Malibuga tuleb arvestada
dünaamika, hind mootori müratase, mõned ergonoomikavead
Chevrolet Malibu sunnib tänu diiselmootori lisandumisele konkurente endaga hoopis tõsisemalt arvestama.
Malibu näol on tegu Chevrolet’ Euroopa mudelivaliku lipulaevaga, mis mõeldud rinda pistma sääraste automaailma suurnimedega nagu Toyota Avensis, Ford Mondeo, VW Passat jt. Iseenesest ongi tegu igati ruumika ning nägusa välimusega autoga, kuid seni mõjus müüginumbritele pärssivalt meie maailmajaos niivõrd nõutud diiselmootori puudumine. See viga sai nüüd parandatud ja 160 hobujõudu arendav 2liitrine diisel-Malibu saabub müügisaalidesse nii kuueastmelise manuaal- kui ka automaatkäigukastiga varustatult.
Erinevalt uimasevõitu ottomootorist, mis suure auto ninas oma tööga eriti hästi hakkama ei saa, kujutab Saksamaal Kaiserslauternis valmiv diisel endast Malibule igati sobilikku jõuallikat. Eeskujuliku pöördemomendiga mootorile lisab reipust moodsale ajale kohaselt muutuva geomeetriaga turbolaadur.
Tõsi, sportlikuks ei saa isegi selle mootoriga varustatud Malibut pidada, kuid möödasõidud sujuvad siiski vaevatult ning jõudu jagub ka mäest üles kiirendamiseks. Kütusekulu jääb tootja andmetel kombineeritud tsüklis 5-6 liitri vahele, proovisõit mägistel teedel andis automaatkastiga auto puhul tulemuseks umbes liitri võrra enam.
Miinuspoolele jääb kiirendamisel tekkiv mootoriurin, mis muidu vaiksesse sõitjateruumi päris kõvasti sisse kostub. Diislitele omast laginat tabab kõrv ka külma mootorit madalatel pööretel tagant sundides. Ühtlasi kipub automaatkast vahepeal omasoodu tegutsema, vahetades maanteekiirusel vastavalt tee profiilile käike kord üles-, kord allapoole. Loomulikult saab käike ka käsitsi vahetada, kuid Malibule omaselt toimub see käigukangi tipus asuva nupu abil, mis teeb antud tegevuse piisavalt ebamugavaks.
Muus osas ei erine diiselversioon bensiinirüüpajast. Sõitjateruum on nägus, üldmulje mitte küll luksuslik, kuid kvaliteetne, pakiruum piisavalt mahukas.
Diisel-Malibu hinnad algavad 22 395 eurost (importööri soovituslik soodushind) ning ulatuvad täisvarustuses sõiduki puhul 26 300 euroni. Võttes arvesse ka tervelt viis aastat või 150 000 km kestvat garantiiperioodi, ei tohiks tekkida küsimustki auto konkurentsivõimes.
kena välimusega suur sedaan, millele pisipuudustest hoolimata võib tänu diiselversiooni lisandumisele ennustada senisest helgemat tulevikku.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind26 300 € |
MootorR-4, diisel, 1956 cm³ |
Võimsus117 kW (160 hj) / 4000 p/min |
Pöördemoment350 Nm 1750 p/min |
Käigukast6käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus212 km/h |
Kiirendus9,9 s |
Kütusekulu8,1/4,9/6,0 l / 100 km |
Hooldevälpteadmata |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |