Hoogne ja ruumikas Note

Uus Nissan Note näeb eelkäijast parem välja, mahutab palju ning pakub sellist juhiabilelektroonikat, milline veel hiljuti kuulus kõrgema klassi autode pärusmaale. Siiski tekitas just elektroonika töö prooviauto puhul enim küsimusi.

Uus Note kasvas välja ideeautost Invitation, säilitades selle hoogsa disainijoone ja kombineerides efektse välimuse praktilisusega. Enamik ostjaid ootab ju ka väikeselt pereautolt ruumikust ning mugavat igapäevakasutatavust ning neid nõudeid täidab Note kuhjaga.

Taga istujad mitte ainult ei naudi klassi suuremat jalaruumi, vaid võidavad ka 90kraadise nurga alla avanevatest ustest ja laiast ukseavast: sisse ja välja saab mugavalt, küllap käib hõlpsalt ka lapseistme paigutamine.

Juhikoht näeb samuti efektsem välja kui väikeautodel tihti, kuid siin pingutab Nissan veidi üle. Kui juht on valinud kütust säästva Eco-režiimi, annab Note ökonoomsusest või siis liigsest kulutamisest teada näidikuploki valgustusega mängides. „Diskost” pääseb ökonoomsusprogrammi väljalülitamisega. Samas mõjub näiteks ringikujuliselt paigutatud kliimaseadme nupukomplekt efektselt ja selle kasutamine käib mugavalt.

Pakiruum mahutab tavaseades 295 liitrit, lisaks leidub 30 liitri jagu panipaiku selle põranda all. Kui autole tellida liigutatav tagaiste, saab pakiruumi taga istujate jalaruumi arvel 381 liitrini kasvatada.

Oktoober vs. elektroonika

Keskkonsoolil asuvale ekraanile saab kuvada muuhulgas tagurduskaamera pildi ning 360kraadise „pealtvaate” autost (see monteeritakse kokku mõlemas küljepeeglis ning auto esi- ja tagaosas asuvate kaamerate piltidest), mis mõistagi osutub kitsastes tingimustes manööverdamisel vägagi vajalikuks abimeheks.

Auto tagaosa kaamera mängib põhirolli ohutussüsteemis, mida Nissan nimetab kaitsekilbiks (safety shield). Kaamera peab hoolitsema, et juht saaks infot peeglite pimenurgas asuvatest sõidukitest ning ka auto taga toimuvast ristisuunalisest liiklusest. Vastutusrikka ülesande kvaliteetseks täitmiseks varustas Nissan kaamera automaatse pesuseadme ja suruõhuga töötava kuivatussüsteemiga.

Prooviautol jäi see süsteem aga hätta, tulemuseks valehäired: küll nägi kaamera täiesti tühjal teel autot pimenurgas; siis jälle jättis hoiatamata, kui mõni seal tõepoolest sõitis. Tagurdamisel osutus kaamerapilt häguseks – oktoobri lõpu porised teed osutusid puhastussüsteemist tugevamaks.

Ennekõike linnamootor

Hetkel koosneb Note’i mootorivalik kahest võimalusest: 80hobujõuline bensiinimootor ja 90hobujõuline diisel. Tulekul on ka 98hobujõuline mahtkompressoriga mootor, mida saab kombineerida nii manuaal- kui variaatorkäigukastiga. Mõlemad bensiinimootorid on kolme silindriga ja töömahuks 1,2 liitrit. Diisli nelja silindri töömaht on poolteist liitrit.

Prooviauto 80hobujõuline vabalthingav bensiinimootor tunneb end kõige paremini linnas, Note liigub reipalt. Maanteel ihkaks aga nii rohkem hobujõude kui njutoonmeetreid (neid on 110). Keskmiseks kuluks teatab Nissan 4,7 liitrit sajale kilomeetrile, Autolehel kujunes linna- ja maanteesõidu keskmiseks 5,8 liitrit sajale kilomeetrile. Nagu ikka sõitsime üldises liiklusvoos kellelgi jalus uimerdamata ja ka kiirustamata.

Vedrustusega tabab Nissan enamiku selle klassi auto ostjate ootusi, see on parasjagu pehme, et hakkama saada kehvade teedega, ning piisavalt konkreetne, et säilitada autotunnetus ja stabiisus ka suure „koormaga” sõites. Sõitjateruum on klassi kohta vaikne.

Hinna ja varustuse suhtelt kuulub Note väikeste luukpärade paremate pakkumiste hulka: odavaima saab saab soetada 11 590 euro eest. Võrdluseks: soodsaim viie uksega Toyota Yaris maksab näiteks 11 490, Ford Fiesta 12 000 eurot, Kia Rio 11 990, Honda Jazz 12 990 eurot. Varustuses teeb baas-Note paljudele rivaalidele silmad ette: hinnas leiduvad lisaks elementaarsele ka kiirushoidik ja istmesoojendused.

Hea välimusega ja ruumikas pereauto. 80hobujõuline mootor sobib eelkõige linnasõiduks.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind11 590 eurot
MootorR-3, otto, 1198 cm³
Võimsus59 kW (80 hj) 6000 p/min
Pöördemoment110 Nm 4000 p/min
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus170 km/h
Kiirendus13,7 s
Kütusekulu5,9/4,0/4,7 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.