Freemont paneb mälu proovile

praktilisus, mugavus, varustus käigukangi asetus, kolmas istmerida täiskasvanutele kitsas, automaatkäigukast saadaval vaid koos nelikveoga

Naljaga pooleks öelduna leidub Fiat Freemontis niipalju panipaiku, et kehvema mäluga juht peaks armatuurlauale kleepima kollaseid sildikesi, kuhu ta ühe või teise asja pistis.

Jättes siinkohal ära ekskursiooni autotööstuse ostu-müügitehingutesse, proovisõiduloos on fookuses ju auto omadused, mitte tööstushiidude tehingud, saab kokkuvõtlikult öelda, et Freemont on esimene Chrysleri ja Fiati koostöös valminud mudel. Selle sugulaseks on Dodge Journey.

Mahtuniversaali omadustest tuleb tähtsaimaks tunnistada praktilisus ja sellega on Freemontis asjad korras. Võtame või panipaigad, mõistagi leidub tavapärane kindalaegas, enesestmõistetavad on uksetaskud. Üsna ebatavalisena asub aga mahukas panipaik eesmise reisijaistme sees, sellele pääseb ligi pärast istmepadja üles tõstmist. Nutikate lahenduste hulka kuuluvad ka laekad põrandas, teises reas istujate jalge all.

Teist istmerida saab lisaks kokkuklappimisele ja seljatugede nurga muutmisele ka edasi-tagasi liigutada, et teha rohkem ruumi kolmandas reas istujatele. Kuid olgu teine rida millises asendis tahes, kolmas rida jääb täiskasvanutele igal juhul kitsaks. Selle saab aga rihmatõmbega, ka peatoed liiguvad automaatselt alla, põrandasse peita ja tekitada vägagi suure pakiruumi. Numbrite keeles: kui kolmanda rea istmed üleval, siis 145 liitrit, kui alla klapitud, siis 540.

Suur osa varustusest baashinnas

Nutikatest lahendustest veel: keskmise rea istmepatjade keskosa üles tõstmisega saab neist moodustada midagi lapseistme taolist. Kõik loetletu, kolmandast istmereast kuni integreeritud lasteistmeteni, väljaarvatud panipaik paremas esiistmes, sisaldub Freemonti baashinnas. Põhipaketist leiab veel kolme tsooni töötava kliimaseadme, kiirushoidiku, kõigis kolmes istmereas sõitjate turvapadjad ja palju muud.

Hinnad algavad 23 300 eurost, mille eest saab kaheliitrise töömahuga, 140 hobujõudu arendava diiselmootori ja manuaalkäigukastiga mudeli. Automaatkäigukasti pakutakse vaid koos nelikveoga ja sellised mudeleid on Eestisse oodata suvel. Odavaima nelikveolise ja automaatkäigukastiga Freemonti hind on 26 400 eurot.

Juhikoha eripäraks on tavapärase klaasipuhastite lülitushoova puudumine, nende lülitamine käib suunatulede kangikeselt. Meelelahutus- ja infosüsteemi juhtimiskeskusena tegutseb puutetundlik ekraan armatuurlaua keskosas. Omamoodi lahendusena saab märkida istmesoojenduste tavapäraste lülitite puudumist, neid saab käivitada-välja lülitada vaid ekraani vahendusel. Kliimasüsteemile leiduvad siiski otseteed ning raadioseadistusi saab teha ka nuppudelt roolil. Ergonoomikupuuduseks on käigukangi asukoht, see paikneb tavapärasest tagapool ja muudab käiguvahetuse ebamugavaks.

Paindlik diiselmootor

Prooviauto 170hobujõuline diiselmootor peaks tootja teatel läbi ajama 6,4 liitriga sajal kilomeetril. Linnakuluks teatab Fiat 8,3 liitrit, Autolehe proovisõidul oli ülekaalus linnasõit ja keskmiseks kuluks näitas reisiarvesti 7,8 liitrit sajale kilomeetrile. Muide, nõrgema ja võimsama diiselmootori kütusekulunäitajad on samad.

Mootori käigu- ja akustilised omadused on klassis tavapärasel tasemel, see ei ole liiga lärmakas ega erakordselt vaikne. Küll aga väärib kiitust mootori paindlikkus, 350njuutonmeetrist pöördemomenti pakub see vahemikus 1750–2500 p/min, oluline on ka, et moment ei lange alla 300 njuutonmeetri üheski normaalses sõidusituatsioonis (tühikäigust kuni 4000 p/min). Nagu numbritestki näha, tõesti, möödasõidukiirendusega Fiatil probleeme ei ole.

Vedrustus võimaldab mugavalt hakkama saada ka kehvematel teedel, kuid tagab ka sõidukindluse suurematel kiirustel ja heal teel. Veere- ja tuulemüra jäävad ka maanteekiirustel tagasihoidlikuks.

asjalik, hästi varustatud ja mugav mahtuniversaal. Ka esiveolise võimalustesse võiks kuuluda automaatkäigukast.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind24 900 eurot
MootorR-4, diisel, 1956 cm³
Võimsus125 kW (170 hj) 4000 p/min
Pöördemoment350 Nm 1750 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus197 km/h
Kiirendus11,0 s
Kütusekulu8,3/5,3/6,4 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.