Octavia RS: asjalikult kiire

Maailmas ei leidu just palju autosid, millega võiksite hommikul vedada poest koju uue külmkapi ja õhtul kihutada ringrajal viisil, mis ei ole igav ega piinlik. Üks neist vähestest on Škoda Octavia RS.

Uue põlve Octavia RS-i kohta ütleb Škoda, et see on kiireim Octavia läbi aegade: sõidab kuni 248 km/h ning spurdib manuaalkäigukastiga varustana 0–100 km/h 6,8 sekundiga, DSG-ga, nagu prooviautol, kulub sekundikümnendik kauem ning tippkiirus on tsipa väiksem.

Kaheliitrine turbomootor pakub seega oma 220 hobujõu (varasemast 20 hj rohkem) toel eelkäijast paremat dünaamikat (kiirendusaeg kahanes manuaalkäigukasti puhul 0,4 sekundit), aga seejuures tarvitab vähem kütust – tootja andmetel 6,2 l / 100 km (DSG-ga 6,4 l). Tagamaadeks on uus toitesüsteem, kütust pihustatakse nii otse silindrisse kui ka sisselaskekollektorisse, mootori kiirem soojenemine tänu jahutusvedeliku täpsemale juhtimisele jahutussärgis ning mootorist turbosse suunduvate heitgaaside efektiivsem jahutamine.

Olgu lisatud, et peale nimetatud bensiinimootori sisaldub valikus ka 184hobujõuline diisel ning RS-i saab ka universaalkerega.

Mõistlik kesktee

Uue RSi bensiinimootori 220 hobujõudu täiendab 350njuutonmeetrine pöördemoment, mida pakutakse vahemikus 1500–4400 pööret minutis. Need, kellele eelpool nimetatud numbrid midagi ütlevad, said juba aru, et RS võib lonkida väga ökonoomselt madalate pööretega, olles tegelikult kogu aeg valmis võimsaks hüppeks. Täpsel nii ta teebki.

Igapäevaelus võidab RS-i juht eelpool nimetatud valmisolekust möödasõidukiirenduse näol, rajal kihutades aga naudib aktiivse iseloomuga, hoogsalt kaasamängivat, aga samas ka üsna andestavat mootorit. Teisisõnu: viimast taga ajades tuleb mõistagi käiguvahetused ajastada täpselt, aga niisama lustida saab täiel määral ka see, kel pole võidusõitja oskusi ja kogemusi.

Viimast toetab ka täpselt häälestatud (ja eri programme valida lubav) juhiabielektroonika, mille tööloogikaga tabas Škoda naelapead – see lubab minna parasjagu nii kaugele, et oleks veel võimalik ka tagasi tulla. RS-i põhivarustusse kuulub süsteem XDS, mis töötab koos stabiilsuskontrolliga, pidurdades sisekurvi jäävat ratast ning kahandades alajuhitavust. See toimub ülisujuvalt ja veenab kahtlejat eriti just lumisel teel sõites – Octavia kuulab rooli paremini, kui ühelt esiveoliselt ootaks. Kasuks tuleb muutuv rooliülekanne – järsemates pööretes ei pea rooli lappama.

Aastaajale kohaselt veeres Octavia RS talverehvidel, mistõttu pole mõtet püüda kirjeldada sportvedrustuse peenemaid nüansse. Lamellrehvidega saadud sõidukogemus ütleb, et RSi puhul leidis Škoda mõistliku kesktee: ees MacPherson-tüüpi ja taga mitmikhoobvedrustusega ning 1,45tonnise tühimassiga Octavia ei käitu nagu sportauto ega nagu pereauto, vaid nagu sportlik pereauto. Kliirens on tava-Octaviast 1,5 sentimeetrit madalam ehk 12,8 sentimeetrit.

Palju ruumi ja suur pakiruum

Mis puutub sõitjateruumi, siis selle kujustuses on sportlikkus küll äramärgitud, kuid praktilisuse üle ei saa olla vähematki nurinat. Ruumi jätkub lahedalt, pakiruum mahutab 590 liitrit; kui istmed alla klappida, siis peaaegu 1,6 kuupmeetrit. Juht ja kõrvalistuja võidavad sportlikest istmetest, mis pakuvad korralikku tuge kiirematel ringidel ning ei väsita pikematel sõitudel.

Odavaim Octavia RS maksab 25 160 eurot ehk on klassis üsna keskmise hinnaga. Volkswagen Golf GTI (220 hj) on kallim, viieukselisena algavad hinnad 27 159 eurost, 250hobujõulise Focus ST saab 25 600 euro eest. Eriti soodsa pakkumise teeb Kia, kelle viieukseline, 200hobujõulise mootoriga Cee’d GT maksab vaid 20 490 eurot.

Octavia RSi varustuse loetlemisel puudub mõte. Piisab, kui öelda, et kõik vajalik pluss veel nii mõndagi lisaks sisaldub põhihinnas.

Õnnestunud sportlik pereauto, mis pakub sõidurõõmu ringrajal ja praktilisust igapäevatoimetuses.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind26 810 eurot
MootorR-4, otto, 1984 cm³
Võimsus162 kW (220 hj) 4500–6200 p/min
Pöördemoment350 Nm 1500–4000 p/min
Käigukastkuuekäiguline robotkäigukast (DSG)
Tippkiirus245 km/h
Kiirendus6,9 s
Kütusekulu8,1/5,4/6,4 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad11
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.