Disain tähtsam kui praktilisus
ilus, avar, säästlik, mugav väike pakiruumi luuk, lüngad baasvarustuses, laisavõitu vedrustus
Sedaankerega Hyundai i40 jõudis universaalist müügile ligi pool aastat hiljem. Mugav, ruumikas ja ilus on seegi, kuid disainile on ohvriks toodud praktilisus.
See kehtib just pakiruumi kohta. Mõistagi pole sedaan sama praktiline kui universaal ning ette ei saa heita ka vähest mahukust: neljaukseline i40 võtab vastu 503 liitrit pakke. Ent agasid on kohe mitu: neid äramahtuvaid pakke võib olla küll palju, kuid olla saavad need väikesed. Põhjuseks eriti tilluke pakiruumi luuk, mille vahelt muutub juba kobakama spordikotigi autossetoppimine küsitavaks. Teiseks on olemasolev sõitjateruumi-läbilaadimisava väike. Istme seljatoed käivad küll eest, kuid palju nende vahelt läbi ei mahu. Ning kolmandaks puuduvad panipaigad. Mõne külg- või põhjaaluse sahtli oleks ju ikka saanud pakiruumi paigutada.
Ent kui tagaistme seljatugedest tahapoole jääv kõrvale jätta, on i40 endiselt üks väga mõnus pereauto. Mugavad istmed, limusiinilik jalaruum, asjalik müraisolatsioon, korralik viimistlus ja mõne väikese erandiga pehmed ja kvaliteetsed materjalid – sõitjad tunnevad end suures Hyundais hästi. Prooviauto 1,7liitrine diiselmootor täiendab komplekti veelgi. Kiirendades on seda küll kuulda, kuid muul ajal jääb meeldivalt tasaseks ning kütust peaaegu ei küsigi. Nagu sügisel proovitud universaali-automaadi-diisli kombinatsioonil, ei tahtnud sellelgi autol kütusenäidik sugugi allapoole vajuda, neli päeva sõitu ja elektrooniline skaala seisis ikka peaaegu sama koha peal. Tehase märgib keskmiseks kuluks lausa 4,3 liitrit. Meil jäi see pardaarvuti järgi napilt üle kuue liitri, kuid sõitsime ka peamiselt linnas, külmade ilmade ja talverehvidega – ehk kokku ikkagi aktsepteeritav tulemus.
Odavam kui universaal
Äkilisema sõidustiiliga juht i40 arvatavasti suurt ei pea, aga rahulikule meeldib see kindlasti. Mootoril jaksu küll jätkub, rivaalide kaheliitrised on siiski märgatavalt jõulisemad. Vedrustus on pehme, mugav ega salli eriti tagantsundimist, samuti võiks elektrilise võimendiga roolisüsteem veidi paremat tagasisidet anda.
Universaal-i40 hinnad algavad 19 900 eurost, sedaani saab kätte odavamalt. 1,6liitrise bensiinimootoriga auto maksab 19 190 eurot, odavaim diisel 21 790 eurot. Tähele tuleb siiski panna, et baasvarustuses (Comfort) on mõned olulised lüngad, lisaraha küsitakse näiteks automaatse kliimaseadme ja kiirushoidiku eest, mida selles klassi autos juba kindlasti kasutada tahaks.
eraldi pakiruum teeb i40st vähem praktilise, kuid selle klassi autot valides tasuks Hyundaid ikkagi proovida, plusse sel jagub.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind23 790 € |
MootorR-4, diisel, 1685 cm³ |
Võimsus85 kW (116 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment260 Nm / 1250 - 2750 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus192 km/h |
Kiirendus12,3 s |
Kütusekulu5,3/3,7/4,3/ l / 100 km |
Hooldevälpteadmata |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad11 |