Ülisäästlik, aga ikka kallis

Honda prõmmib vastu rinda: meie uus diisel on parim. Superhea on see tõesti, kuid vaatamata varasemast soodsamale hinnale maksab diiselmootoriga Civic ikkagi palju.

Kui Euroopas müüakse Honda Civicu mõõtu autodest 58% diiselmootoriga, võib mõista Honda uuele diislile pandavaid kõrgeid ootusi. Pakutakse Civicut ju praegugi diisliga, kuid see 2,2liitrine on suur ja raske, võimsamgi kui paljudele tarvis ja jääb kõige säästlikematele konkurentidele ka kütusekulu poolest alla. Mis aga kõige olulisem – see on väga kallis. Maksta 25 000 eurot selle klassi auto eest samas, kui Civicu enda hinnad algavad 15 000 eurost ja paljudel rivaalidel veel palju madalamalt ... pole ime, et kaup ei lähe!

Uus ja ainult Euroopas pakutav 1,6liitrine kõrvaldab peaaegu kõik need miinused. Näiteks keskmine kütusekulu on viidud vaid 3,6 liitrile saja kilomeetri kohta (2,2liitrisel Civicul 4,2 liitrit, säästlikeimal VW Golfil 3,8 l / 100 km), võimsus on kukkunud 150 hobujõult 120le, kaal lausa 47 kilogrammi võrra ja hind 3000 euro võrra 21 990 eurole. Paraku on seda ikkagi palju, sama raha eest saab juba suurema klassi igati korraliku varustusega diisleid – näiteks Hyundai i40.

Tõsi küll, Civicugi varustus on rikkalik, nii et lisadele raha ei kulu.

Väike, aga võimas

Uue mootori juures on tehnilisi uuendusi väidetavalt sisse viidud kümnete kaupa ja ulmeline 3,6liitrine kulu saavutati paljude väikeste asjade koostöös. Esmalt muidugi töömahu-võimsuse kärpimisega, kuid tähtsuse järjekorras nimetas insener pressikonverentsil veel mootori sisemiste hõõrdekadude optimeerimist – väidetavalt on uus mootor eelmisest 40%võrra parem – ära kaotati balanssvõll, nutikas mootori õlipump suunab õli sinna, kuhu hetkel tarvis ja vastava survega jne. Veidi sätiti ka auto aerodünaamikat ning muudeti rooliseadet ja esivedrustust.

Teoorias ju ilus küll, aga praktikas? Tuleb tunnistada, et Honda on õigusega uhke! Uus mootor käib vaikselt ja vibratsioonitult ning tõmbab oma 300 Nm pöördemomendiga nii krapsakalt, et Eesti oludes pole enamat küll tarvis. Kütusekulu püsib pardaarvuti järgi väga madal ning sõltumatud testijad on samuti väga häid tulemusi saanud.

Kiitust väärib ka uus täpsete lülitustaga käigukast. Et seegi kaalub eelmisest 7 kg võrra vähem, on diisel-Civicu ninalt kadunud kokku 54 kg – kerge inimese või suure kartulikoti jagu – ja see teeb suure teene juhitavusele. Kurvidesse keerab Civic tõrkumata sisse ning et esirattad lohisema läheks, on vaja tõesti suurt kiirust ja järsku pööramist.

Varem oleme Civicule andnud viiest neli tähte, kiitnud praktilisust ja laitnud tuimavõitu bensiinimootoreid. Põhiolemuselt on auto ju ikka sama, nii et klassi tippu kuuluv ruumikus on endiselt Civicu põhitrump. Miinustena on esimese hooga veidi segane armatuurlaual nuppudes-näidikutes orienteerumine ning parem võiks olla nähtavus taha. Ja muidugi – selle Honda disain, kuigi kahtlemata oma austajatega, saab meilt tabelisse kirja miinuse.

Õnnestunud diisel heas autos: kui oleks veel pisut odavam, siis omas klassis üks esimesi valikuid.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind21 990 €
MootorR-4 diisel, 1597 cm³
Võimsus88 kW (120 hj) 4000 p/min
Pöördemoment300 Nm 2000 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus203 km/h
Kiirendus10,5 s
Kütusekulu4,0/3,3/3,6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.