Jaguari disain + Kia hind = Optima

välimus, ruumikus, sõiduomadused, garantii nõrk ja vali diiselmootor, bensiinimootor saabub mais

Võib-olla on Kia vastset lipulaeva kohatu Jaguariga võrrelda, sest Optima näeb mõne nurga alt paremgi välja. Ka luksust pakub see ootamatult palju, aga maksab vähemalt kaks korda vähem.

Uus Optima asendab Kia valikus Magentise (kas keegi üldse mäletab seda autot?) ja peab Korea margi keskautode konkurentsis uuele tasemele aitama. Esimese sõiduproovi järel võikski Kiale edu prognoosida, sest Optima ei luba endale ühtegi puudust – peale ühe, aga sellest allpool.

Erinevalt lähimineviku „korealastest” näeb Optima tõeliselt hea välja. Disaini saab nimetada teravaks ja dünaamiliseks. Sarnasused Jaguaridega avalduvad eelkõige sihvakas profiilis ja madalas katusekaares, mis meenutab kupeede omi. Mõni nurga alt meenutavad tagatuled aga Maserati GranCoupe omi, mis pole samuti kehv disainieeskuju. Välispikkuselt küündib suurim euro-Kia kogunisti 4,85 meetrini, millega Optima on sama suur kui suurim keskklassi sedaan Škoda Superb.

Tšehhi sedaaniga saab tõmmata muidki paralleele. Sarnaselt Superbiga saab ka Optima tagaistmel laiutada nagu ei üheski teises sama klassi autos. Tõsi, madal katusejoon kärbib Kias pisut pearuumi, aga ainult siis, kui auto on varustatud katuseluukidega.

Samavõrd meeldiv on istuda ka Optima esiistmel, kus juhti tervitab sootuks teistsugune armatuurlaud kui Hyundai i40-s, mida peetakse ekslikult Kia sõsarautoks. Kia juhikohta võiks nimetada sportlikumaks, sest nupud-näidikud koonduvad rõhutatult juhi käeulatusse. Materjalide kvaliteet küündib nüüd tipptasemele, juba keskmises varustusastmes on nahaga kaetud ka uste ülaosad ning osa armatuurlauast – sellist asja igal keskautol ei kohta. Ergonoomiline apsakas on paraku navigaatori ekraan, mis tagantpäikese korral peegeldab, muutudes sedasi loetamatuks. Koostekvaliteet pole paha, kuid jääb Superbi tasemest kriipsukese maha.

Muudele moodsatele vidinatele lisaks saab Optima ostja valida näiteks täiselektrilised, mälufunktsiooniga istmed, parkimisassistendi, istmete soojenduse ning juhiistmele ka jahutusfunktsiooni. Tippvarustuses autodel on 11 kõlariga audiosüsteem firmalt Infinity, mis on Kia teatel sama mis Harman.

Kui varustusega on Aasia autod varemgi meelitanud, siis Optima suudab õnneks meelitada ka neid, kellele meeldib sõita. Suure Kia veermikus on leitud mõnus kompromiss mugavuse ja juhitavustäpsuse vahel, mis meenutab teatud Saksa autosid. Hyundai i40 laadsest pehmusest pole juttugi, kogukas Kia naudib ka kurve ning innustab juhti kiiremini sõitma.

Jaa, juht sõidaks meeleldi kiiremini, kuid siin põrkume Optima seni ainsale tõsisele puudusele. Insenerid panid sellele nimeks 1,7 VGT ning maakeeli tähendab see nõrgukest diiselmootorit, mis pealegi karjub rohkem kui vaja oleks. Jah, ökonoomne on see kindlasti, kuid tehnika viimane saavutus mitte. Numbrite järgi mõnevõrra kiirem oleks manuaalkäigukastiga auto (prooviauto oli automaatkäigukastiga), kuid häirivast diislinaginast ei päästaks seegi.

Rohkem kui 136 diislijõudu lubab pakkuda kaheliitrine bensiinimootor, kuid see saabub müügile alles sügisel. Selle 170 hobujõudu kõlavad hästi, kuid turbo puudumine tähendab samas vajakajäämist pöördemomendi osas. Kolmas versioon, mida tulevikus ilmselt ka Euroopas pakkuma hakatakse, on umbes 200 hj hübriid, kuid see auto ei hiilga ilmselt enam soodsa hinnaga.

Esialgu on teada diisel-Optima baashind 22 500 eurot, mis kõlab auto suurust ja varustust arvestades väga hästi. Kui tulevane bensiiniversioon saab hobujõude juurde ja kaotab natuke hinnas, võiks tegu olla võidupiletiga.

kihvti disainiga ruumikas sedaan, mis sõidab hästi, kuid kiirendab nigelalt. Ootame bensiinimootorit.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind23 690 €
MootorR-4, diisel, 1685 cm³
Võimsus100 kW (136 hj) 4000 p/min
Pöördemoment325 Nm 2000 p/min
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus197 km/h
Kiirendus11,6 s
Kütusekulu8,3/4,9/6,0 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.