Ideaalne pereauto praktilisele inimesele

„Praktilise inimese unistus” pealkirjastasime Autolehes esimese proovisõidu uue Škoda Octaviaga. Kui luukpära-Octavia oli praktiline, siis kuidas nimetada äsja müügile tulnud universaalkerega Octavia Combit?

Superpraktiline, veomeister, megavedaja kargavad meelde ja sobivad Octavia Combile kenasti. Ainuüksi uudismudeli pakiruumi kirjeldusele pühendab Škoda oma pressimaterjalides kaks täislehekülge ning praktilisele inimesele kõlab see lausa muinasjutuna. Istmeid maha klappimata mahub autosse 610 liitrit pagasit, klappides 1740 liitrit. Need on selgelt Mondeo või Passati tasemel numbrid, ehkki autod ise hoopis järgmisest suurusklassist.

Tänu pakiruumi topeltpõrandale jääb veoseruum istmeid klappides võrdlemisi sile ja 1,8 meetrit pikk, võimaldades romantikutel isegi autos ööbida. Kui ka kõrvaliste maha klappida, saab Octaviasse mahutada 2,92 meetrit pika õngeridva.

Praktilisuse hindajaile jagub meelitavat veelgi: pakiruumi laadimisava on ligi 1,1 meetri laiune, mis tähendab uut taset laadimismugavuses. Pakiruumi topeltpõranda alla saab vajadusel peita nii pakiruumi katte kui ka katusereelingud. Põrandamatti saab pakiruumi põhjale laotada mõlemat pidi, jättes peale kas tekstiiliga või kummiga kaetud poole, ning kõiksugu kinnitus- ja jagamisvõimalused tagavad, et asjad pakiruumis ringi ei koliseks.

Võiks eeldada, et universaali plussid luukpära ees suurema pakiruumiga piirduvadki, ent mõnusamaks muudeti ka taga istujate elu. Nimelt on tagauksed ekstrasuured, pealegi veel laia alaosaga, mis muudab sisenemise-väljumise väga mugavaks. Ruumi on pikakoivalistele lausa kuninglikult. Üksnes laiuselt ei küündi Octavia suurema klassi autode tasemele ja tagaistmel kolmekesi sõitmine pole täiskasvanutele kuigi mugav.

Võrreldes luukpäraga küsivad tšehhid universaali eest 800 eurot rohkem. Konkureerivatel mudelitel jääb universaali hinnalisa umbes samale tasemele. Odavaima Octavia Combi saab seega kätte 15 70? euroga, kuid baasvarustus jätab selgelt soovida. Keskmise varustuse ja bensiinimootoriga proovisõiduauto maksis 19 740 eurot, diisliga mudelid aga veel rohkem.

Arvestada tuleb, et kõik nutikad vidinad, mis Octavia oma klassis praktilisuse etaloniks muudavad, hinna sisse ei kuulu. Lisa tuleb maksta isegi pakiruumi topeltpõranda eest (155 €), rääkimata kinnitusaasadest või kahepoolsest põrandamatist.

Sõitma asudes ei ole luukpäraga võrreldes suuri erinevusi. See tähendab, et ka universaal-Octavia sõidab klassi tipptasemel, olgu jutt roolist, vedrustusest, piduritest või mootoritest. Väga heast küljest näitasid end taas TSI-bensiinimootorid, kusjuures tühja autoga sõites jättis täiesti pädeva mulje ka väike 105hobujõuline 1,2 TSI. Millegi erilisega ei paistnud silma aga diislid: 1,6 TDI tundus natuke hingetu, 2,0 TDI aga rapsakas, ent sootuks kallis (al 22 890 €). Nende kütusekulueelis bensiinimootorite ees on pealegi peaaegu kokku kuivanud.

Ülimalt praktiline ja väga heade sõiduomadustega pereauto, mis ei maksa hingehinda.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind19 740 €
MootorR-4, otto, 1395 cm3, turbo
Võimsus103 kW (140 hj)
Pöördemoment250 Nm 1500 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkast
Tippkiirus212 km/h
Kiirendus8,5 s
Kütusekulu6,5/4,6/5,3 l/100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad11
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.