Alusetud kahtlused

Kui Land Roveri Eesti pressiüritusel osutus kõige rängemaks maastikukatsumuseks pisut üle jalalaba ulatuv lumelörts asfaltteel, tekkisid uue Range Roveri suhtes mõningad kahtlused.

Seetõttu sõitiski Autolehele proovimiseks antud Range Rover otseteed LaitseRallyParki maastikurajale. Kas tuleb tõepoolest nentida, et miski siin maailmas pole enam endine ja Land Roveri uue lipulaevaga ei olegi asja maastikule?

Kiire vaatlus: eesmine ülend on lühike, tagumine küll pikk, kuid tugeva kaldega, seega küngastele ronimisega ei tohiks probleeme tekkida. Kui kliirens tavaasendi 22 sentimeetrilt maastikusõidu 30-le kergitada, kasvavad peale- ja mahasõidunurgad vastavalt 34,7 ja 29,6 kraadile.

Maastikusõidu juhtimiskeskuse Terrain Response uusim versioon suudab automaatrežiimis tuvastada, millistes tingimustes auto parasjagu sõidab, ning häälestab kaheksakäigulise automaatkäigukasti, mootori (kolmeliitrine diisel, 258 hobujõudu), vahekasti, ABSi ja veojõukontrolli vastavalt. Saab ka käsitsi valida erinevate programmide vahel, aga kuna automaatrežiim on uudis, jäägu see sisse.

Ees ootavad kolm küngast: kohati jäised, kohati lumised, kohati päikesest püdelaks mudaks sulatatud, sekka ka kive, mis kindlasti loodavad rataste all veerema hakata, ning sügavad roopad. Range Rover asub ronima enesekindlalt, kõige järsemal ja libedamal nõlval näitab ekraanil, et keskdiferentsiaal lukustus, ning sooritab katse hindele viis pluss: ei ühtegi kõhklust, ei mingit abitut sudimist, vaid täpne ja mõtestatud tegevus. Aplaus ja kestvad ovatsioonid.

Maailm on endine, Land Roveri lipulaevaga võib maastikule minna ja hätta seal ei jää. Jah, tõesti, see ei ole võimekuselt Defender ega peagi olema.

Diislist piisab

Maanteel esineb tänu alumiiniumkerele tublisti kaalu langetanud (sõltuvalt versioonist kuni 420 kg) Range Rover samuti heal tasemel. 2,16tonnine tühimass ei tee sellest maneeridelt sportautot, kuid luksussedaaniga võib võrrelda küll: minek on reibas ja kere kaldumine kurvides vähene. Kui millegi kallal üldse norida, siis luubiga otsides leiab, et teatavat tüüpi järsemaid teekonarusi võiks vedrustus paremini summutada.

Naastrehvid ei võimaldanud saada päris õiget pilti autosse kostvast mürast. Range Rover on kindlasti vaikne, aga kui vaikne, selle hindamiseks peaks auto veerema naastudeta rehvidel.

258hobujõuline diiselmootor pakub 600njuutonmeetrist pöördemomenti ning praktilisest vaatevinklist polekski nagu Range Roveril enamat vaja, ehkki võimalused ulatuvad 510hobujõulise bensiini-V-8-ni.

Baasdiislil jätkub piisavalt jõudu kõikvõimalikeks sõidusituatsioonideks, viimistletud käiguomadused sobivad auto üldise olekuga ning tehaseandmeil 7,5liitrine keskmine kütusekulu pole laita. Uus Range Rover suudab vedada kuni 3,5tonnist haagist.

Kõrge baashind

Sõitjateruumi kujustus ning materjalid vastavad auto hinnasildile: sõidukil, mille odavaim versioon maksab 93 000 eurot (prooviauto umbes 120 000 eurot) ei saa endale libastumisi lubada. Ruumi jätkub sõitjaile lahedalt, pakiruum mahutab 550 liitri jagu kraami.

Eripärana saab mainida tavapäraseid näidikuid asendavat ekraani, kus spido- ja tahhomeeter ning mitmed teised näidikud on küll osutitega, kuid tegelikult n-ö pildid ekraanil. Üldiselt on loetavus hea, vaid madal ja ere päike pääseb veidi häirima, kuid loetavaks jäävad „kellad” ka siis.

Varustuse loetlemisel puudub igasugune mõte, sest seda jagub nagu luksusautodel tavaliselt: moodsast juhiabielektroonikast masseerivate istmeteni.

Maastikuautost iga põlvkonnaga järjest rohkem luksusautoks muutuv Range Rover saab endiselt hakkama ka maastikul. Hind on kõrge.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind93 000 €
MootorV-6, diisel, 2993 cm³
Võimsus190 kW (258 hj) 4000 p/min
Pöördemoment600 Nm 2000 p/min
Käigukastkaheksakäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus210 km/h
Kiirendus7,9 s
Kütusekulu8,5/7,0/7,5 l / 100 km
Hooldevälp26 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.