Nutikate lahendustega Kuga

Ford Kuga suudab teha kõike seda, mida ühelt linnadžiibilt tavaliselt oodatakse, pluss veel natuke.

Teisisõnu: Kuga pakub piisavalt kõrget kliirensit üheskoos üsna sõiduautolike teesõiduomadustega, mahutab piisavalt ning mootorid on autoklassis optimaalsete kütusekulu- ja dünaamikanäitajatega. Eespool mainitud „pluss” tuleb mängu auto praktilist külge vaadates – näiteks seda, et pakiruumi luugi saab avada ja sulgeda auto tagaosa juures jalga viibutades, ei paku ükski teine linnadžiip.

Tõsi, sellise võimaluse leiab lisade nimekirjast. Kus sellest kasu tõuseb, seda teab vist küll igaüks, kes kahe poekotiga autoni jõudnud, siis ühe neist plärtsi! lumelobjakasse kukutanud ja pakiruumi luugi avanud.

Kuga puhul piisab taskus olevast võtmest: auto saab võtme „lähedusest” aru ja kui jalga põhja all viibutada, avaneb luuk elektriajami abil. Ning ka vastupidi, kui olete kandami pakiruumist välja võtnud, sulgub luuk jalaviibutuse peale. Proovitud: töötab ka pärast lumisel teel sõitu.

Küll aga tõid lumised teed välja ühe teise probleemi, mis samuti seotud pakiruumi luugiga. Kui autol viipega avamine puudub, tuleb luuk avada käepidemest, mis paikneb luugi alaservas ja on täitunud kraamiga, mille rattad teelt üles keerutasid: talvel lumi, pärast vihmamärga kruusateed pori jne.

Veel nutikaid lisasid

Kuga tavahinnad algavad 23 200 eurost (soodushind on 20 320 eurot), sellise summa eest saab 150hobujõulise bensiinimootoriga esiveolise mudeli. Baasvarustus sisaldab enam-vähem kõike vajalikku kiirushoidikust konditsioneerini, jättes siiski soovimisruumi näiteks istmesoojenduste võrra. Taustaks: esiveolise 155hobujõulise Honda CR-V saab 20 900 euro eest.

Odavaim nelikveoline Kuga tuleb 140hobujõulise diiselmootoriga, makstes 26 800 eurot (hetkel soodushind 23 920 eurot). Nelikeveoline diisliga CR-V maksab 28 130 eurot, RAV4 26 210 ja Subaru 27 900 eurot. Varustuses esineb siiski samuti erisusi, kuid artikli maht ei võimalda kõikidesse nüanssidesse laskuda.

Küll maksab süveneda Kuga lisade nimekirja neil, kellel parkimine hästi ei õnnestu: oma autole saab valida automaatparkija. Märkida tasub samuti automaatpidurit linnakiirustel, juhi ärksuskontrolli, peeglite pimepunktivalvurit, sõidurajahoidikut, liiklusmärkide tuvastit ning automaatseid kaugtulesid.

Ökonoomne diisel

Kuga juhikoha ülesehitus peaks tulema tuttav ette kõigile, kes kaasaegsete Fordidega kokku puutunud. See tähendab, et menüüdes orienteerumine nõuab mõningast süvenemist, aga kui loogika tabatud, siis edasine peaks sujuma juba lihtsalt. Igal juhul jätab sõitjateruum kvaliteetse mulje ning on ka piisavalt mahukas.

Mootorivaliku iseloomustamiseks teatab Ford, et Kuga kütusetarve langes eelkäijaga võrreldes bensiinimootorite puhul 25 ja diislite korral 10 protsenti. Kaheliitrist diislit saab 140- ja 163hobujõulisena ning 1,6liitrist bensiinimootorit 150- ja 180hobujõulisena.

Proovitud võimsam diisel koos nelikveo ja automaatkäigukastiga moodustab linnadžiibil komplekti, mis jätab vähe soovida: piisavalt reibas, säästlik ning täpselt doseeritava gaasipedaaliga, et ka väga libedal teel sõita veojõukontrolli rakendamata. Miinusena saab märkida valjuvõitu müra. Sellise komplekti keskmiseks kütusekuluks teatab Ford 6,2 l / 100 km.

Tark nelikvedu

Baasottomootor saab manuaalkäigukastiga ning esiveolise Kugaga samuti igati pädevalt hakkama. Muidugi tähendab eelkirjeldatust sada njuutonmeetrit väiksem pöördemoment (340 vs. 240 Nm) tagasihoidlikumat dünaamikat, kuid seda saab endiselt iseloomustada kui piisavat. Keskmine kulu 6,8 liitrit sajale kilomeetrile.

Nelikvedu töötab nagu enamikul linnadžiipidel, jagades veojõudu automaatselt ümber vastavalt haardetingimustele. Reaalsuses kukub see Kugal välja täiesti märkamatult. Sellest, kui nutikalt nelikvedu toimetab, saab aimu, kui libedal teel istuda nelikveolisest Kugast esiveolisse. Küsimus pole vaid kiirenduses – suvaline nelikveoline saab sellega kiilasjääl esiveolisest paremini hakkama –, vaid auto käitumises tervikuna, kurvi keeramises, trajektooril püsimises, reaktsioonides kiirendustele-pidurdustele. Võtmeks on nelikveo õnnestunud kokkumäng juhiabielektroonikaga.

Maanteel käitub Kuga konkreetselt, piisavalt jäik vedrustus tagab hea sõidutunnetuse ning väldib ebamäärasust. Kehvemal teel põrutab küll rohkem kui mõni konkurent, kuid ebamugavaks ei saa sõitu siiski nimetada.

Asjalik linnadžiip, mis täidab kõik selle klassi sõidukile esitatavad ootused. Boonuseks on nutikas lisavarustus.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind29 200 €
MootorR-4, diisel, 1997 cm³
Võimsus120 kW (163 hj) 3750 p/min
Pöördemoment340 Nm 2000–3250 p/min
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus196 km/h
Kiirendus10,4 s
Kütusekulu7,4/5,5/6,2 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.