Kompaktne küll, aga mitte leidlik
ruumikus, välimus, sõiduomadused variaatorkäigukast, vanad mootorid, tagaistet ei saa liigutada
Uut Yarist reklaamib Toyota kompaktse ja leidliku linnaautona. Kompaktne on see küll ehk väljast väike ja seest suur, aga leidlikkusega on asi kesisem.
Kolmanda põlve Toyota Yaris on eelkäijast kümme sentimeetrit pikem, mis tähendab endiselt kompaktse auto kohta muljetavaldavalt ruumikat sisemust. Sõitjad ei tunne ennast avaralt mitte üksnes esiistmeil, vaid ka tagumistel. Ruumi on täiskasvanutel nii põlvedele kui ka peale lausa rohkelt. Tegu pole küll autoklassi kõige ruumikama autoga, kuid ühe ruumikamaga kindlasti.
Kui esiistmeil ei saa mugavuse üle kurta, siis tagumisel paraku küll. Istmepadi on vormitu nagu pink ning seljatugi liiga püstine. Nende kahe kombinatsioon ei toeta keha õigetest kohtadest ning pikalt Yarise tagaistmel sõita ei tahaks. Ühtlasi jõuame siin ka reklaamitud leidlikkuseni: kuni vanal Yarisel sai tagaistet edasi-tagasi nihutada ning seljatoe kallet reguleerida, siis uuel autol enam mitte.
Leidlikkusest rääkides rõhutab Toyota ise uudset multimeediasüsteemi, mille värviline ekraan kallimatel mudelitel muidu igavat armatuurlauda täidab. Puutekraan toimib helisüsteemi juhtpuldina ning tahavaatekaamera ekraanina. Lisatasu (430 eurot) eest saab komplekti lisada ka navigaatori. Võrdlemisi leidlik on ka topeltpõrandaga pakiruum, mis võimaldab osa pagasist „ära peita”. Pisividinate hoiustamiseks on kõikjal sõitjateruumis arvukalt panipaiku, kuid nende praktilisus tekitab suuruse ja/või asukoha tõttu kohati küsimusi.
Vanad mootorid
Yarise mootorivalikus sisulisi uudiseid ei ole, jätkatakse tuttavate jõuallikatega. Ühtlasi tähendab see seda, et väikesed turbobensiinimootorid ei ole Jaapani väikeautodele veel jõudnud, kui kompressormootoriga Nissan Micra kõrvale jätta. Prooviautol oli kahest suurem bensiinimootor ehk 99hobujõuline 1,3liitrine, käiguvahetuste eest hoolitses variaatorkäigukast. Mootor iseenesest töötab tublilt, kuid variaatorkäigukast toimetab rahuldavalt üksnes aeglaselt sõites. Kiirendada püüdes sunnib variaatorkäigukast mootoripöörded ülesse, mis tähendab akustiliselt meeletut undamist, aga mitte erilist kiirendust. Manuaalkäigukastiga mudel on „sajani” sekundi jagu kiirem. Ja 1130 eurot odavam, nii et vihje peaks olema selge.
Tõsi, variaatorkäigukastiga mudel on manuaalist ökonoomsem: tehaseandmetel vastavalt 5,1 ja 5,4 l / 100 km. Mõlemad numbrid tunduvad üsna väikesed, aga olgu võrdluseks toodud ka mainitud Micra kütusekulu: 4,3 l / 100 km. Niipalju siis leidlikkusest.
Jõuülekanne välja arvatud, on Yarisega mõnus sõita. Vedrustus töötab vaikselt ja konarusi summutavalt. Müratase sõitjateruumis jääb ootuspäraselt madalaks. Juhitavuselt jätab pisi-Toyota kindla ja stabiilse mulje, mis selles autoklassis pole samuti alati garanteeritud. Küll aga oodanuks autolt paremat pööramisvõimet. Nimelt vajab Yaris ümberpööramiseks sama palju ruumi kui E-klassi Mercedes. Aga E-klass on Yarisest meetri võrra pikem!
Odav või kallis
Yarise hinnad algavad 11 850 eurost, mille eest saab kolmesilindrilise mootoriga baasmudeli. Turvavarustus on sel täielik (sh ESP ja juhi põlvepadi), kuid mugavusvarustust napib. Proovisõiduauto oli peaaegu täieliku mugavusvarustusega, kuid ka absurdselt kallis – 16 400 eurot. Meie soovitaks osta 1,3liitrise mootori, manuaalkäigukasti ja Linea Sol varustusega (sisaldab multimeediasüsteemi) auto, mis maksab 14 550 eurot ehk väikeauto kohta mitte vähe, aga mitte ka väga palju.
valides õige mootori, käigukasti ja varustuse tore väikeauto, kuid mitte oma klassi parim.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind16 400 € (256 604 kr) |
MootorR-4, otto, 1329 cm³ |
Võimsus73 kW (99 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment125 Nm 4000 p/min |
Käigukastvariaatorkäigukast |
Tippkiirus175 km/h |
Kiirendus12,6 s |
Kütusekulu6,2/4,5/5,1 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad9 |