Palju sõidurõõmu: Ibiza Cupra

Nii suure sõidulustiga kui Seat Ibiza Cupra, suudavad juhti rõõmustada vähesed väikesed autod.

Ühtpidi võib öelda, et kerge auto pluss võimas mootor on lollikindel retsept, kindlasti sünnib midagi ägedat, teisalt pole asjad sugugi nii lihtsad. Komplekt peab ka juhitav olema ning kui jutt tänavasõiduks mõeldud autost, pakkuma ka mõningaid mugavusi.

Ibiza Cuprat viib edasi 180hobujõuline, turbot ja mahtkompressorit kombineeriv jõuallikas, mis paiskab 1,2tonnise tühimassiga auto paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,9 sekundiga. Vaimustav, kuid siiski mitte kogu tõde.

Ibiza Cupra teeb oma olemuse lõpuni selgeks, kui õnnestub sel ringrajal vabalt sõita lasta. Kiired reaktsioonid, elav loomus, selge tagasiside – need on omadused, mida ootab iga sportliku auto juht ja Ibiza täidab ootused kuhjaga. Sportlikult jäik vedrustus ning tavamudelist sentimeetri võrra madalam kliirens hoiavad külgkalded kontrolli all. Elektrooniline diferentsiaalilukustus XDS pidurdab sisekurvi jäävat ratast juhul, kui see kaotab pidamise, lisades auto käitumisse veelgi innukust.

Seitsmekäiguline DSG-käigukast töötab välgukiirusel ja võimaldab mõistagi ka käsitsi vahetusi (seda ka roolilabade vahendusel). Ringrajal kulub käsitsi vahetamise võimalus marjaks, sest olgu kast kui nutikas tahes, raja kuju ta ju ometi ei tea.

Mootor käitub elavalt, kompressor ja turbo mängivad kokku, et veojõud jõuaks ratasteni ühtlase tugeva voona, mitte äkiliste tõmmetena.

Igapäevastes asjaajamistes tuleb leppida tõsiasjaga, et auklikel teedel raputab Ibiza Cupra tugevalt ning pinnatud kattel kostab rehvimüra sõitjateruumi rohkem, kui küllap paljudele meeldiks. Sportlikkuse eest tuleb lõivu maksta.

Viimast ka näiteks tagaistme pearuumi silmas pidades. Kolme uksega Ibiza näeb välja hoogne, kuid langev katusejoon kahandab tagaistujate pearuumi. Samas tunnevad esireas sõitjad end sportlikes istmetes vägagi hästi. Muide, keskmine kütusekulu on vägagi madal – tootja andmetel 5,9 liitrit sajale kilomeetrile.

Ibiza Cupra maksab 18 490 eurot, mida on jämedalt võttes sama palju, kui küsitakse sama mootori ja käigukasti kombinatsiooniga Škoda Fabia RSi (18 550 eurot) eest. Fabia on viie uksega, Cupra baseerub Ibiza SC-l ja on seega kolme uksega. Fordi taskurakett, Fiesta ST, samuti 180hobujõulise mootoriga, maksab tavahinnakirja järgi umbes 1500 eurot rohkem (20 100 eurot) kui Ibiza ja Fabia kõige sportlikumad mudelid, kuid praegune soodushind kaotab selle erinevuse – hind on 18 540 eurot. Kõigi kolme ühine tunnus on rikkalik varustus. Tõsi, Seati Eesti kodulehel pole seda detailiselt avaldatud, kuid toetudes teiste riikide andmetele, ei tohiks loetelust küll midagi puudu jääda.

Kiire ja palju sõidurõõmu pakkuv väike luukpära. Kehvadel teedel liigeldes tuleb arvestada ebamugavustega.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind18 490 eurot
MootorR-4, otto, 1390 cm³
Võimsus132 kW (180 hj) 6200 p/min
Pöördemoment250 Nm 1200–4500 p/min
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast
Tippkiirus225 km/h
Kiirendus 6,9 s
Kütusekulu7,5/5,1/5,9 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km v 2 aastat
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.