Vigurdamata stiilne

Luukpärakultuse ajal näitab Audi A3 sedaan, et kolmemahuline kere võib ka suhteliselt väikesel autol olla nii moodne kui ka stiilne ja seda ilma disainiga vigurdamata.

Suhteliselt väike ses mõttes, et A3 sedaan on 4,46 meetrit pikk ehk vaid 24,5 sentimeetrit lühem kui A4 sedaan. Lühikesed ülendid koos pika telgede vahega, rõhutatud rattakoopad ning Audile üldiselt omane selge disainikeel moodustavad terviku, mis mõjub samaaegselt nii soliidselt kui sportlikult.

Sedaan-A3 hinnad algavad 25 250 eurost, seega on see mudel kallim sama mudeli nii kolme kui viie uksega luukpärast. Lähima rivaali, Mercedes-Benz CLA odavaim versioon maksab 27 468 eurot. Tuleb siiski lisada, et baas-CLA on rikkalikumalt varustatud kui baas-A3 sedaan.

Kuid erinevalt CLAst saab A3 sedaani tagaistet kasutada üsna mugavalt: sisse-välja pääseb hõlpsalt, jalaruumi jätkub samuti, kuid pearuumi jääb keskmist kasvu mehel väheks. Ei, kummargil istuda ei ole vaja, kuid vastu lage puutub pea küll.

Esiistmetel saab aga tingimusteta kiita nii isteasendit kui ruumikust. Nagu teistelgi A3-del on Audi õnnestunult grupeerinud sõidu ajal olulised, mitte nii olulised ja täiesti ebaolulised nupud-funktsioonid. Nii saab raadio helitugevust seada roolilt, kliimaseadet timmida keskkonsoolil asuvate nuppudega, aga helipildi peenemaid nüansse häälestada kesklüliti ja ekraaniga MMI-süsteemi vahendusel.

Pakiruum mahutab 425 liitrit ning leidub ka läbilaadimisvõimalus.

Nauditav sõit

Ees MacPherson- ja taga mitmikhoobvedrustus, mõõdukas tühimass (prooviautol 1,37 tonni) ning tundlik ja täpne rool muudavad sõidu nauditavaks. A3 liigub maanteel rahulikult, kurvilisel teel täpselt ja tundlikult, pakub piisavalt tagasisidet ning osutub üsna mugavaks ka kehval teel.

1,8liitrise bensiinimootori 180 hobujõust jätkub enam kui küll – vihmamärjal teel kipuvad kohaltvõtud, kui gaasipedaaliga vähegi hooletu olla, käima väikese „kaapega”. Seitsmekäiguline kahe siduriga S tronic vahetab käike kiiresti ja sujuvalt.

Kui prooviauto oli esiveoline, siis valikus leiduvad ka quattro-versioonid. Mõistagi on mootorivalik laiem kui nimetatud 180hobujõuline: diisleid saab valida kahe, bensiinimootoreid kolme hulgast.

Stiilne sedaan, mis sõidab hästi, kuid maksab üsna palju ning tõenäoliselt piirduvad baasvarutusega vähesed kui needki.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind28 500 €
MootorR-4, otto, 1798 cm³, turbo
Võimsus132 kW (180 hj) 5100–6200 p/min
Pöördemoment250 Nm 1250–5000 p/min
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast
Tippkiirus235 km/h
Kiirendus7,3 s
Kütusekulu7,0/4,8/5,6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.