SRX: võimas alternatiiv peavoolule
Cadillac SRX peaks olema meeltmööda neilegi, kes tingimata ei soovi Ameerika autot, vaid otsivad lihtsalt võimast linnadžiipi.
Siiski peavad Mercedes-Benzi, BMW, Audi ja Lexuse valikuvõimalustega harjunud SRX-i puhul leppima, et diiselmootoreid ja hübriidajamit valikus ei ole – võta või jäta: 3,6liitrine, 318 hobujõudu arendav V-6-bensiinimootor ja kogu lugu.
Ka ei paku Cadillac tagasihoidliku varsutusega versioone, mis tähendab, et hinnakiri algab 49 990 eurost. Kallis tõesti, kuid ega rivaalid odavamad ole: näiteks 306hobujõulise bensiinimootoriga BMW X3 maksab 51 390 eurot, Audi Q5 valikus nii võimast mudelit polegi, 272hobujõulise eest küsitakse 45 350 eurot. Lexuse 274hobujõulise RX 350 eest aga 53 688 eurot. Mercedese M-klassi võrreldav mudel on veel kallim.
Kui väliselt erineb uuendatud SRX eelkäijast üsna vähe, olgu nimetatud näiteks kaheosaline ja glamuursema välimusega radiaatorivõre, siis sisemusest leiab rohkem uuendusi. Olulisemaks neist saab pidada kasutajaliidest CUE, mis nõuab veidi harjumist, kuid osutub siiski vägagi mugavaks.
Kus on nupud?
Nimelt asendab suurt nupuhulka keskkonsoolil puutetundlik plaat, mida täiendab omakorda puutetundlik ekraan. Kui näiteks tahate tõsta sõitjateruumi temperatuuri, puudutate sõrmega vastavat kohta plaadil, mille peale too väristab end ja kuvab ekraanile näidu jne. Raadio helitugevuse seadmiseks liigutate sõrme jällegi plaadi vastavas piirkonnas, valjemaks – paremale, vaiksemaks vasakule jne.
Ekraani täiendavad andurid, mis tuvastavad käe enne, kui see ekraani puudutab, nii kuvatakse ekraanil menüü põhivalikute otseteid juba enne katsumist. Miinusena läheb kirja ekraani aeglus navigatsioonirežiimis, lihtsam on pildi suurendamiseks-vähendamiseks vajutada pluss-miinus ala ekraanil kui püüda nutitelefoni või tahvelarvuti stiilis sõrmehargitamisega midagi saavutada.
Mõistagi täiendavad tänapäevast luksusdžiipi kõikvõimalikud juhiabid, küll on aga Cadillac üsna originaalne hoiatusinfo toimetamisel juhini. Üsna mitmel margil annab sõidurajalt väljakaldumisest märku kerge roolivärin või hoiatab kokkupõrkeohu eest helisignaal, SRX aga väristab juhi istet. Väga tõhus äratusmeetod, muide!
Sõitjateruumi viimistluses kasutatud materjalid ja koostetöö kuuluvad kõrgemasse klassi, ruumi leidub piisavalt mõlemas istmereas ning küllaldaselt on võimalusi ka pagasi paigutuseks (537 l). Tagaistme seljatoed saab hõlpsalt alla klappida ja tekitada sileda põrandaga 1,5kuupmeetrise pakiruumi. Praktilisust lisab väike seif auto pardal, nimelt asub CUE paneeli taga panipaik, mille saab PIN-koodiga töötava luku abil sulgeda.
318 hobujõudu
318hobujõuline mootor paistab silma viimistletud käiguomadustega ning jõulise minekuga, kuid ehmatab kütusekulu numbritega tehniliste andmete tabelis. Linnakuluks teatab Cadillac 16,3 liitrit sajale kilomeetrile. Autolehe mõõtering Tallinnas andis selle nelikveolise ja kuuekäigulise automaatkäigukastiga mudeli linnakuluks 13,5 liitrit. Maanteetsüklis mõõtsime aga tehaseandmetest suurema kulu 8,6 l vs. 10,0 l. Keskmine tuli aga üsna lähedane tehaseandmetele: Autolehe keskmine 11,8 liitrit, tehase oma 11,5.
SRX-i vedrustusega ei saa lõpuni rahule jääda, see saab umbes kahetonnise tühimassiga autoga hästi hakkama kuni olukorrani, mil tuleb ületada järsemaid takistusi (auk, teekõrgend), need kanduvad üsna tahumatul kombel sõitjateni.
Samas suudab aktiivvedrustus hästi kohaneda sõiduolude ja -stiiliga ning hoiab kere kaldumised kurvides kontrolli all, SRX käitub luksusdžiibi kohta üsna konkreetselt. Plussina läheb kirja ka vaikne sõitjateruum ning esmaklassiline helisüsteem.
SRX eristub selgelt rivaalidest, pakkudes siiski kõike seda, mida enamik luksusdžiibi ostjaid ihkab. Puuduseks on napp versioonide valik.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind55 900 € |
MootorV-6, otto, 3564 cm³ |
Võimsus234 kW (318 hj) 6800 p/min |
Pöördemoment360 Nm 2400 p/min |
Käigukast6käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus217 km/h |
Kiirendus8,1 s |
Kütusekulu16,2/8,6/11,5 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |