Kus on sport?
mugavad sõiduomadused, vaikne sõitjateruum, ökonoomsus linnasõidul hoolimata nimest pole sugugi sportlik, maanteel tehaseandmetest palju „janusem“
Põgusalt uuendatud Lexus RX 450h valikusse lisandunud erimudel F Sport'i fookuses on mugavus ja ökonoomsus, mitte kiirus ja kõik sellega seonduv.
Tavamudelist eristub F Sport jõulisema esiosakujustuse poolest, uued on kaitseraud ja radiaatorivõred, matt-tumedad 19tollised valuveljed ning lisatud mitmed erimudeli staatusest teavitavad logod. Sisemuses toonitavad sportlikkust must laepolster, läbipuuritud pedaalikatted ning veel mitmed pisidetailid. Uuendatud on ka info ja meelelahtusüsteemi arvutihiirelaadset juhtimissüsteemi. Näiteks asusid selle enter-klahvid varem küljel, nüüd saab valiku kinnitada nupule peale vajutades, nii on käepärasem küll.
F Sporti sõiduomadused on kõike muud kui sportlikud, sõidab nagu RX muiste: sujuvalt, pehmelt ja natuke laisalt - 2,2tonnine tühimass annab endast märku. Samamoodi saab iseloomustada hübriidajami (bensiinimootor ja kaks elektrimootorit annavad kokku 299 hobujõudu) ja jõuülekande (variaatorkäigukast) tööd, seda ka sportrežiimi puhul. Kiirendusaeg 0 – 100 km/h 7,8 sekundiga pole ju sugugi aeglane, kuid hoo kogumine käib ülisujuvalt, ilma igasuguste sportlike eriefektideta.
Kui siia lisada veel vaikne sõitjateruum, siis saab kokku komplekti, mis ei pretendeeri sportlikkusele, kuid ilmselt meeldib paljudele luksusdžiipide ostjatele.
Linnas säästlik, maanteel mitte
Hübriidi ostmise üks ajend, isegi selle 67 750eurose hinna puhul nagu F Spordil, võiks ehk olla väike kütusekulu. Uurimaks, milliseks kujuneb see Eesti sõiduoludes, läbisime RX450h-ga Autolehe tavapärase linna- ja maanteeringi. Linnamarsruudi, mis kombineerib Tallinna äärelinna magistraale, kesklinna aegalast liikumist ja ka lõiku, kus saab sõita 70 km/h, keskmiseks kuluks saime 6,9 liitrit sajale kilomeetrile. Nagu alati sellistes testides, ei ajanud me taga maksimaalset säästu, vaid kasutasime kõiki auto pakutavaid mugavusi ja liiklesime tööpäeval väljaspool tipptundi üldises voos.
Tootja teatel peaks RX-i kulu olema linnas 6,5 liitrit sajale kilomeetrile. Nagu näha, tuli vahe väike. Kiita tuleb Lexuse hübriidsüsteemi, mis äärmiselt sujuvalt toimetades teab väga täpselt, millal sisepõlemismootorist loobuda ja elektrimootoritele sõna anda, et võimalikult vähe kütust põletada.
Maanteel (taas segatsükkel, 90 km/h ja 70 km/h, mõned rahulikud möödasõidud) aga lood nii kenad pole. Meie mõõtmistulemus 8,6 liitrit sajale kilomeetrile tootja 6,0 vastu. Põhjus lihtne: elektrimootor saab sellises sõidutsüklis vähe sõna ja 3,5liitrine V-6 vajab 2,2 tonni liigutamiseks kütust.
mugav ja linnas väga ökonoomne luksusdžiip, kuid sportlikkusega on sel vähe pistmist.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind67 750 eurot |
MootorV-6, atkinson, 3456 cm³ ja 2 el. mootorit |
Võimsus220 kW (299 hj) |
Pöördemoment |
Käigukastvariaatorkäigukast |
Tippkiirus200 km/h |
Kiirendus7,8 s |
Kütusekulu6,5/6,0/6,3 l / 100 km |
Hooldevälpteadmata |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad12 |