagu sportauto.
Proovitud XKR oli varustatud aero- ja kiiruspaketiga, mis tähendas mitut lisandunud keredetaili ning tõstetud tippkiirust. Kui muidu sõidab XKR (nagu enamik Jaguare) „vaid” 250 km/h, siis proovisõiduautol sekkub elektrooniline piirik alles 280 km/h juures. Sellised lisad tõstsid proovisõiduauto hinna 121 584 euroni, kuigi niigi hästi varustatud XKR-i saab soetada juba 105 120 euro eest.
Teadagi ei ole Jaguar XK praeguseks enam uus auto. See debüteeris 2005. aastal ja viimati uuendati seda 2009. aastal. Praegu on uudisteks just eelnimetatud varustuspaketid. Tulenevalt vanusest ei jäta XKR-i sisemus ka enam väga moodsat muljet, kuigi midagi sealt otseselt ei puudu kah. Kupee välimus on ajaproovile lihtsalt paremini vastu pidanud.
XKR ühendab endas tohutu kiiruse nauditava mugavusega. Seda suudavad vähesed.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind121 584 eurot (1 902 376 krooni) |
MootorV-8, otto, 5000 cm³, kompressor |
Võimsus375 kW (510 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment625 Nm 2500 p/min |
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus280 km/h |
Kiirendus4,8 s |
Kütusekulu18,9/8,6/12,3 l / 100 km |
Hooldevälp16 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad4 |