Uus C-klass näitab noobelmarkide tipptaset

Mercedes astus oma ajaloos enneolematu sammu, tuues lipulaeva, S-klassi juures sügisel esitletud tehnilised uuendused juba mõni kuu hiljem C-klassile. Varem võttis taoline protsess aega aastaid.

Mõistagi ei saa „ulmelise tähelaeva” omanikuks baasvarustuses autot ostes, kuid erinevate juhiabide nimekiri on pikk ja keeruline ning tõstab auto hinna ka kiiresti sootuks uute kõrgusteni.

Lõuna-Prantsusmaal, Marseille’ linna ümbruses tehtud proovisõitudel sai kõike natuke mekkida, autode valik algas kõige väiksema mootoriga C 200st (kaheliitrine ottomootor) ning lõppes selle aasta detsembris Eestisse jõudva 330 hj kuuesilindrilise C 400ga.

Tutvumisel jättis praegu Eestiski müügil olev C 200 sümpaatse mulje, seda nii auto sõiduomadusi kui üldmuljet silmas pidades, ehkki rohke elektrooniliste abimeeste töö alguses pigem segas kui aitas. Esiklaasile projitseeriti navigatsiooniseade, kiirusenäidik ja liiklusmärkide lugeja, mis ühildus keskkonsoolis paikneva puutetundliku ekraani infoga. Tihedas liikluses hakkas näidikuplokil ja tahavaatepeeglitel pihta omamoodi tulede ja värvide mäng, kuna Mercedes soovis igal juhul teada anda, et minu ees ning minust vasemal ja paremal viibivad kaasliiklejad. Ülima turvalisuse poole püüeldes on minu arvates vinti natuke üle keeratud. Ajapikku tekkis siiski võime terad sõkaldest eristada ning märgata ainult reaalselt vajaminevaid teateid.

Mercedese sõnul on nende uued Euro 6 saastenormile vastavad mootorid 20 protsenti ökonoomsemad kui eelmise põlvkonna ajamid, minetamata sealjuures oma jõudlust. Kütusekulu aitab all hoida stopp-start-süsteem, mida kasutatakse samuti kõikidel jõuallikatel.

Kaheliitrine bensiinimootor vedas koostöös manuaalkäigukastiga autot edasi ilma suurema vaevata, seda niikaua, kui jõudsime mägedesse, kus tekkis arusaadavalt vajadus madalamate käikude järele. Eesti oludes saaks sellega mõistagi rahulikult hakkama, iseasi muidugi, kui palju manuaalkäigukastiga Mercedeseid Eestis üldse küsitakse, sest tellida saab ka automaatkasti.

Võrreldes eelmise põlvkonnaga kasvas uus C-klass suuremaks, auto on 9,5 cm pikem ja 4 cm laiem, sõitjateruumile lisab avarust ja 8 cm pikem telgede vahe. Muutust on hästi tunda tagaistmel, kuhu mahtusin oma 185 cm kasvuga muretult istuma ka siis, kui esiistmel sõitis sama kasvu mees. Sõitjateruum oli mõnusalt vaikne ning istmed mugavad, nii nagu ühelt Mercedeselt ootakski. Uus disain ja hea materjalide valik mõjub sõitjateruumis hästi ning jätab õigustatult kalli auto mulje.

C 200 baasmudel on 34 884-eurose hinnaga sisuliselt samas kallis kui üks tema lähimaid rivaale, 3. seeria BMW; kaheliitrise turbomootoriga Audi A4 hinnad algavad veidi rohkem kui tuhande euro võrra kõrgemalt. Rohke lisavarustusega võib Mercedes maksta ka üle 50 000 euro, kuid sellisel juhul saate auto, mis erineb standardist märkimisväärselt. Võiks öelda, et kohati suudaks selline sõiduk ise teha vahest rohkemgi kui ebakindel juht. Mitmesugused andurid jälgivad juhi tegevust ning juhtarvuti arvutab välja, ega sohver ole juba liialt väsima hakanud või kas ta ikka jälgib liiklust piisavalt.

Kurvilised teed sobivad uuele C-klassile üsna hästi. Esiteljele kolinud mitmikhoobvedrustus teeb oma tööd samuti kindlalt ning tekib tahtmine kõrvutada Mercedese juhitavust teiste tuntud keskklassi tagaveolistega. Esmakordselt saab selles autoklassis tellida lisavarustusena õhkvedrustust.

Linnasõidus jättis heas mõttes huvitava mulje Distronic Plus, mille abil oskab auto jälgida ees liiklevaid sõidukeid ning hoida end kiiruseni kuni 60 km/h liiklusvoolus, andes vajadusel gaasi või pidurdades hoo maha kuni seismajäämiseni ning viies auto ise rooli keerates läbi laugematest kurvidest. Süsteem ei vabasta juhi käsi siiski täielikult autojuhtimisest, lõpuni elektroonikat usaldada ei tasu. Näiteks Marseille’s tipptunni ajal süsteemi katsetades võttis meie auto ühel hetkel orientiiriks ees liikuva väikekaubiku ning tahtis koos sellega tee äärde keerata. See väike aps jäi aga ainsaks, kõik muu töötas ladusalt. Erinevaid pidurdusabisid, mis suudavad näiteks ohu tekkimisel ise auto kinni pidada, leidub valikus veelgi.

Eestis saab praegu valida kolme uue C-klassi variandi vahel, peale eelpool mainitud C 200 on müügil ka 1,6liitrise bensiinimootoriga C 180 ja diisel C 220 BlueTEC. Mudelivalik laieneb suvel ja sügisel jooksvalt, teiste seas lisandub ka diiselhübriid. Tulevaks aastaks peaks Mercedez-Benzi C-klass saama ka bensiinimootoriga pistikuhübriidi.

Turvaline, ökonoomne ja mugav auto, mis täiendab väärikalt noobelmarkide keskklassi mudelivalikut.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind34 884 eurot
MootorR-4 otto, 1991 cm3
Võimsus135 kW (184 hj) 5500 p/min
Pöördemoment300 Nm 1200–400 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus237 km/h
Kiirendus7,5 s
Kütusekuluk 5,3 l/100 km
Hooldevälparvesti järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.