Stiil kohtub praktilisusega

stiili ja praktilisuse ning võimsuse ja ökonoomsuse kombinatsioon, mugavus mõned pisiasjad (vt tekst), hind

Mercedes-Benzi CLS-i universaalversioon Shooting Brake ühendab praktilisuse hoogsa disainiga.

Moodsa aja üks ilusamaid autosid, Mercedes-Benz CLS ei ole just praktilisuse musternäide, ka universaalmudel ei saa tegelikult näiteks E-klassi sama keretüübiga mudeli mahukuse vastu, kuid leiab siiski väga õnnestunud kesktee disaini ja igapäevase kasutatavuse vahel.

Küllap kerkib Shooting Brake’i küljejoont vaadates mõnelgi küsimus näiteks tagaistme pearuumi ja pakiruumi mahukuse osas. Kui veidi hoolikamalt vaadata, siis saab selgeks, et aknajoon teeb küll elegantse kaare, kuid katus ei kiirusta kupeelikku kallet joonistama – seega on pearuumi täiesti piisavalt. Pakiruum mahutab 590 liitrit, jah, E-klassi universaalis saab oma saja liitri jagu kraami rohkem kaasa võtta, kuid see ei tähenda, et Shooting Brake’i lastiruum oleks väike, pigem sobivad iseloomustuseks sõnad suur ja ülisuur.

Kuid just pakiruumiga seonduv avab CLS-i universaali olemuse kõige paremini. Nimelt saab selle põranda tellida kirsipuust, mida täiendavad tammepuust liistud. Praktilisest seisukohast võttes ju täiesti mõttetu, aga väga šikk.

Peened nüansid

Mõistagi ootavad 62 800eurose alghinnaga auto sõitjateruumis ees parimad materjalid ning hulk detaile, mis auto, ütleme, glamuurse praktilisuse, teemat aitavad veelgi edasi kanda. Võtame näiteks sisevalgustuse, millest osa kiirgab ehisliistude tagant, muutes auto sõitjateruumi vaatemänguks omaette.

Miinusena tuleb siiski märkida, et linnas ja muudel valgustatud teedel sõites efektvalgus juhti ei häiri, pimedal maanteel aga küll. Eredust saab reguleerida, kuid ka kõige tuhmimas asendis jääb valgustus öösõiduks liiga eredaks. Jääb üle vaid selle kustutamine. Poleks paha, kui praeguse esimese eredusastme ja täiesti kustutatud oleku vahele mahuks veel paar seadet.

Muide, Shooting Brake’i aknad on raamideta, taas praktilisest seiskohast õlgu kehitama panev, kuid samal ajal väga elegantne lahendus. Uksed ise valmistati alumiiniumist ja kaaluvad tavapärastest terasustest umbes 32 kilogrammi vähem. Alumiiniumist tehti veel ka kapott, esitiivad, pakiruumi luuk ning mitmed muud detailid.

Mugavus on tähtsaim

Viiemeetrise pikkusega ja nelikveoline CLS Shooting Brake ei ole sugugi kerge auto, 350 CDI 4Maticu tühimassiks teatab tootja ligi kaks tonni, kuid alumiiniumi asemel terase kasutamine ajaks auto muidugi veelgi raskemaks. CLS sõidabki oma massiivse oleku kohta kurvilisel teel üllatavalt reipalt. Standardvarustusse kuulub õhkvedrustus tagateljel, mis suudab kompenseerida näiteks täislastis pakiruumist johtuvat tasakaalu nihkumist.

Peamiseks märgusõnaks on siiski mugavus. Shooting Brake pakub pikematel maanteeotsadel väga rahulikku ja mõnusat äraolemist. Auklik tee ei ole samuti probleemiks, kui valitud õhkvedrustus kõigile ratastele, saab eriti kehvale lõigule sattudes suurendada auto kliirensit.

Seitsmekäiguline automaatkäigukast hoiab 265hobujõulise diisli tuksumas madalatel pööretel ning kahandab kütusekulu tagasihoidlikuks. Mercedes-Benz teatab, muide, keskmiseks kuluks nimetatud mudelil 6,6 liitrit sajale kilomeetrile.

Sarnase numbriga saab iseloomustada ka kiirendusvõimet – sajakilomeetrise tunnikiiruse saavutab nelikveoline 350 CDI 6,7 sekundiga. Mootor pakub 620njuutonmeetrist pöördemomenti, mis aitab mõistagi kaasa ka nobedatele möödasõitudele.

Linnatingimustes kulub marjaks viiemeetrise Shooting Brake’i eeskujulik maööverdamisvõime, näiteks pöördering 11,27 meetrit on vaid paarkümmend sentimeetrit suurem kui tillukesel linnaautol Opel Adamil.

kallis, stiilne ja ühtlasti praktline auto.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind68 940 €
MootorV-6, diisel, 2987 cm³
Võimsus195 kW (265 hj) 3800 p/min
Pöördemoment620 Nm 1600–2400 p/min
Käigukast7käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,7 s
Kütusekulu8,0/6,0/6,7 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.