Crafteriga seinast üles
väga võimekas maastikul suur hinnalisa
Nelikveolise Volkswagen Crafteri maastikuvõimete piiriks paistab olevat vaid taevas.
Nelikveo ja muu maastikusõiduks tarviliku varustuse paigaldab Crafterile Austria ettevõte Achleitner. Ja see varustus on muljetavaldav. Esiteks: maastikukäiguga jaotuskast ja kolm lukustatavat diferentsiaali, neist esirataste oma lisavarustuses, keskmine ja tagumine põhivarustuses. Teiseks: tugevamad, pikema käiguga vedrud, jäigemad amortisaatorid, ja mitmed väiksemad muutused vedrustuses. Kolmandaks: umbes kümme sentimeetrit tavamudelist kõrgem kliirens (kokku u 28 cm). Neljandaks: maastikusõidurehvid (saab valida ta tänavasõiduks mõeldud).
Ainsaks mootorivõimaluseks selliste ümberehituste puhul on kaheliitrine ja kahe turboga 163 hobujõudu ja 400 njuutonmeetrit arendav diisel.
Pealkiri on küll veel veidi liialdatud, kuid ainult veidi. Proovisõit Andaluusias toimus karmil rajal: Crafter murdis üle tõusudest, kus tuuleklaasist paistis vaid üsna pikka aega vaid taevas, turnis hiigelaukudes – kui parem esiratas oli laskunud sügavikku, kerkis tagumine vasak oma kolmveerandmeetri kõrgusele õhku, pressis mööda kallakuid, kus kaassõitja rippus kogu jõuga käepideme küljes – muidu oleks juhile sülle lennanud.
Maastiku-Crafter on ilmselgelt auto professionaalile – millal ja millised diferentsiaalid lukustada, kas kasutada maastikukäiku või mitte, kõik see on juhi otsustada, ei mingit elektroonikat. Kui diferentsiaalid on lukustatud, siis need ongi ühemõtteliselt lukustatud, ei mingit läbilibisemist ei mingeid elektroonikamänge pidurite vahendusel. See tähendab, et juht peab olema ülesannete kõrgusel – ka selles mõttes, et lukud õigel ajal vabastada.
Teesõidul annab maastikuvedrustus endast muidugi ootuspärasel moel märku, Crafter käitub üsna kohmakalt, kuid nagu öeldud, tegu on autoga professionaalile, kes kindlasti saab isegi aru, mis vahe on maastiku- ja tänavasõiduautol.
Maastikupaketti saab tellida kolme erineva telgede vahega mudelile ja põhilistele kereversioonidele: kaubik, madelauto, väikebuss ning raamauto erinevate pealisehituste tarvis. Nelikveoline, maastikupaketiga Crafter maksab umbes 20 000 eurot rohkem kui sellele vastava tavamudeli versioon.
neile, kes vajavad maastikul ülivõimekat tarbeautot, väga hea valik.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindtavamudel + u 20 000 € |
MootorR-4, diisel, 1968 cm³ |
Võimsus120 kW (163 hj) 3600 p/min |
Pöördemoment400 Nm 1800 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirusteadmata |
Kiirendusteadmata |
Kütusekulusõltub versioonist |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad2 |