Asjalik hiiglane

Alates 2008. aastast turul olnud Renault Kangoo sai mudeliuuendusega seest ja väljast modernsem, praktilisus on endiselt tipptasemel.

Proovisõiduautoks olnud Kangoo suurem versioon Maxi on tõesti hiiglaslik. Kui parkida see mõne taskumõõdus linnaauto kõrvale, võib küll tekkida küsimus, kas Renault’ga sõitmiseks läheks äkki tarvis mõne kõrgema kategooria juhilube. Paraku kannatavad tava-Kangooga võrreldes peaaegu 40 sentimeetri võrra pikemaks venitatud telgede vahe tõttu auto proportsioonid ning ilus ei paista Maxi küll mitte ühegi nurga alt. Seda isegi vaatamata mudeliuuenduse käigus muudetud ninaosale, mis meenutab nüüd teisi uuemaid margikaaslasi.

Sõitjateruumis on lood senisest paremad, uue kujundusega armatuurlaud on ka viisakama viimistlusega ning nägusam. Odavat plasti, millesugust tavaliselt sõiduautolt enam ei ootaks, siiski leidub. Ent väikekaubikus need erilise üllatusena ei tule, samuti on ootuspärane Kangoo niruvõitu baasvarustus. Sellele Oasise-nimelisele tasub võimalusel eelistada järgmist, 1800 eurot maksvat astet Helios, mis lisab muu hulgas teise külgmise liugukse, konditsioneeri, raadio ja pardaarvuti. Mudeliuuendusega pikenes vähesel määral ka lisavarustuse nimekiri: näiteks saab nüüd Kangoole teistest Renault’dest tuntud multimeediasüsteemi R-Link.

Kangoo Maxit võib osta ka seitsmekohalisena, prooviautos oli kohti viis. Ruumi on nii ees kui tagumisel istmel laialt, pea kohale jääb veel oma pool meetrit avarust ning pakiruumi võib laadida kas või poole talve küttepuud. Tagumist istmerida saab küll põrandaga tasa klappida, kuid kui autol on pakiruumi eraldav metallvõre, jääb kaubaruum seniks jagatuks, kuni võtate mutrivõtme ja süvenete lukksepatöösse. Kindlasti annaks välja mõelda ka nutikama lahenduse kas kiirkinnituste või näiteks lakke üleskeeratava võreseina näol.

Kangoo mootorivalik koosneb eranditult väikesekubatuurilistest jõuallikatest. Baasmudelil on 1,6liitrine bensiinimootor (105 hj), sellele järgneb 1,2liitrine turbomootor (115 hj), diislid on kõik 1,5liitrised võimsusvahemikus 75–110 hobujõudu. Võimsaim diisel on kahtlemata ka parim, väikese lisaga kütusekulus kaasneb küllalt asjalik minek ka täiskoormaga. Nõrgemate puhul võib mootori rammust küll juba puudu jääda. Meie peamiselt maanteel kulgenud sõidu keskmiseks kütusekuluks näitas pardaarvuti 5,7 liitrit saja kilomeetri kohta, mida on märksa enam kui tehase poolt lubatud (maanteel 4,3 ja keskmiselt 4,7 l / 100 km).

Suure kandevõimega kaubiku kohta on väga mugav Kangoo vedrustus. Halvad teed ei tundu selle auto roolis sugugi hullud. Küll aga kahandab mugavust kõrge müratase. Sõites naastrehvidega märjal maanteel, tuleb tagareas istujatega rääkimiseks häält tõsta, raadiot ei kuule „tagumised” aga peaaegu üldse, kõlareid on vaid kaks ja need asuvad sõitjateruumi eesotsas.

Suur ja ülimalt mahukas tööauto, mis vajadusel sobib ka perekasutusse. Siiski liiga lärmakas ja puudustega varustuses.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind19 090 eurot
MootorR-4 diisel, 1461 cm³
Võimsus80 kW (110 hj) 4000 p/min
Pöördemoment240 Nm 1750 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus170 km/h
Kiirendus12,3 s
Kütusekulu5,3/4,3/4,7 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad2
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.