Praktilisem Cruze

disain, võimekas mootor, praegu soodsad hinnad väikesed möödalaskmised sõitjateruumis, jäigapoolne vedrustus, baasvarustus

Euroopas kõige populaarsem Chevrolet mudel Cruze sai lõpuks ka luukpärakere.

Seni pakuti Cruze’ist vaid sedaani. Õnneks pole sedaanist luukpära valmistegemine kaasa toonud sarnast käkerdist, nagu tavaliselt läheb vastupidise töö käigus: luukpärast sedaani muundamisel ilmuvad liiklusesse sellised disainiõnnetused nagu Renault Thalia, Škoda Fabia sedaan jne. Uue Cruze’i kujustusega võib rahule jääda mistahes nurga alt vaadates.

Sama kehtib sõitjateruumi kohta, kuigi seal saab mõne asja kohta ka kriitikat teha: näiteks on istmete vahele paigutatud käetugi liialt väike ja taha asetatud, sel moel ta iga juhi käele kindlasti tuge ei anna. Teiseks võiks taga veidi enam põlveruumi olla ja kuigi istmed kipuvad paljudel autodel kõvavõitu olema, võib Cruze omasid ses mõttes nö ületamatuteks pidada. Pikemal sõidul, tõsi, need ei väsitanud, kuid liialt mugavad pole samuti.

Sedaaniga võrreldes on pakiruum mahu poolest isegi väiksem: 450 vs. 413 liitrit, kuid paberilt loetavad numbrid ei räägi veel kogu tõde. Luukpära laadimisava on palju suurem ning kui istme seljatoed alla klappida, mahuvad sinna tõesti kogukad esemed.

Proovisõiduauto kaheliitrine diiselmootor on omas klassis üks võimsamaid: annab 163 hobujõudu ja 360 Nm. Pealegi on Chevrolet „hobused” tõesti heas toonuses ja vaiksed pealekauba, sest auto sprindib jõuliselt ja seejuures häiriva diisliplärinata, kaasnevat helitausta võib isegi mõnevõrra sportlikuks pidada. 100 km/h tuleb 8,5 sekundiga ja keskmiseks kütusekuluks märgib Chevrolet 5,6 liitrit saja kilomeetri kohta. Erinevalt ottomootoritest on diislil kuuekäiguline manuaalkäigukast (teistel viis käiku).

Diisel-luukpära vedrustuse seade on küllalt jäik ning headel teedel seetõttu erksama sõidustiiliga juhile hästi meeltmööda, Eesti auklikel tänavatel hinnang võib-olla nii positiivne poleks. Ka jääb elektriline roolivõimendus parimatele selgelt alla.

Luukpärakerega Cruze’i hinnad on paarisaja euro võrra sedaani omadest odavamad ning algavad 14 300 eurost. Praegu tehakse aga kogu valikule suuri soodustusi – nii maksab 1,6liitrise baasmootoriga auto 11 645 eurot ning kaheliitrise diisli saab kätte 19 235 euro asemel 15 769 euroga. Küll tuleb tähele panna, et Cruze’i baashind ei sisalda kuigi palju mugavusvarustust: puuduvad isegi elektrilised esimesed aknad, kaugjuhitav kesklukk ning konditsioneer.

oodatud lisa Cruze’i mudelivalikusse, kuid mõningast arendustööd on jäetud ka järgmise mudeliuuenduse tarbeks.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind17 895 eurot (280 016 krooni)
MootorR-4, diisel, 1998 cm³
Võimsus120 kW (163 hj) 3800 p/min
Pöördemoment360 Nm 1750-2750 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus205 km/h
Kiirendus8,5 s
Kütusekulu7,7/4,4/5,6 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.