Eriti diskreetne värskenduskuur

Väliselt on uuendatud Opel Merivat senisest keeruline eristada ka siis, kui kaks autot kõrvuti seisavad. Mudelivärskenduse põhiuudis peitub mootorikatte all.

Opeli esindajad räägivad, et Merivat uuendades pöörati põhitähelepanu kolmele suunale: jõuallikad ja käigukastid; info-meediasüsteem ning disain. Kui disaini puhul on tegu ilmselge liialdusega – vaatamata teistmoodi iluvõrele ja kaitserauale näeb Meriva peaaegu üks ühele endine välja –, siis muus osas on jutt täitsa tõsiseltvõetav.

Opeli uue põlvkonna mootorid on viimaste kuude jooksul järjepanu leidnud tee eri mudelite kapoti alla, nüüd on järg siis Meriva käes. Põhiuudis on 1,6liitrine diisel, mis asendab senised 1,3- ja 1,7liitrised ning mida pakutakse mitmes võimsuses. Esialgu 136hobujõulisena, hiljem ka kahes versioonis 110hobujõulisena, neist säästlikum võtab keskmiselt vaid 3,8 l / 100 km. Veel valmisid uued käigukastid, Opel uhkustab, et nende väljaarendamisele kulus üle 50 miljoni euro.

Uus diisel on täiesti piisava võimekusega, jaksab vedada juba madalail pöördeil ega tee liialt häält. Tõsi, Meriva mürasummutus näikse olevat pisut kasinam kui näiteks Astral ning diisli häält on kiirendustel siiski päris selgelt kuulda. Teisena proovitud automaatkäigukasti ja 1,4-liitrise bensiinimootori kombinatsioon on pisut uimasem ja palju janusem, kuid rahulikuks igapäevasõiduks siiski igati mõnus. Automaatkasti pakutakse ka 110hobujõulisele diislile.

Vedrustuse-roolisüsteemi juures uuendusi ei tehtud, kuid eriti edevaile lisandus võimalus osta Merivale 18tollised rattad. Neist soovitame siiski loobuda, sest juba 17tollistega sõidab väike Opel jäigalt ning toob tee ebatasasused selgelt sõitjateni.

Sõitjateruumis on lisaks nipet-näpet uuendustele ümber tehtud meediasüsteem IntelliLink. Muu hulgas kuulab see häälkäsklusi ning võimaldab sel teel juhtida ka süsteemiga ühendatud nutitelefoni. Armatuurlauale paigutatud seitsmetolline ekraan pole küll puutetundlik, kuid selle kasutusloogika on lihtne ning nagu näitas proovimine – eriti kiiresti ja intuitiivselt toimib navigatsioonisüsteem. Ka Brüsseli ümbruskonna kõige keerulisematel järjestikustel ristmikel ei tekkinud kõhklust, kust täpselt nüüd pöörama peaks.

Meriva sõidusuunale vastu avanevad tagumised uksed pole aastatega oma võlu kaotanud, efektse välimusega uksi on tõesti ka mugav kasutada ning need teevad tagumisele istmereale sisenemise-väljumise eriti lihtsaks. Arvestades Meriva kompaktseid mõõtmeid jätkub tagareas ruumi küllaga. Istet saab pikisuunas nihutada ning põlveruum võib napiks jääda vaid kahe üksteise taga istuva pikka kasvu sõitja puhul.

Meriva baashind mudelivärskendusega ei tõuse. Endiselt on odavaim 1,4liitrine vabalthingav bensiini-Meriva, makstes pisut alla 14 000 euro, diiselmootor lisab hinnale üle 3000 euro, automaatkäigukast veel 1264 eurot.

Uued mootorid on head ja praktilisus endiselt kiitust väärt. Kahjuks jätab Meriva siiski pisut vana mulje

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind19 097 eurot
MootorR-4 diisel, 1598 cm³
Võimsus100 kW (136 hj) 3500–4000 p/min
Pöördemoment320 Nm 2000 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus197 km/h
Kiirendus9,9 s
Kütusekulu4,8/4,2/4,4 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad2
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.