Land Roveri multitalent
Range Rover Sport sõidab teel suure maastikuauto kohta vilkalt ja esineb tasemel ka seal, kus teid pole.
Land Roveri lipulaeval Range Roveril baseeruv Range Rover Sport sihib ostjat, kellele võiksid meeldida ka BMW X5 ja Porsche Cayenne – luksuslike maastikuautode sportlikumad esindajad. Hinnaklasski on sarnane: Range Rover Sporti hinnad algavad 60 800 eurost (258 hj, diisel), X5-l 56 950-st (218 hj, diisel) ning Cayenne’il 59 600 eurost (300 hj, bensiin).
Kui mõlemale rivaalile valida Range Rover Sportiga võimalikult lähedane jõuallikas, maksab X5 62 950 ja Cayenne 63 200 eurot. Rivaalide baasmudelid on tõesti odavamad, aga kui valida neile odavaima „Sportiga” sarnane mootor, muutub soodsamaks hoopis Land Roveri mudel. Varustuse loetlemisel puudub mõte, baaspaketti mahub palju ja lisade nimekiri ulatub soojendusega esiklaasist topeltvaatega ekraanini (samal ajal kui juht jälgib navigatsiooniseadet, saab kõrvalistuja vaadata samalt ekraanilt telerit).
Väiksem, aga ikkagi ruumikas
Võrreldes Range Roveriga on „Sport” märkmisväärselt väiksem: umbes 15 sentimeetrit lühem ja 5,5 sentimeetrit madalam, selle 4,85meetrine pikkus vastab ligikaudu keskklassi sedaanile. Välimus toetab nn keskmise Range Roveri (väike on mõistagi Evoque) täiendnime tugevalt kallutatud tuuleklaasiga, kitsa külgakende ribaga ning mõõdukalt langeva katusejoonega.
Väärib märkimist, et ehkki kõnealuse autoklassi loomus soodustab paksukesi, suutsid Land Roveri disainerid hoida Range Rover Sporti figuuri kontrolli all ja seda auto praktilisi omadusi kahandamata. Ruumi jätkub piisavalt mõlemasse istmeritta, ka taga istujate pead ei nühi vastu lage. Tegelikult saab „Sportile” tellida ka kolmanda istmerea (prooviautolt puudus) kuid ka tootja ise ei püüa teha nägu, justkui oleks tegu täisväärtuslike istekohtadega, märkides istmeskeemiks 5 + 2.
Pakiruum mahutab palju, sappa saab haakida kuni 3,5tonnise haagise.
Sõitjateruumi kujustuses tuleb mõndagi tuttav ette Range Roverilt. Üldmulje on noobel ja detailideni viimistletud, seadmete kasutamine sujub hõlpsalt. Kui millegi kallal saab üldse nuriseda, siis ... tagaiste võiks olla pehmem. Istmepadja tihkusega keerati sportlikkuse vint veidi üle.
Hästi juhitav
Nii nagu Range Rover läbis ka selle väiksem versioon „kaalujälgimise”, kaotades „kõhult” parimal juhul 420 kilogrammi. Kerguse tagant tuleb otsida ohtrat alumiinimi kasutamist ning sõiduomadused võidavad sellest kõige laiemas plaanis: alates kiirendusreipusest kuni reaktsioonikiiruseni, rääkimata muidugi väiksemast kütusekulust.
Aktiivvedrustus arvestab sõiduolusid ja -stiili, kohandades end vastavalt jäigemaks-pehmemaks, juht saab valida maastikusõiduprogrammide vahel ja muuta kliirensit. Hoolimata sellest, et aastaajale kohaselt veeres Range Rover Sport naastrehvidel, taevast sadas kõike, mida sealt üldse võib sadada, ning teeolud olid vastavad, võib ettevaatlikult kinnitada, et Range Rover Sport on üks parema juhitavuse ja sõidutunnetusega luksuslikke maastikuautosid oma suurusklassis.
Seejuures väärib Range Rover Sport igati sõna „maastikuauto” kasutamist: maksimaalne kliirens 27,8 sentimeetrit, sügavaim veetakistus 85 sentimeetrit, aeglusti (sõltuvalt varustusest), lukustatavad kesk- ja tagadiferentsiaal (viimane sõltub varustusest).
Prooviauto kolmeliitrise V-6-diisli 292 hobujõudu ja 600 njuutonmeetrit annavad 2,1tonnise tühimassiga autole korraliku dünaamika (0–100 km/h 7,2 s), kaheksakäiguline automaatkäigukast töötab kiiresti ja sujuvalt. Mootori viimistletud käigu- ja akustilised omadused klapivad kogu auto olemusega. Valikusse kuulub veel kaks diislit (258 ja 339 hj) ning kaks bensiinimootorit (340 ja 510 hobujõudu).
Õnnestunud disaini ja kasutusomadustega luksuslik maastikuauto, mis on tasemel nii teel kui maastikul.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind70 800 eurot |
MootorV-6, diisel, 2993 cm³ |
Võimsus215 kW (292 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment600 Nm 2000 p/min |
Käigukast8käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus209 km/h |
Kiirendus7,2 s |
Kütusekuluk 7,5 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |