Edu lihtne valem

ruumikas, head mootorid viimistlusmaterjalid, baasvarustus

Uue Seat Toledo edu peale võib kihla vedada: see sisaldab kõike, mida pakub praegune turuliider Škoda Octavia, lisab veel portsu ruumikust ning ilusama disaini. Paraku on siiski ka paar puudust.

Samas tuleb just Škodalt Toledo sõsarmudel Rapid ja kumb neist kahest populaarsemaks saab, sõltub suuresti hindadest. Nagu öeldud, potentsiaali sel autopaaril igal juhul jagub, sest lihtsate võtete abil on kokku saadud väga hästi toimiv tervik.

Lihtsad võtted tähendavad antud juhul, et lahti on löödud Volkswageni kontserni varuosakataloog ning sealt valitud järjest järeleproovitud häid ja/või soodsaid lahendusi ning pakitud need praktilisse kesta. Auto loodi eelmise Polo/praeguse Fabia modifitseeritud platvormile ning kogu tehnikagi on teistel grupikaaslastel nähtud. Esivedrustus Golfilt, väändetalaga tagavedrustus Pololt, mootorid 1,2- ja 1,4liitrised TSI-d ja 1,6liitrised diislid, sõitjateruumis tuttavad nupud-näidikud jne. Kõik see kombineerub ka peaaegu üllatustevabaks sõiduelamuseks.

1,2liitrise kolmesilindrilise baasmudeliga sõita ei antud, kuid neljasilindrilised turbo-TSI-d esinevad oma tuntud headuses, koguvad kiirust nobedalt ning on kütusega kokkuhoidlikud. Sellist 1,2liitrist võibki Toledole optimaalseks pidada. Selle auto tippmootorit 1,4 TSI-d saab kombineerida ka DSG-käigukastiga. Diislid on väga säästlikud ja varustatud viiekäigulise manuaalkäigukastiga. See tähendab aga, et ülekanded on venitatud pikaks ja harjumuspäraselt käiku vahetades võib teinekord seda liiga vara teha: pöörded kukuvad alla ja jaksu jääb väheks.

Lihtne tagavedrustus laseb keresse küll mõnikord värinaid, mida hea mitmikhooblahendus väldiks, kuid üldiselt on sõit sujuv, kindel ja turvaline. Ei midagi erilist, aga igati tublil tasemel küll.

Sõitjateruumist leiab nii märkimist väärivat head, kuid paraku ka halba. Mis kõige olulisem: Toledo on seest märksa avaram, kui välise pildi järgi arvaks. Tagareas jääb ka pika juhi taha veel põlveruumi laialt, pakiruum on lausa 550liitrine. Mõõtudelt suurema – ja ennekõike laiema Octaviaga tuleb vahe sisse siis, kui kõrvuti panna istuma kolm reisijat, täiskasvanute puhul kuluks külgsuunas mõned lisasentimeetrid ära.

Uue Toledo kõige suurema miinusena kvalifitseerub sõitjateruumi materjalide niru kvaliteet. Proovisõiduautode armatuurlaudade ja uste suured kõvad ja klobisevad plastpinnad meenutavad aastate eest odavautodel nähtut. Mõnevõrra parandab muljet eri värvide ja mustrite kasutamine, kuid samas – sõita anti korraliku varustusega eksemplarid ning päris baasmudelid võivad seest veelgi odavamad ja koledamad olla.

Toledo lähisugulust Škodaga võib otseselt näha varustusest: nii, nagu Škodade baasversioonid jäetaks võimalusel ilma isegi ukselinkidest ja soojendussüsteemist, puuduvad ka „hinnad alates” Toledodel tagumised elektriaknad, kaugjuhitav kesklukk, juhiistme kõrguse reguleerimine ja isegi valgustus kindalaekas. Küll on olemas näiteks kaheksa turvapatja ja järgmisest varustustasemest ka kahes osas alla klapitav tagaiste (muidu ühes osas) ja hm – kas pole uhke – nelja kõlariga raadiovalmidus. Kuid kui hinnad tulevad odavad – nagu lubatakse –, siis võib kõige sellega leppida, soovi korral lisaraha eest vajalikke lisasid juurde võtta ja ikka veel soodsalt pääseda.

uus Toledo teeb paljut hästi: sõidab säästlikult ja kindlalt, on ruumikas ja nägus. Kas nigelat baasvarustust õigustab odav hind, selgub hiljem.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4, otto, 1197 cm³
Võimsus77 kW (105 hj) 5000 p/min
Pöördemoment175 Nm 1550–4100 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus195 km/h
Kiirendus10,4 s
Kütusekulu6,9/4,6/5,4 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.