Säästmine ei tähenda koonerdamist

soodne, üsna mugav ja vaikne (just Dokker), säästlikud diislid, mahukas Dokker Van on lärmakam, puudused varustuses

Dacia uus väikekaubik Dokker saab omasuguste seas olema kõige odavam, kuid kindlasti mitte kõige kehvem: see sõidab ja mahutab nagu üks korralik Muhvi auto peakski!

Dacia uuendab oma mudelirivi ning see tähendab, et valikust kaovad nii Logan MCV kui ka Logan Pick-Up ja Van. Mahtuniversaalina tuleb asendajaks Lodgy ning kaubikuteks Dokker ja Dokker Van, uut pikapi esialgu ei planeerita.

Dokkerid on tehtud Logani mugandatud platvormile, tagasillal kasutatakse sama lahendust mis Kangool. Ka mootorid ja muud sõlmed on mõistagi Renault’ riiulitelt võetud.

Eesti hindu veel avalikustatud pole, kuid pressiesitlusel kinnitati, nagu Dacia puhul arvata võikski, et tegu saab olema oma klassi kindlalt kõige odavamate kaubikutega. Saksamaal räägitakse näiteks hindadest alates umbes 9000 eurost. Istmetega diiselmudeli eest tuleb 10 000 eurost ikka enam maksta. Võrdluseks: odavaim Kangoo maksab Eestis 12 050 eurot. Ent Daciat pakutakse vaid kahes variandis, Kangood sõltuvalt turust isegi kuni 12 (sh erinevad telgede vahed, aknakombinatsioonid, elektrimootor jm).

Kaks või viis kohta

Dokker Van on kahe kohaga, baasvarustuses ühe külgukse ning kahe ebasümmeetrilise tagauksega, Dokker aga täisulatuses külgakendega, viiekohaline ja samuti baasvariandis ühe küljeuksega. Tagumisel istmel võiks selles ehk põlveruumi veidi enam olla, kuid viiele täiskasvanud ja mitte eriti suurele sõitjale passib sõitjateruum ikkagi täitsa kenasti.

Paljud detailid tulevad tuttavad ette Renault’dest ja varasematest Daciatest ning kohati hakkab silma ka, kust säästu on saavutatud. Näiteks turvavöö-kõrguse reguleerijad on plastist päris paljaks jäetud, nii et metallist mehaanika on kõik silma all. Varustus, nagu sellistel autodel ikka, on baasmudelitel äärmiselt napp ning Dokkeril kohati veider ka lisavarustuse osas: näiteks kiirushoidikuks nimetab Dacia nupust sisselülitatavat ja roolilt reguleeritavat kiirusepiirajat. Ning tagumistele sõitjatele ei saa turvapatju-kardinaid üldse. Kohati asuvad ka nupud-lülitid õige harjumatutes kohtades. Kuid see on ka kõige tõsisem kriitika, mida Dokkeri kohta teha saab. Jah, ustel-armatuurlaual pruugitud plastmaterjalid on küll katsudes kõvad ja klobisevad, kuid kavala mustriga ning kahes toonis, nii et visuaalselt jätavad hea mulje.

Mis muidugi sellise auto puhul kõige olulisem: mahutavuse näitajad on kõigiti tasemel. Sõltuvalt istmete asendist mahub kaasa 800 liitrit kuni 3,9 kuupmeetrit – viimane nõuab ka kaasreisija istme väljatõstmist. Siis saab autosse paigutada kuni 3,1 meetri pikkuseid esemeid. Dokker Vanile pakutakse erinevaid vaheseinu, üht neist saab näiteks pöörata nii, et juht on nii selja tagant kui ka parempoolselt küljelt muust ruumist võrega eraldatud. Dokker Vani kandevõime on 750 kg, Dokkeril u 600 kg.

Head mootorid

Sõites lärmab Dokker Van tunduvalt rohkem kui Dokker, viimane on üllatuslikult vaikne. Põhjuse leiab tutvustavatest materjalidest, kus kinnitatakse, et heliisolatsioonimaterjalidega koonerdatud pole: nendega kaetud pind mootoriruumis, auto all, rattakoobastes ning mujal on 30 protsenti suurem kui Dacia Dusteril.

Sõidumõnu kasvatab veel pikk telgede vahe ja mugav vedrustus, head on ka diiselmootorid. Need jaksavad sitkelt vedada juba päris madalatelt pööretelt ning neelavad vähe kütust. Seejuures pole väiksem sugugi alaväärtuslik, selle 75 hobujõudu ning 180 Nm jaksasid kahe sõitja ning 350 kg lastiga Dokker Vani vedada vaevatult. Võimsam 90hobujõuline on muidugi veel parem. Lisaks kahele diislile on valikus kaks bensiinimootorit: 1,6liitrine vabalthingav (85 hj) ning Renault’ esimene turbolaadimise ning otse-sissepritsega 115hobujõuline. Eestis peaks Dokker müügile jõudma aasta lõpus.

väärt auto nii firma- kui ka perekasutusse: mahutab palju, kütust eriti ei taha ning kõige tipuks eeldatavalt väga hea hinnaga. NB! Kirjutamise ajal puudus täpne hinnainfo ja varustusloetelu!

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4, diisel, 1461 cm³
Võimsus90 kW (66 hj) 3750 p/min
Pöördemoment200 Nm 1750 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus162 km/h
Kiirendus13,9 s
Kütusekulu5,2/4,1/4,5 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.