Säästlik, aga väle

ökonoomsus, dünaamika, varustus rabe ja rahutu ebatasasel teel

Kolmesilindrilise mootoriga Nissan Micra on ökonoomne, kuid tänu mahtkompressorile ka piisavalt reipa astumisega.

Keskmiselt tarvitab sellise, 1,2liitrise töömahuga ja 98 hobujõudu arendava mootoriga Micra tehase andmetel 4,3 liitrit kütust sajale kilomeetrile ja kiirendab paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 11,3 sekundiga. Võrdluseks olgu öeldud, et sama töömahuga vabalthingav jõuallikas pakub 80 hobujõudu, aga tarvitab 0,7 liitrit rohkem kütust ja kiirendab Micrat samas harjutuses 2,4 sekundit kauem.

Mõistagi maksab tehniliselt keerukama jõuallikaga Micra rohkem, võttes vaatluse alla odavamad, kuid võrdse varustusega mudelid, siis vastavalt 12 760 ja 11 560 eurot, vahe seega 1200 eurot. Nagu märgitud, erinevus seisneb lisaks kütusekulule ka dünaamikas, mistõttu oleks tasuvusaja arvestamine ühekülgne. Paljudes riikides tähendab kompressoriga Micra 99grammine CO2 pääst kilomeetril märkimisväärset kokkuhoidu maksudelt, näiteks Hollandi puhul saab rääkida umbes 1000 eurost.

Automaatne stopp-start

Kolmesilindrilise käiguomadused ei ole nii viimistletud kui tüüpilisel neljasilindrilisel, kuid eriliseks nurinaks kah põhjust ei anna. Kompressor pakub kiirendamisele tõhusat ja pööretevahemikku üsna ühtlaselt jaotuvat abi.

Kütusesäästu huve teenib ka automaatne stopp-start süsteem, mida täiendab väike mänguline element: nimelt saab armatuurlaual olevalt ekraanilt jälgida, mitu grammi süsinikdioksiidi jäi mootori automaatse seiskamise tulemusena (näiteks foori rohelist tuld oodates) õhku paiskamata.

Muus osas on uue jõuallikaga Micra nagu Micra ikka: väikese auto kohta avara sõitjateruumiga, headel teedel mugav, kuid kehvadel rabe ja raputav.

Ülelaadimisega mootoriga Micrat pakutakse vaid teises, Acenta varustustasemes, mis tähendab, et hinnas sisaldub näiteks ka konditsioneer; istmesoojendused, rikkalik turvavarustus (stabiilsuskontrollist kaheksa turvapadjani) ning näiteks Bluetooth-ühendus auto helisüsteemi ja mobiiltelefoni vahel leiduvad aga juba sellest odavamal Visia tasemel.

Kuidas saavutatakse kütusesääst?

Nissan kasutab oma väiksel kompressormootoril Milleri tsüklit. Lihtsalt ja lühidalt: sisselaskeklapp on kauem avatud kui otto tsükli puhul, survekadu kompenseerib kompressor. Sisuliselt jaguneb survetakt kaheks: avatud klapiga ja suletud klapiga osaks. See võimaldab kolvil vabamalt üles liikuda.

Veel meetmeid: bensiin pritsitakse otse silindrisse, mitte kollektorisse, mootori sisehõõrdumist on kahandatud ja lõpuks annab mootori väiksus, kolm silindrit tavalise nelja asemel ju ka kaalusäästu.

säästlik ja piisavalt reipa minekuga väike auto, millele sobivad siledad teed.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind12 760 eurot (199 650 krooni)
MootorR-3, miller, 1198 cm³
Võimsus72 kW (98 hj) 5600 p/min
Pöördemoment142 Nm 4400 p/min
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus180 km/h
Kiirendus11,3 s
Kütusekulu5,2/3,7/4,3 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.