Kolm ust ja kogu lugu?

disain, kütusekulu, toimiv ukselahendus nõrk mootor, stopp-start, taha ebamugav siseneda

Hyundai Veloster on kogunud seni tuntust sellega, et tal on erinevalt kõigist teistest autodest 1 + 2 ust. Aga kas peale kolme ukse on tal veel midagi pakkuda?

Ninatargad võivad muidugi küsida, mille kuramuse pärast peaks autol kolm ust olema. Miks mitte kaks või neli, nagu tavaliselt!? Praktikas osutub Velosteri ukselahendus aga üllatavalt mugavaks kasutada. Selgub, et võrdlemisi sageli piirneb sõitjate arv just kolme inimesega ja Velosterisse saavad nad kõik siseneda oma uksest. Ka neljas sõitja mahub ära, saades siseneda kas ainukesest tagauksest (mugavam variant) või juhiuksest tagaistmele pugedes (ebamugavam). Kaheukselisest kupeest on Veloster parem seetõttu, et selle tagaistmele saab suurema pingutuseta ka lapseistme paigaldada.

Ruumikuse üle saavad täiskasvanud tagaistmel mõistagi kurta. Eriti ebamugav on sisenemine, kuid nii pea kui ka jalad mahuvad keskmisest veidi lühemal meesterahval autosse ära. Isteasend on aga üsnagi omapärane – pea ei ole mitte vastu lage, vaid vastu tagaklaasi. Et päike läbi klaasi sõitjatele lagipähe ei paistaks, on tagaklaas musta teibiga triibutatud.

Velosteri esiistmel tunnevad täiskasvanud ennast palju mugavamalt, seda nii ruumikuse kui ka efektse sisekujustuse tõttu. Armatuurlaud näeb välja sama tegus ja dünaamiline nagu eksterjöör. Metalsed plastkaunistused kuuluvad hinna sisse, samuti ka metallkattega pedaalid ja kõik muud mugavused. Õigupoolest on lisavarustuses vaid avatav klaaskatus, mis ka proovisõiduautol osa pearuumist enesele nõudis.

Aga võimsus!?

Kui koostekvaliteediga on uutel Hyundaidel kõik kenasti paigas, siis küsimusi tekitas mõningate sõlmede käsitsetavus – klaasitõstukite asukoht, käetoe suurus, temperatuuriregulaatori toimimine. Lisaks ei saa kiita nähtavust tagurdamisel.

Kui sellised puudused on väiksemat laadi, siis mööda ei saa Veloster paraku ka suurematest. Sportlikku-dünaamilist välimust vaadates ja Hyundai pressiteateid lugedes tekkis arusaam, et Velosteri näol on tegu sportliku sõidukiga. Nii see siiski pole. Vähemasti praegu pakutavas versioonis.

Asi saab alguse liiga nõrgast mootorist. 1,6liitrine bensiinimootor on otsepritsega, kuid ülelaadimiseta. Hobujõude saadakse sellest kõrgetel pööretel küll 140, ent pöördemoment on suisa mikroskoopiline – 167 Nm. Konkureerivate sportlik-efektsete sõidukitega ei ole siin suurt midagi võrrelda (vt tabelit), foorisprindis jääb Veloster alla ka diisel-Golfile.

Huvitav käivitusautomaatika

Tõsi, plusspoolele tuleb märkida madal kütusekulu, kuid selle saavutamise viisid ärritavad juhti. Velosteri stopp-start-automaatika toimib nimelt moel, mida peab enne sõidule asumist õppima. Kasutades Hyundaid tavalise manuaalkäigukastiga auto kombel, leiab juht ennast sageli seisva mootoriga rohelise tule tagant, sest esimesel sidurdamisel mootor ei taaskäivitu. Targemaks saades selgus, et mootori automaatseiskudes ei tohi juht käigukangi sõrmeotsagagi puudutada. Kui käigukangi natukenegi liigutatakse, automaatkäivitus esimesel korral ei rakendu. Õnneks saab kogu selle stopp-start-süsteemi ka välja lülitada.

Manuaalkäigukastiga versioonil kuulub stopp-start hinna sisse. Automaadile seda ei pakuta, kuid automaatkäigukastiga on Veloster veel aeglasem ja 1500 eurot kallim. 23 000eurose baashinnaga (praegu kehtib soodushind 21 990 eurot) ei ole Veloster nagunii soodsamate killast. Sama raha eest leiab hulga kiiremaid sõidukeid, kolmeukselisi aga mitte ühtegi.

efektse disaini ja omapärase ukselahendusega kupee, mida veab alt nõrk mootor.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind22 990 eurot (359 715 krooni)
MootorR-4, otto, 1591 cm³
Võimsus103 kW (140 hj) 6300 p/min
Pöördemoment167 Nm 4850 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus201 km/h
Kiirendus9,7 s
Kütusekulu7,1/5,3/5,9 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad3
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.