Trende järgides
Aina enamad linnadžiibid on džiibid ainult nime ja välimuse poolest, nii sai Hondagi valmis rangelt esiveolise ja pisikese ning eriti säästliku diiselmootoriga CR-V.
CR-V uus mootor on sama, mida tutvustati mõne aja eest Civicul. Moodsa jõuallika 1,6liitrine töömaht tähendab suure auto kohta ülihead ökonoomsust, täiesti piisavat dünaamikat tänu 300 Nm suurusele pöördemomendile ja varasemast vilkamat-sõiduautolikumat juhitavust. Viimases on süüdlaseks mootorivahetuse ja nelikveo kadumisega saavutatud enam kui sajakilone kaalusääst ning ümber seadistatud veermik.
Civicul oleme Honda 1,6liitrist diislit juba tunnustanud ning CR-V-legi passib see peaaegu laitmatult. Jah, suuremal-kõrgemal-raskemal autol pole see sama ergas ning dünaamikalt jääb kindlalt alla ka 2,2liitrisele, tõeliselt tugevale Honda diislile, aga igapäevakasutuses ei näita see ka märkimist väärivat nõrkust. Jaksab maanteel madala pöördega kulgeda ning reipalt möödasõite teha küll.
Proovisõitudel kujunes kergema jalaga testijail päevapikkuse sõidu kütusekuluks alla viie liitri saja kilomeetri kohta (tehas märgib kuluks 4,5 l / 100 km), seega võib päris kindel olla, et uus CR-V pole mitte ainult teoorias, vaid praktikas üks kõige ökonoomsemaid autosid oma klassis.
Ootuspäraselt tähendab uus säästumootor ka soodsamat hinda. Kui praeguse diisel-CR-V eest peab välja käima minimaalselt 28 130 eurot, siis 1,6liitrine, oktoobris müügile tulev CR-V tuleb 4000 eurot odavam. Sama varustusega bensiinimootoriga versioonist maksab seegi 3000 eurot enam, kuid kui palju sõita, on erinevalt praegusest diislist lootust vahe tagasi teenida! Konkurentidega võrreldes ei saa pakkumist siiski odavaks pidada: võtke kas või Hyundai-Kia linnadžiibid või ka Ford Kuga, kõigi diiselmudeleid müüakse palju odavamalt!
Kui nelikveost loobuvad paljud kliendid rõõmuga – müüakse ju väga suur osa linnadžiipidest juba esiveolisena –, siis paraku tuleb väikese diiselmootori puhul suu puhtaks pühkida ka automaatkäigukastist. Ning see on juba puudus, mis suunab mõnegi autoostja konkurentide müügisalongidesse. Automaatset käigukasti pole praegu ning Honda esindajad laiutasid käsi ka tulevikuväljavaadetest rääkides – võib-olla kunagi saab, aga kas ja millal, ei tea!
Silmi ei pea Honda maha lööma aga muu varustuse kohalt: valige baasmudelist mõni kallim versioon ning saate kaasa sellise portsu juhiabisüsteeme, et CR-V teeb vähemalt maanteel juhi eest peaaegu kogu töö ära: mõistagi hoiab soovitud kiirust, kuid samas ka eessõitjatega turvalist pikivahet. Samuti järgib sõidurada ja keerab rooli, ilma et esimese väikese käänaku peale kisama hakkaks, et mees, sõida ikka ise! Kui juht seda LKAS-nimelist süsteemi just järjekindlalt ei kuritarvita, on see turvalisuse kohalt väga tõhus abimees. On jutid teele joonitud, pole mingist rajalt kõrvalekaldumisest juttugi!
Lisage eelpool loetletule veel vaikne ja mugav sõitjateruum ning hea väljavaade kõrgelt juhikohalt ning kokku saab stressivaba maanteekulguri, millega on pikkagi vahemaad lust läbida. Eriti veel muidugi, kui tanklaarvete üle arvestust pidada.
Väike diisel lisab CR-V üldteada plussidele veel supersäästlikkuse ja parema (diisliga mudeli) hinna. Kahjuks ei saa seda koos nelikveo ja automaatkäigukastiga.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind24 130 eurot |
MootorR-4, diisel, 1597 cm³ |
Võimsus88 kW (120 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment300 Nm 2000 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus182 km/h |
Kiirendus11,2 s |
Kütusekulu4,8/4,3/4,5 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |