Kahetine Hyundai

Hyundai linnadžiip ix35 tekitab kahetise tunde: eestlaste lemmikust Nissan Qashqaist on see mõnest küljest üle, Hyundai enda mudelivalikust jääb see aga sarnast mõõtu i30 universaalile pigem alla.

Hyundai ix35 meeldib pisut kohmaka välimuse kiuste eurooplastele päris hästi – kolme aastaga on see Vanas Maailmas leidnud üle 220 000 ostja, tõustes margi menukaimaks autoks läbi aegade. Eestiski on tänavu iga päev läinud kaubaks 1–2 autot.

Nissan Qashqai sarnase hitiga seega tegu just pole, kuid teisalt eelistab keskmine eestlane pigem nelikveolist (ehk suhteliselt kallist) ix35-t. Qashqaidest on samas koguni 80% esiveolised ning neist omakorda suur osa odavaimad 1,6liitrise mootoriga versioonid.

Sellise Nissaniga (1,6 Visia) „joonele panduna” selgub, et samaväärne Hyundai (1,6 GDI Classic 2 WD) kipub tollest rahva lemmikust mitme külje pealt ettegi. Hind on praktiliselt võrdne (90 eurot Hyundai kasuks), kuid ix35 otsepritsega ottomootor arendab 135 hj Qashqai 117 vastu. Samas vannub „korealane” alla, kui võrrelda kütusekulu (6,4 vs. 5,9 l / 100 km). Mõlemal on linnasõidul kütust säästev start-stoppseade.

Turva- ja mugavusvarustus on üsna võrdne. Kuus turvapatja ja ESP on mõlemal, kuid Hyundail on viimane täiendatud mägipiduri ja nõlvaltstardiabiga. Konditsioneeri, roolilt juhitava raadio, elektriakende-peeglite ja istmesoojendite poolest ollakse peaaegu võrdsed – selle vahega, et Hyundail on elektrisoojendusega ka tagaistmed. Nissan pakub vastukaaluks kiirushoidikut, mille peab ix35-le paarisaja euro eest juurde ostma.

16tollised valuveljedki on mõlemal, kuid kevadiselt auklikul tänaval annab natuke rohkem meelerahu teadmine, et Hyundai rehvid on kriimu võrra suuremad (215/70 vs. 215/65).

Sõiduomadustes pole suurt vahet, peale selle, et võimsam Hyundai on ärksam. Tavalisest sõiduautost on linnadžiip muidugi kohmakam, kurvis kiirustades ebakindlam ning tundetuma rooliga, kuid samas võib selle erilise mureta parkida suvalise lumevalli otsa, pelgamata kaitseraua või plastist põhjakatte purunemist, ning rööpasse sõidetud kõrvaltänavalgi ei kolise kõhualune kogu aeg vastu jäävalli. 17 cm kliirensi poolest vannub ix35 Nissanile (18,8 cm) siiski alla.

Kõrge ja rühikas isteasend meeldib mõlema auto juures samuti kindlasti paljudele, sest sellisest autost näeb ümbritsevat pisut paremini kui madalast sõiduautost. Sõitjateruumi avarust võrreldes on võitja leidmine raske, aga pakiruumi poolest on ix35 selgelt ees – 465 liitrit 410 vastu. Hyundai lastiruumi saab tagaistmeleeni langetamisega suurendada 1436 liitrini.

Kui ix35 vastast otsida aga hoopis Hyundai mudelite seast, oleks paslik alternatiiv i30 Wagon. Sama 1,6liitrise mootoriga vajab universaal vähem bensiini (keskmine kulu 5,8 l), kiirendab 0,3 sekundit nobedamalt 100 km/h-ni, sõidab särtsakamalt ja juhile elamust pakkuvamalt ning kõige tipuks teeb ruumikuseltki pooldžiibile tuule alla – pagasiruumi mahtu saab varieerida 528–1642 liitrini. Iseasi, kas see kõik kaalub üles 1290 euro võrra kõrgema hinna ning ix35 sihtgrupile olulise agressiivsema-mõjukama välimuse.

Alternatiiv esiveolisele väikekeskautole, kui vajad džiibilikku sõidukit koos kaasnevate plusside ja miinustega

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind16 700 €
MootorR-4 otto 1591 cm3
Võimsus99 kW (135 hj) 6300 p/min
Pöördemoment164 Nm 4850 p/min
Käigukast6käiguline käsikast
Tippkiirus178 km/h
Kiirendus11,1 s
Kütusekulu7,5/5,8/6,4 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km või kord aastas
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.