Kui kahesajast hobujõust piisab...

juhitavustäpsus, iseloomuga mootor, sõidumugavus sõidumüra, lihtne sisemus, oodatust kõrgem hind

Ainult kakssada hobujõudu!? Sportautol!? Seda on ju vähe! Toyota GT86 tõestab Audru ringrajal, et kakssada hobujõudu on just parasjagu.

Ajal, mil pooltuhat hobujõudu tundub olevat õige auto mõõt, võib juulis müügile jõudnud Toyota sportauto GT86 tunduda lahja: ainult 200 hobujõudu. Paljudel diiselautodelgi on rohkem, kahetonnistest „sportautodest” rääkimata. Ometi tuletab just Toyota – ja tema selle projekti relvavend Subaru – meelde, et sportauto ei tähenda ainult võimsust, vaid hoopis enamat.

Mootor ette, vedu taha, kerge kest kõige selle ümber – Toyota isegi on kunagi selliseid autosid teinud. Nüüdseks on aga selline tõug välja suremas – eriti veel kui valemisse lisada ka taskukohane hind. Kas GT86 oma 30 000eurose baashinnaga on ikka soodne, sellest allpool.

Kohe esimestel meetritel tegi GT86 juhile selgeks, et tegu on sootuks teistsuguse autoga, kui me Toyotalt viimase kümmekonna aastaga oleme saanud. Jäik, kangete juhtseadmetega, erksalt gaasile reageeriva mootoriga. Tunne nagu ehtsas sportautos! Siduripedaal käib kangelt, käigud lülituvad ülitäpselt ja põgusat jõudu rakendades, rooli peab kätega keerama, mitte näpuotsaga dirigeerima.

Oma ringrajakõlblikkust tõestas GT86 põgusatel prooviringidel värskelt uue katte saanud Audru rajal Pärnus. Viimast võtmata näitas Toyota kupee ennast väga neutraalse, stabiilse ja samas elavana. Kurvides püsib auto üllatava kindlusega, kuigi rehvimõõt 215/45 R 17 on pigem tagasihoidlik. Tänada tuleb madalat raskuskeset (46 cm), sobivad kaalujaotust (53 : 47) ja piiratud mehhaanilist libisemisega diferentsiaali. Ka natuke provotseerides püsib Toyota kindlalt kursil ega muutu ülejuhitavaks – et drift’ida, peaks hoog uljam ja juht väga osav olema.

Napist kogemusest hoolimata jätsid nauditava mulje ka tundlik rool ja konkreetsed käiguvahetused. Lühike käigukang liigub metalse täpsusega nagu kunagi tagaveolistel VAZ-idel – ja see on tõesti kiitusena mõeldud. Ringrajal tempoauto järel ei tekkinud võimalust eriti üle kolmanda käigu pruukida, kuid vahel sai käike vahetatud ainult vahetuste enda ja mootorihääle pärast.

Kaheliitrine boksermootor teeb omapärast boksermootori häält, kuid mõningaste nüanssidega. Vedu on võrdlemisi tugev juba madalatelt pööretelt, kuigi momendilae saavutab turbota jõuallikas alles 6400 pöördel. Lõbusaks lähebki umbes 5000 pöörde kandis, kui mootori noodid muutuvad kõrgemaks ja kiirendus teravamaks. Auto paiskub edasi nauditava kergusega, mida mõõdetakse 1320 kilogrammiga.

Numbrite järgi käib „sajani” kiirendamine 7,6 sekundiga, mis võib tänapäeval aeglasevõitu tunduda. Paljud esiveolised luukpäradki on ju nobedamad. Aga kui praegused enamasti rasked autod tunduvad sõites oma tegelikest võimetest pigem aeglasemad, siis Toyota GT86 tundub oma 7,6 sekundist kindlasti kiiremana. Kogemus on seejuures nauditavalt vahetu, seda ei sega turbod, lisasidurid, hüdrotrafod, reguleeritav vedrustus ega muu moekraam. Aus värk.

Kui GT86 endale soetada, kas ringrajalt naastes on see ka tavaoludes kasutatav? Toyota rõhutab seda igati, et nende kupee sobib ka igapäevaseks kasutamiseks. Tõesti – vedrustus on küll jäik, aga filtreerib maanteekonarusi väga hästi. Sisemus on lihtne, eksisteerivad ka tagaistmed, kuid need on pelgalt hädatapp. Pakiruum mahutab kaks golfikotti või neli rehviga velge – seda mõistagi siis, kui tagaistmed eest klappida. Muidu on pakiruum väike.

Hinna juurde naastes tuleb esmalt tõdeda, et GT86 on oma sõsarautost Subaru BRZ-ist 1910 eurot odavam. Varustus on mõlemal korralik, aga Subarul kuulub ka nahkpolster baashinna sisse. 29 990eurose baashinnaga ei ole GT86 vahest siiski nii soodne kui loodeti. USAs maksab ju sama auto (kuigi sealse Scioni firmamärgiga) 10 000 eurot vähem. Sellest hoolimata tabas Toyota ka Euroopas hõredalt täidetud turuniši.

nauditavalt vahetu sportauto nagu vanasti. Hind pole kahjuks päris nagu vanasti.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind29 990 €
MootorB-4, otto, 1997 cm³
Võimsus147 kW (200 hj) 7000 p/min
Pöördemoment205 Nm 6400 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus226 km/h
Kiirendus7,6 s
Kütusekulu10,4/6,4/7,8 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad7
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.