Sõidurõõm kohtub praktilisusega

Need, kes peavad lugu heast autosõidust ja vajavad samas praktilisust, ei tohiks mööda vaadata Jaguar XF Sportbrake’ist.

Ehkki peaaegu viis meetrit pikk, annavad sportlikult häälestatud vedrustus ning tagavedu XFi universaali sõidule just parasjagu emotsioone: ei muutu pealetükkivaks ega ole ka tuim. Tasub märkida, et tagarataste õhkvedrustus hoiab auto tasakaalus ka siis, kui universaali pakiruum on kraami täis laotud.

2,2liitrise diiselmootori 200 hobujõudu tagavad XFile piisava dünaamika, 0–100 km/h teeb see 8,8 sekundiga, kuid olulisemana tuleb märkida 450njuutonmeetrise pöördemomendiga jõuallika möödasõidukiirendusi. Kokkumäng kaheksakäigulise automaatkäigukastiga sujub tõrgeteta ka kütusesäästu silmas pidades – tehas teatab keskmiseks 5,1 liitrit sajale kilomeetrile.

Nahka ja puitu viimistlusmaterjalidena kombineerivat sõitjateruumi täiendavad mõned Jaguarile omased lahendused, nagu pöördlüliti käigukangi asemel ning mootori käivitamisel armatuurlauast välja pöörduvad ventilatsiooniavad. Ruumi jätkub piisavalt, et mõlemas istmereas sõitjad end mugavalt tunneksid.

550liitrise pakiruumi muudavad praktilisemaks põranda all peituvad panipaigad ning loomulikult võimalus see hõlpsalt, hoovatõmbega tagaistme arvelt peaaegu 1,6kuupmeetriseks kasvatada.

Jaguar XF-universaali müüakse vaid tagaveolisena ja diiselmootoriga. 47 600eurone alghind võib tunduda esmapilgul kõrge, sest BMW 5. seeria universaali, Audi A6 Avanti, Mercedes-Benzi E-klassi ja Volvo V70 hinnad algavad madalamalt.

Küll aga paistab Jaguar silma nn Saksa kolmikust rikkalikuma varustuse põhipaketiga, mis tähendab, et kui „sakslastele” valida Jaguariga enam-vähem sarnane (üks ühele ei ole võimalik) diiselmootor ja varustus, kerkib nende hind Jaguari hinnast kõrgemale. Volvo aga jääb mõnevõrra soodsamaks.

Omanäoline, stiilne ja praktiline universaal, mis suudab pakkuda ka sõidurõõmu. Auto võidaks laiemast mootorivalikust kui vaid diislid.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind47 600 €
MootorR-4 diisel, 2179 cm³
Võimsus147 kW (200 hj) 3500 p/min
Pöördemoment450 Nm 2000 p/min
Käigukast8käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus214 km/h
Kiirendus8,8 s
Kütusekulu6,1/4,5/5,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.