Kiirem ja ökonoomsem Giulietta

kiire ja sujuv käiguvahetus, säästlik diiselmootor liiga lähedal asuvad piduri- ja gaasipedaal

Topeltsiduriga käigukastiga varustatud Alfa Romeo Giulietta on tavakäigukastiga sõsarast nii kiirem kui ka ökonoomsem.

Alfa nimetab seda tüüpi käigukasti TCT (Twin Clutch Transmission), teised autofirmad pruugivad näiteks lühendeid DSG (Volkswagen), PDK (Porsche) jne. TCT kujutab endast piltlikult öeldes kahte käigukasti ühes, üks paaris, teine paaritutele käikudele, kummalgi on oma sidur. Näiteks kiirendades kohalt esimese käiguga, on tegelikult juba lülitatud ka teine käik, lihtsalt paariskäikude sidur on lahutatud, käiguvahetusel lahutatakse esimese (paaritu) käigu sidur ja lülitatakse teise käigu oma, samal ajal läheb sisse juba kolmas käik, kuid selle sidur on lahutatud jne. Tulemuseks on kiired ja sujuvad käiguvahetused.

Nagu teisigi sarnased käigukaste, saab ka Alfa oma pruukida täisautomaatrežiimis ja sõita nagu automaatkäigukastiga ikka. Kuid võib minna ka manuaalrežiimile, Alfa suure plussina käib järjestiklülitus õiget pidi (mitte nagu Volkswagenil), kõrgemale käigule liikudes, ehk kiirendades tuleb kangi tõmmata tahapoole, pidurdades, ehk madalamale vahetades lükata ettepoole.

Viga ergonoomikas

TCT kahandab kaheliitrise 170hobujõulise diiselmootoriga varustatud Giulietta keskmise kütusekulu 4,7 liitrit 4,5le ning 0–100 km/h kiirendusaja 8,0 sekundilt 7,9le. Seda sekundikümnendikku muidugi kuidagi füüsiliselt tunda ei ole, kuid sportliku sõidumeeleolu loomisele aitab TCT igal juhul kaasa. Käike saab vahetada kiiresti; samas, kuid kiiresti sõidu soovi ei ole, hoiab see mootoripöörded madalal ja võimaldab diiselmootoril säästlikult tegutseda. Diiselmootor mängib TCT-ga kokku vigadeta ja sujuvalt.

Kui juhikohta saab üldiselt iseloomustada ühtaegu kui mugavat ja stiilset, siis ergonoomikas leidub oluline puudujääk: nimelt asetsevad piduri ja gaasipedaal nii lähestikku, et isegi tavalise tänavakingaga, rääkimata talvesaapast, takerdub jalg nende kahe vahel liikumisel. Halbade asjaolude kokkulangemisel võib ebamugavusest saada tõsine ohutusprobleem.

170hobujõulise diiselmootori ja TCT-käigukastiga Giulietta maksab 24 990 eurot. Madalaima varustustasemega sellist mudelit ei pakutagi. Järgmise astme paketiga varustatuna sisaldub hinnas kõik vajalik ja pisut enamgi, kuid eks hind ole ka selline, et teisiti ei oleks see mõeldavgi. Giulietta hinnad algavad mõistagi madalamalt, 17 900 eurost.

uus käigukast töötab kiirelt ja sujuvalt ning sobib ka diiselmootoriga

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind24 990 eurot
MootorR-4, diisel, 1956 cm³
Võimsus125 kW (170 hj) 4000 p/min
Pöördemoment320 Nm / 1500 p/min
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast (TCT)
Tippkiirus218 km/h
Kiirendus7,9 s
Kütusekulu5,3/4,0/4,5 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.