Ford Ranger: efektselt asjalik

varustus, disain, maastikusuutlikkus, veovõime veidi vali veeremüra

Fordi uus Ranger ei näe mitte ainult hea välja, vaid lööb oma trumbid lauale ka praktilisuses.

Ratsionaalselt võttes peaks ju olema ükskõik, milline üks pikap välja näeb, peaasi, et jaksab koormat vedada, kuid samas ei ole teada ühtegi autot, mis oma heast välimusest kaotanud oleks. Nii et välimus on oluline, pealegi võib pikap olla nii tööauto kui ka „kastiga džiip” või mõlemat korraga. Igatahes näeb Ranger välja jõuline, kui soovite, siis kõige paremas mõttes ameerikalik. Selline, et proovisõidul Tallinnas ei pidanud üks Mitsubishi L200 juht paljuks sõita pikalt Rangeri taga ja küljel ning seda telefoniga filmida.

Rangeri Eesti hinnakirjast leiab vaid nelikveolised mudelid, mille hinnad algavad 23 370 eurost. Tegu on nõrgima, 125hobujõulise diisliga varustatud kahekohalise kabiiniga mudeliga. Rap Cabi, selline nagu prooviauto (nädisautol ei olnud teist istmerida, müügiautodel on), odavaim mudel maksab 24 885 eurot ja topeltkabiiniga 25 375 eurot. Mõlema baasmootor teeb 150 hobujõudu.

Varustus tuleb juba baasversioonis üsna rikkalik, turvapatjadest kuulub lisaks tavapärastele loetellu ka juhi põlvi kaitsev, lisaks ABSile, ESPle ja muule tavapärasele leiab loetelust ka mägipiduri. Järgmine varustustase toob näiteks soojendusega esiklaasi, vihmaanduri ja kiirushoidiku.

Tähelepanu väärib, et automaatkäigukastiga Rangerid on manuaalkäigukastiga mudelist väga vähe kallimad või mõningate kombinatsioonide puhul isegi odavamad. Näiteks maksab Rap Cab (150 hj) automaatkäigukastiga mudel Limited varustuses vaid 10 eurot rohkem kui sama auto manuaalkäigukastiga, aga Double Cab XLT saab automaatkäigukastiga hoopis 520 eurot odavamalt kui manuaaliga.

Lülitatav nelikvedu

Mootorivalikus leidub lisaks eelpool mainitud kahele jõuallikale veel ka 3,2liitrine diisel, mis arendab 200 hobujõudu. Prooviautot viis edasi 150hobujõuline diisel, mis oma 375njuutonmeetrise pöördemomendiga andis pikapile igati piisava dünaamika, keskmiseks kütusekuluks teatab Ford 8,6 liitrit sajale kilomeetrile. Mootor mängib õnnestunult kokku kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, suutes pakkuda piisavalt veojõudu nii maastiku- kui ka maanteetempos sõitmiseks.

Teesõiduks saab muuta Rangeri keskkonsoolil asuva pöördnupu abil tagaveoliseks, raskemateks oludeks lülitada sisse nelikveo ning eriti keeruliste tingimuste tarvis rakendada aeglusti. Stabiilsuskontroll on programmeeritud arvestama maastikusõiduga, kuid vajadusel saab selle ka välja lülitada. Kliirens on 22,9 sentimeetrit, suurim veesügavus, millest Ranger läbi saab, 80 sentimeetrit. Maastikuvõimed kuuluvad Rangeril tippklassi.

Teesõiduks on Ranger suudetud tema 1,1tonnist kandevõimet arvestades üsna sujuvaks viimistleda. Muidugi ei saa rääkida lehtvedrude ja jäiga tagasillla puhul luksusdžiibi nõtkusest, jutt käib ikka pikapite kontekstis. Maanteesõidul, kui tee sile, paistab Ranger silma stabiilse sõidu poolest. Üldiselt vaiksesse kabiini tungib siiski veidi palju tagarataste veeremüra.

Tubli haagisevedaja

Kabiini iseloomustamisel on peamine märgusõna avarus, sinna peaksid mahtuma ka väga suurt kasvu tegelased. Istmete seljataha jääb suur ruum kraamile, millele pääseb mugavalt ligi külgmiste pool-uste kaudu. Panipaiku leidub piisavalt – istmete taga põrandas näites, uksetaskud on piisavalt suured, kindalaegas mahutab keskmise suurusega sülearvuti.

Veokasti mõõtmed sõltuvad teadagi kabiini suurusest, tavakabiini puhul teatav tootja pikkuseks 2317 millimeetrit, sellise kabiini puhul nagu prooviautol 1847 mm ja topeltkabiini puhul 1560 mm. Laiuseks on alati 1560 millimeetrit, rattakoobaste vahel 1139 millimeetrit.

Kandevõime sõltub paljudest asjaoludest, jäädes vahemikku 990 kg – 1309 kilogrammi, proovaiuto kujutab oma 1125 kilogrammiga seega üsna keskmist tegelast. Tähelepanu väärib Rangeri haagiseveovõime – piiriks on 3350 kilogrammi, pikapite parim näitaja.

Silmapaistva välimuse ja asjalike omadustega pikap.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind27 775 €
MootorR-4, diisel, 2198 cm³
Võimsus110 kW (150 hj) 3700 p/min
Pöördemoment375 Nm 1500 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus175 km/h
Kiirendus11,8 s
Kütusekulu10,3/7,6/8,6 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad5
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.