Kõige kallim Mini

Kui te olete tahtnud maksta Mini eest 34 250 eurot, aga pole seni saanud, sest lihtsalt ei pakutud nii kallist, siis nüüd „probleem” lahenes – saabus Mini John Cooper Works Countryman.

BMW 320i-ga samas hinnas nelikveolise ja väga käreda iseloomuga Mini „Maamehe” turbomootor pakub 218 hobujõudu ja 280 njuutonmeetrit ning spurdib paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni seitsme sekundiga.

Nii võimsus- kui dünaamikanäitajad, pluss sportvedrustus, mille juurde kuuluvad ka tugevdatud stabilisaatorvarvad, tavamudelist sentimeetri võrra madalam kliirens ning sportlikuks sõiduks mõeldud pidurid, ei jäta muud võimalust, kui viia auto proovisõiduks kuhugi, kus saab ohutult kihutada. LaitseRallyParki.

Kohaltvõtt kukub välja hädisem, kui tehnilised andmed oletada lubasid, elektromagnetiliselt juhitava keskdifrentsiaaliga nelikvedu näeb kurja vaeva, et jõud maha panna, kuid (rehvi)vilet on rohkem kui villa. Pidurdus esimesse kurvi venib pikaks, auto käitub kuidagi vedelalt, kiirendus kurvist välja tekitab libisemise. No mis toimub?! Teen veel paar ringi ja aina hullemaks läheb.

Rehvidega peab midagi kapitaalselt viltu olema, mõtlen. Rõhku ma tõesti ei mõõtnud, esinduse auto ju, küllap hoolitsesid profid selle eest, et kõik on korras. Ja pealegi ei otsi ma mingeid piire ega sõida võidu, püüan lihtsalt aru saada auto iseloomust. Rõhk osutub siiski pisiasjaks, sest autole on alla pandud lamellrehvid. Juulikuus! Miks, ei mina tea.

Ega’s midagi, tuleb asfaldil sulama hakanud M+S-rehvid jahutada ja proovida pisut teises stiilis sõita. Rohkem libistades. Nii on kõige teravama Countrymaniga päris lahe: auto reageerib elavalt gaasipedaalile ning lubab päris mõnusalt veojõuga mängida, et libisedes kurvi sisse keerata ja sealt lustiga väljuda. Seda seni, kuni rehvid taas liiga pehmeks muutuvad. Meeleolu loomisele aitab mootori mahlakas kõla igati kaasa.

Hoolimata talverehvidest osutub 1,4tonnise tühimassiga JCW Countryman veidigi ebatasasel teel äärmiselt ebamugavaks. Mingist löökide summutamisest pole juttugi, ka halveneb juhitavus auklikul teel drastiliselt.

Välimuselt ja sisemuselt on käre Countryman stiilne nagu Minid ikka. Sportlikud istmed pakuvad korralikku külgtuge, täpse tunnetusega rool kindlat haaret ning ka praktiline pool on täiesti olemas normaalselt kasutatava tagaistme ja 350liitrise, tagaistmete arvelt umbes 1,2 kuupmeetrini suurendatava pakiruumi näol. Varustus on rikkalik, nagu hinnasiltki oletada lubab.

Kiire, aga ülikallis auto, mis sobib vaid siledale teele. Nelikvedu toimetab asjalikult, mootor on temperamentne ja paindlik.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind34 250 eurot
MootorR-4, otto, 1598 cm³
Võimsus160 kW (218 hj) 6000 p/min
Pöördemoment280 Nm 1900–5000 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus225 km/h
Kiirendus7,0 s
Kütusekulu9,4/6,2/7,4 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.