Impreza kõnnib omapead

Kui tavaliselt püüavad autotootjad oma väikekeskklassi mudeliga meeldida võimalikult paljudele, siis Subaru kõnnib Imprezaga omapead.

Kas kujutaksite ette, et Volkswagen Golfi pakutaks vaid ühe mootoriga ja vaid nelikveolisena. Või Toyota Aurist? Või Škoda Octaviat? Ega vist. Aga Subaru Imprezaga täpselt nii ongi: vaid 1,6liitrine bensiinimootor, vaid nelikvedu. Võta või jäta. Valida saab manuaal- ja variaatorkäigukasti ning varustuspakettide vahel.

Tõsi, Impreza ei ole kunagi olnud massimudel nagu eelpool nimetatud kolm, kuid nüüd, mil see peab sisse elama „tavalise pereauto” staatusesse, tundub nii napp valik nii menukas autoklassis üllatav. Seda enam, et kohustuslik nelikvedu (toodetakse ka esiveolist Imprezat, kuid Eesti turul seda ei pakuta) tähendab ka klassis tavalisest kõrgemat baashinda – 18 400 eurot. Aga! Ühtlasi märgib see hind nelikveoliste sõiduautode seas vägagi head pakkumist, sest lähim rivaal, nelikveoline Golf, maksab umbes 4000 eurot rohkem, rääkimata noobelmarkide esindajatest, mis mängivad kõrgemas hinnaliigas.

Tuleb lisada, et Impreza varustatakse juba baastasemel selliselt, et paljudele küllap sellest piisabki: kliimaseade, istmesoojendused, korralik ohutusvarustus, järgmine pakett lisab olulisemast ksenoonlaternad, kiirushoidiku ja vihmaanduri ning kolmas 17tollised kergveljed.

Ruumikas ja tagasihoidlik

Väliskujustuse iseloomustus kõlab lihtsalt: nagu Subaru XV, ainult et ilma maastikuautolike lisakaunistusteta ja väiksema kliirensiga. Ei uhkelda Impreza millegagi, ent ei pea samas ka pilku peitma: võib öelda, et üsna tavaline väikekeskklassi luukpära.

Ega sisemusestki midagi glamuurset leia, küll aga teenib Impreza plusspunkte väga hästi paika timmitud juhikoha eest: mugav ja korralikku tuge pakkuv iste, lihtne ja loogiline käsitsetavus, piisav hulk panipaiku. Armatuurlaua keskel paiknev ekraan võiks aga olla suurem kui 4,3 tolli, sealse kribu-krabu lugemine liikuvas autos nõuab liigset pingutust.

Kaks tagareas istujat tunnevad end väga hästi, ruumi jätkub mõnusalt, kolmas, keskel istuja, võib kurta kõrge kardaanitunneli üle, mis sööb tema jalaruumi. Nelikveolise auto puhul pole sellest pääsu.

Pakiruum mahutab 80 liitrit rohkem kui eelkäijal – 380 liitrit.

Hea juhitavus, loid mootor

Juhitavuse tunnusjoonteks on konkreetsus ning teatavas mõttes isegi sportlikkus. Üheks oluliseks nüansiks mitme rivaaliga võrreldes on tagarataste topeltõõtsharkidega vedrustus klassis levinuma väändetala asemel. Subaru keerukam vedrustus annab endast eriti hästi teada kurvilisel ja ebatasasel teel: kus väändetalaga tagavedrustus laseks auto tagaosa koperdama, seal järgivad topeltõõtsharkidega toestatud rattad ebatasasusi täpselt ja lisavad juhitavusse kindlust ja rahu. Esiratastel pruugitakse MacPhersoni püstmikke.

Täpse juhitavuse foonil osutuvad aga 1,6liitrine, 114hobujõulise võimsuse ja 150njuutonmeetrise pöördemomendiga vabalthingav boksermootor ja variaatorkäigukast liiga aeglaseks ja tuimaks koosluseks. 0–100 km/h 12,6 sekundiga juba vihjab sellele ja piiiikaaad möödasõidumanöövrid vaid kinnitavad teooriat. Prooviauto kütusekuluks valdavalt maanteesõidul kujunes proovisõidul umbes 8 l / 100 km. Tehaseandmete järgi on keskmine kulu 6,1 l / 100 km.

Manuaalkastiga auto roolist proovisõidumulje puudub, kuid kirjade järgi esineb see veidi reipamalt (0–100 km/h 12,3 s), ent ka janusemalt (6,4 l / 100 km). Mõlemad kulunumbrid käivad Sport-varustuspaketiga auto kohta. Nelikveo poolelt uudiseid ei ole: ehituslikud iseärasused samad; manuaalkäigukasti puhul jaotub veojõud tavaoludes 50 : 50 automaatkäigukasti korral 60 : 40.

Pereauto neile, kes soovivad seda tingimata nelikveolisena ja rahulduvad 1,6liitrise bensiinimootori pakutavaga.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind22 580 eurot
MootorB-4, otto, 1600 cm³
Võimsus84 kW (114 hj) 5600 p/min
Pöördemoment150 Nm 4000 p/min
Käigukastvariaatorkäigukast
Tippkiirus179 km/h
Kiirendus12,6 s
Kütusekulu7,6/5,2/6,1 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.