Kas 4 on peaaegu 5 või natuke enam kui 3?

Hinna poolest läheneb 4. seeria BMW klassi võrra suuremale 5. seeria autole, kuid sisimas on see siiski 3. mudeli lähisugulane.

BMW kordab 6. seeria kupee ja kabrioletiga õnneks läinud turundusnippi nüüd ka väiksemate mudelitega. Kui 6. puhul on tegu pigem 5. seeria põhjal ehitatud kaheukseliste versioonidega, siis samamoodi said 3. mudeli põhjal valmis 4. seeria kupee ja klappkatusega kabriolett ning juba on ilmavalgust näinud ka 1. seeria luukpäral põhinev 2. seeria kupee.

Kuigi tehniliselt sarnanevad kõik paarisarvulise tähisega autod alusmudeliga, maksavad need samas tublisti rohkem.

Proovitud 4. seeria kupee on mõõtmete poolest väga lähedal 3. seeria sedaanile: telgede vahe on sama ja pikkust-laiust 1,5 cm enam, kuid kõrgust 5,2 cm vähem. Madalus ja kaks ust teevad auto sedaanist sihvakamaks ja hoogsamaks, kuid sugulust „kolmandaga” see siiski ei varjuta. Sedaanist on kupee 50–60 kg kergem.

Mingisugust uskumatut tasemevahet ei leia ka rooli tagant. Armatuurlaud on tuttav 3. seeria autost ja siseviimistluski samal tasemel, kuid väljavaade pisut erinev: püstisem esiklaas teeb aknaava ahtamaks ja loob vähemalt alguses tuntavalt teistmoodi õhustiku. Rääkimata längus tagaklaasi veel kitsukesemast avast, mida katavad lisaks tagapeatoed ehk sisepeeglist pole tegelikult vaadata suurt midagi peale taga istujate nägude.

Kui kevadel müügile jõudval kabrioletil on esiturvavöö istmeleenis, siis kupeel külgseinas, kuid rihma upitab istujale kätte elektriajam. Sellega on kaheukselise auto üks suur miinus, iga kord autosse istudes turvavöö järele küünitamine, elegantselt kõrvaldatud. Kusjuures autost lahkudes võib turvavöö ka lohakalt õlalt visata, haarats püüab selle alati kinni ja on järgmisse sõitu minnes taas valmis vöö sulle näppu andma.

Teine miinus, sedaani omadega võrreldes tohutu suured uksed, on siiski alles, kuid üllatusena õnnestus end autost erilise piina ja võimlemiseta välja poetada ka kitsas parklas. Tõsi, porise ilmaga peaks vältima lumivalgeid rõivaid, sest ukse ja küljekarbi vahel vääneldes ei pruugi püksisäär-palituhõlm puhtaks jääda.

Tagaiste on sedaani omast selgelt ebapraktilisem – vormitud kahe sõitja jaoks ning pearuumilt paslik kuni 170 cm pikale, kuid isteasend on rühikas ning jalgu kaela taha väänama ei pea.

Mootorivalik on piisav – kolm jõuallikat töötab bensiini, kolm diislikütusega (184–313 hj) – ning kõiki versioone peale 430d saab ka nelikveolisena. Jõu kannab ratastele kuue käiguga käsi- või kaheksakäiguline automaatkast.

Proovitud 428i xDrive Coupe 245 hobujõudu tundub mõistlik kompromiss. Nõrgima versiooni (420i ja 420d) 184 hobujõust võib üle 1500 kg kaaluvale autole väheks jääda, kuid järgmise variandi (435i) 306 hj on meie kiirteedeta riigis natuke mõttetuna näiv musklipunnitamine.

Vägeva tõmbega turbomootor koos nobedalt käike vahetava automaatkasti ja hea tunnetusega rooliga tekitavad käänulisel maanteel sõitmisest suisa sõltuvuse ning sõiduelamust kroonib nelikvedu. Päris talvelibedat ära oodata ei õnnestunud, aga isegi porisel kruusateel tajud selgelt, kuidas neli vedavat ratast auto kurvi imevad ja siis sealt järgmisele sirgele lennutavad. Pagan, see peaks olema ka üks igavesti vahva talveauto, sest ühest küljest on adutav BMWlik ülejuhitavus, aga vedavad esirattad ei lase sel domineerima pääseda, tõmmates kupee pärast põgusat lõbusat sabaliputust taas valitud kursile.

Innukat juhti ei häiri selliste hoogsale sõidule ärgitavate iseloomujoonte kõrval üpris jäik vedrustus ega ka pidevalt kõrvu kajav rehvimüra. Viimane sõltub palju teekattest, kuid päris hääletu pole auto kahjuks ka kõige siledamal-uuemal asfaldil. Mootor paljastab oma lihtsakoelise neljasilindrilisuse ainult täisgaasikiirendusel kostva käriseva karjega, urisedes muul ajal väljapeetult.

3. seeria sedaanist sõltuvalt mudeliversioonist 6000–7000 eurot kallima 4. seeria kupee standardvarustus on sedaani omast etem (näiteks biksenoonlaternad, vihmaandur ja Bluetooth-ühendus on kohe olemas), kuid ainult see hinnavahet ei kata. Tubli hunnik eurosid kasseeritakse lihtsalt mudelitähises „3” asemele number „4” kirjutades, mis lükkab hinna juba vägagi 5. seeria sedaani oma ligi. Näiteks odavaim 420i Coupe maksab 40 550, 520i aga 41 940 €.

Kuhu 4. seeria auto hinna aga tegelikult upitada annab, saab aimu proovisõiduauto näitel (automaatkastiga 428i xDrive), mille 50 570-eurosest hinnast sai 64 830 eurot väga lihtsa vaevaga: lisavarustusest tasub märkida parkimisandureid, nahkpolstrit, kolmes osas langetatavat tagaistmeleeni, internetiühendust, etemat muusikamasinat, navigatsiooniseadet, 18tolliseid rattaid ning leedesilaternaid. Edevam inimene leiaks lisavarustusnimistust kihvte ja vajalikuna tunduvaid vidinaid veel peaaegu teise sama pika loetelu jagu.

4. seeria kupee on 3. seeria sedaanist kenam ning sõidab kergejalgsemalt, aga ka hind on tublisti kõrgem.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind50 570 €
MootorR-4 otto, turbo 1997 cm3
Võimsus180 kW (245 hj) 5000–6500 p/min
Pöördemoment350 Nm 1250–4800 p/min
Käigukastkaheksakäiguline automaatkast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus5,8 s
Kütusekuluk 6,7 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.