Cadillac ATS: autosõit parimas tähenduses
Mis on juhitavuselt sama konkreetne nagu Audi ja samas vaikne nagu Lexus? Vastus: Cadillac ATS.
Cadillaci uus sedaan ATS astub mängumaale, kus ootavad teda ees BMW 3. seeria, Audi A4, Mercedes-Benzi C-klass ja Lexus IS.
Eriti peaks ATS meelt mööda olema neile, kes peavad lugu heast autosõidust, sellisest, kus auto on juhi aktiivne partner, mitte tuim transpordivahend. Sellest, et ATS ei kavatse olla lihtsalt ratastega toode, kõneleb juba tema disain. Julge, hoogne, terav – kui tänaval pargib, võiks vabalt kardinad ümber vedada ja möödujatele vaid raha eest näidata.
Versioonide valikus annab aga Cadillac rivaalidele eelise. Erinevalt teistest saab ATSi vaid 276 hobujõudu arendava kaheliitrise bensiinimootoriga, tõsi, seda kombineeritakse nii manuaal- kui ka automaatkäigukastiga, nii taga- kui nelikveoga. Varustus jaguneb küll mitmesse paketti, kuid juba baaskomplekt on ülirikkalik.
Nii üks kui teine, võimas mootor ainsa valikuna ja rikkalik baasvarustus, seletavad, miks algab ATSi hinnakiri 38 900 eurost. Näiteks BMW 3. seeria sedaani hinnad algavad umbes 8500 eurot madalamalt (316i), võrreldava mootori puhul (328i) jääb BMW eduks umbes 2000 eurot, varustuse võrdsustamisel pöördub aga kaalukauss Cadillaci kasuks.
Praktilisusest jääb puudu
Sõitjateruumis ootab eest sama puutetundlik kasutajaliides nagu kaks numbrit tagasi arvustatud Cadillac SRX-is. See tähendab, et klassikalised nupud puuduvad – paneelil on tähistatud piirkonnad, kuhu vajutades saab teha vajaliku lülitamised-reguleerimised alates istmesoojendustest kuni raadio helitugevuseni. Paneeli täiendavad puutetundlik ekraan ja nupud roolil.
Erinevalt SRXist esines ATS-i puutundliku paneeliga mõningaid tõrkeid, näiteks istmesoojenduse intensiivsuse vähendamine nõudis päris mitmekordset toksimist vastavalt alal. Samas töötasid teised piirkonnad tõrgeteta. Nii või teisiti: puutetundliku paneeliga süsteemil pole üldiselt võttes viga midagi, see näeb šikk välja ja on täiesti kasutatav, pisitõrked aga võimenduvad uudsuse foonil mitmekordselt.
Juhikoht on esmaklassiline, see justkui mähib roolikeeraja endasse ning loob just õige meeleolu, et auto suurepäraseid sõiduomadusi sajaprotsendiliselt nautida saaks. Tagaistujad aga rõõmust käsi kokku ei löö, sest nad peavad läbi ajama kitsastes ja ebamugavates oludes. Ka 381-liitrine pakiruum on klassis tavapärast arvestades liiga väike.
Kaheliitrine turbomootor kiirendab nelikveolise ja automaatkäigukastiga ATSi paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,1 sekundiga, kuid see on ainult pool tõde. Temperamentne jõuallikas suudab juhiga edukalt kaasa mängida, olgu siis teemaks kiirenduste-pidurdusterohke sportlik sõit või rahulik kulgemine maanteel. Vaid käigukast võiks mõningates olukordades nobedamalt reageerida.
Mõõdukas 1,6tonnine tühimass ning aktiivvedrustus Magnetic Ride teevad ATSiga sõidust suursündmuse: see reageerib täpselt ja konkreetselt, juht tunnetab pisimagi detailini, mis autoga toimub, peaaegu võrdne kaalujaotus esi- ja tagatelje vahel annab ühtlaselt neutraalse käitumise. Samas pakub ATS ka piisavalt mugavusi. Ei, aukudest sellega üle ei hõlju, kuid vedrustus ei luba ka tahumatul raputamisel sõitjateni kanduda.
Märkimata ei saa jätta ATSi ülivaikset sõitjateruumi. Nimelt kasutab Cadillac lisaks passiivsetele meetmetele (lihtsustatult öelduna müramattidele) ka aktiivseid – nimelt „kuulavad” mitmed mikrofonid autosse jõudvat müra ning suunavad kõlaritesse seda summutavat signaali.
Stiilne disain täiendab sõiduomadusi, mida oskavad hinnata kõik need, kes teavad, mis on hea autosõit. Peamisteks puudusteks on vähene versioonide valik ja kasin praktilisus.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind46 790 € |
MootorR-4, otto, 1998 cm³ |
Võimsus203 kW (276 hj) 5500 p/min |
Pöördemoment353 Nm 1700–5500 p/min |
Käigukast6käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus230 km/h |
Kiirendus6,1 s |
Kütusekulu11,8/6,3/8,3 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |