Evoque jääb Range Roveriks
disain, sõitjateruum, sõiduomadused nähtavus tagurdamisel, liiga sportlikud veljed-rehvid
Hoolimata oma nooruslikult lennukast disainist vastab Evoque siiski kõigile Range Roveri põhiväärtustele.
Eks ole ju Land Roveri luksusmudelgi aegade jooksul muutunud moodsamaks, kuid mingeid uperpalle pole margi erinevad omanikud kuulsa Range Roveriga ette võtnud. Range Rover Evoque kihutab aga oma nooruslikult kiilja kujuga harjumuspärasest hoopis kaugele.
Olgugi, et omas klassis, peamised konkurendid on Audi Q3, BMW X1 ja Mercedes-Benz GLK, kõige lennukama kujustusega, saab Evoque’i tänu oma puhastele joonetele nimetata šikiks. Teadagi valitseb eriti just maastikuautode puhul liigselt lennukal disainimisel suur oht muutuda labaseks.
Kui välimus jättiski mõne kahtluse Evoque’i rangeroverlikkuses õhku, siis sisemus kummutab needki. Parimad materjalid, nahkpolsterdust ja tänapäevaseid, kohati rõhutatult tehnokraatlikke juhtimisseadmeid kombineeriv kujustus ning eeskujulik koostetöö ei jäta kahtlust Range Rover Evoque’i salongikõlblikkuses.
Nutikad lahendused
Nutikaid lahendusi leidub hulgi: näiteks ei pea sõitjateruumi valgustuse süütamiseks-kustutamiseks lülitit vajutama, piisab kui viibata käega lambi all, klaasipuhastid saab lülitada talverežiimi, sel juhul jäävad need auto parkimisel klaasile viisil, et esiklaasisoojendus saab harjad efektiivselt üles sulatada, kõrvaistuja turvapadja väljalülitamine lapseistme paigaldamiseks käib väga lihtsalt pardaarvuti kaudu, loetelu saaks jätkata.
Varustus arvestab vägagi põhjamaiste oludega, soojendusega on täiendatud näiteks esiklaas, selle pesuridüüsid, esiistmed ja ka rool. Põhivarustusnimekiri on 34 700eurose alghinnaga (esiveoline, nelikveoliste hinnad algavad 37 000 eurost) Evoque’il üsna rikkalik, kattes kindlasti enamiku vajadused.
4,3 meetri pikkuses Evoque’is jagub piisavalt ruumi nii esi- kui ka tagaistmel sõitjatele; pakiruum on mahukas ning loomulikult tagaistmete arvelt veelgi suurendatav.
Häälestatav eri oludesse
Automaatkäigukastiga mudelil asendab käigukangi pöördlüliti, mis kerkib mootori käivitamisel keskkonsoolist. Käike saab ka käsitsi valida, kasutades selleks labasid roolil. Nelikvedu on lahendatud Haldexi kesksiduriga.
Sõidurežiime saab vahetada keskkonsoolil asuva Terrain Response süsteemi abil, see mõjutab mootori, käigukasti, nelikveo ning juhiabide töö nüansse. Pakutakse nelja seadet: tavaline teesõit/kerge maastikusõit, sõit rohul/lumel/kruusal, sõit mudas/roobastes ja sõit liival.
Nii seadistamisvõimalused kui ka kõrge kliirens teevad Evoque’ist vägagi asjaliku sõiduvahendi ka raskemates oludes. Miinuseks, seda nii maastikusõidul kui ka linnas liiklemisel, osutub kitsa tagaakna tõttu väga piiratud väljavaade tagurdamisel.
Maanteel kulgeb Evoque mugavalt ja stabiilselt, kuid ühe agaga. Efektsed 20tollised veljed koos sportlikult madalate rehvidega kahandavad sõidumugavust auklikul teel. Seejuures on tunda, et vedrustus tuleb põndakutega hästi toime, kuid sõit oleks veelgi sujuvam tavamõõdus velgede-rehvidega.
241hobujõulise bensiinimootori ja kuuekäigulise automaatkäigukasti kombinatsioon sobib oma sujuva toimetamise ja viimistletud omadustega auto olekuga tervikuna.
stiilne väike maastikuauto, mis sobib Range Roveri nime kandma küll.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind50 900 eurot |
MootorR-4, otto, 1999 cm³ |
Võimsus177 kW (241 hj) 5500 p/min |
Pöördemoment340 Nm 1750 p/min |
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus217 km/h |
Kiirendus7,6 s |
Kütusekulu 11,9/6,9/8,7 l / 100 km |
Hooldevälp26 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad9 |