Grand Cherokee – diisliga või diislita?

sõiduomadused, ruumikus, maastikuvõimed keskpärane diiselmootor, vananev sisu

Jeep Grand Cherokee tuli esmalt müügile vaid bensiinimootoriga, kuid on nüüd saadaval ka diislina. Kui diisel on raskete luksusdžiipide puhul üldjuhul ilmne mootorivalik, siis Jeepi puhul tasuks korraks järele mõelda.

3,6liitrine bensiinimootor sai aastataguses Autolehe sõiduproovis kiita tõmbe, käiguühtluse ja hääle eest ning laita – arvasite ära – kütusekulu tõttu. Kütusekulu on kolmeliitrine diiselmootor kontrolli alla saanud ja sõidab tehaseandmetel peaaegu sama säästlikult kui eurorivaalid. Nii et kui kulunumbrid on luksusdžiibi ostmisel ainuke kriteerium, võite bensiinimootori asemel rahuliku südamega diisli soetada.

Ülejäänus kuuesilindriline sama veenev pole. Tegu pole Mercedese mootoriga nagu Jeepidel vanasti, vaid Chrysleri uue emafirma Fiati teise tütarfirma VM Motori toodang. Itaallaste mootor on kummalisel kombel täpselt sama töömahuga nagu varasemad Mercedese diislid ning jagab nendega ka võrdset silindri läbimõõtu ja kolvikäiku.

Jõuallikas kiirendab rahuldavalt – numbrite järgi isegi paremini kui bensiinimootor, kuigi rooli tagant tundub vastupidi. Probleemiks on liigne häälekus selle klassi auto kohta. Mootor kostub kiirendustel sõitjateni, kuid tasast jõrinat on kosta ka püsiva maanteekiirusega sõites. Tänapäevastel autodel enamasti maanteel mootorit ju ei kuule. Diisliga ühendatud viiekäiguline automaatkäigukast toimetab iseenesest märkamatult, kuid kaks-kolm lisakäiku ei teeks sellelegi paha.

Diisel-Cherokee maksab sõltuvalt varustusest 1000–1500 eurot rohkem kui 3,6liitrine bensiinimudel. Diisli baashind on 46 800 eurot, testitud Overland-mudel maksis aga 51 300 eurot, pakkudes ka õhkvedrustust, navigaatorit, roolisoojendust, 20tolliseid velgi ja muud kraami. Varustusega suudab Grand Cherokee tõsiselt meelitada, sest eurorivaalid sama raha eest sama palju ei paku.

Kui mugavusvarustusest mööda vaadata, saab selgeks, et eurorivaalid pakuvad sõitjateruumis midagi muud. Ka Grand Cherokees on puit ja nahk väga kenad ning koostekvaliteet korralik, ent keskkonsool jätab vanaaegse mulje ning keskekraani graafika on üleeilne päev. Navigaator ei kutsu üldse ennast kasutama. Tõsi, ruumi on autos palju ning sõit kulgeb enamasti väga mugavalt. Ning maastikule keerates on Grand Cherokeel endiselt mõned trumbid varuks – olgu kapoti all bensiini- või diiselmootor.

bensiinimootoriga Grand Cherokee on parem, aga kütusekulu paneb enamiku ostjate jaoks asja paika.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind51 300 eurot
MootorV-6, diisel, 2987 cm³
Võimsus177 kW (241 hj) 4000 p/min
Pöördemoment550 Nm 1800-2800 p/min
Käigukastviiekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus202 km/h
Kiirendus8,2 s
Kütusekuluk 8,3 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad5
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.