Chevrolet' supersäästja

ökonoomne, luukpära disain, ruumikas, mugav vedrustus sedaani tagaosa disain, lärmakas mootor

Chevrolet´ esimene väike diiselauto Euroopas hiilgab üliväikese kütusekuluga.

Esimese Chevrolet' väikeautona saab Aveole nüüdsest ka diiselmootorit. Selle kubatuuriks annab tootja 1,3 liitrit (tähte närides siiski 1248 cm³) ning kokku tehakse sellest kolm versiooni. Kõige säästlikumale neist lubatakse keskmiseks kütusekuluks ainult 3,6 liitrit saja kilomeetri kohta. Sedaan võtab 0,1liitrit enam ja sellega on Chevrolet’ kinnitusel tegu kõige ökonoomsema sedaaniga Euroopas üldse. Diislite hobujõudude arv on vastavalt 70 või 97, viimasest pakutakse luukpärale lisaks Eco-mudelit, mis on muuseas „tavalisest” nii kiirem kui ka säästlikum.

Sedaankere ning võimsama jõuallikaga Aveo, millega me sõita saime, ei anna rooli taga oma ülimast säästlikkusest õnneks millegagi märku. 210 Nm toel sõidab see palju vaevatumalt kui enamik väikestest bensiinimootoriga autodest ja kui sõidumaneer just päris agressiivne pole, ei lähe tegelikult enamat tarviski.

Tõsisema puudusena saab välja tuua vaid liigse müra. Kulgedes on mootor küll vaikne, kuid iga gaasivajutus toob kuuldavale valju diislipõrina. Samuti võiks start-stopp-süsteem veidi diskreetsemalt toimetada, lisaks häirivale helile väristab pisike diisel käivitudes autot tuntavalt.

Palju ruumi

Sõitjateruumi kõige erilisemaks elemendiks on rooli taga asuv näidikutepaneel, mis meenutab mootorratastel nähtuid. Numbrid sel siiski suured ning lihtsalt loetavad. Eeskujulikuks saab pidada Aveo ruumikust – tagumisele istmele mahub seal kenasti istuma ning pakiruum neelab lausa 502 liitrit. Praktilisusega samale tasemele ei küündi aga tagaosa disain – kui eestvaates on Aveo oma kurja pilguga keskmisest ilmekam, siis C-piilarist tahapoole vaevab sedagi luukpärast sedaani tegemisel saadud nn Renault Thalia sündroom. Õnneks küll kergemal kujul.

Nagu paari nädala eest kirjutatud Cruze’ilgi kehtivad Aveole praegu soodushinnad. 75hobujõulise diisli saab kätte 12 010 euroga ning 97hobujõulise diisel-sedaani 13 650 euroga. Allahindluseks teeb see umbes 1000 eurot.

soodne ja säästlik väike auto, mis on piisavalt ruumikas ka perekasutusse.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind15 490 € (242 366 kr)
MootorR-4, diisel, 1248 cm³
Võimsus71 kW (97 hj) 4000 p/min
Pöördemoment210 Nm 1750 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus174 km/h
Kiirendus12,6 s
Kütusekulu4,8/3,6/4,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.