Endiselt maastikul ületamatu

Toyota uuendas põgusalt Land Cruiserit, jättes põhilise samaks – maastikul sõidab see endiselt tipptasemel.

Land Cruiseri esiosas vahetas tootja välja kaitseraua, radiaatorivõre ja esilaternad. Viimased koondavad endas nii sõidu-, suuna- kui päevatulesid ning paiknevad kõrgemal, seega kahanes võimalus laternaid maastikusõidul kahjustada. Peamised uuendused tagaosas puudutavad laternate disaini.

Sisemust muutis Toyota rohkem: keskkonsoolil asuva maastikusõidu juhtimiskeskuse pöördlüliti vahendusel saab valida eri sõiduprogrammide vahel, seada nn roomekiirust (Crawl Control), lukustada diferentsiaale, reguleerida vedrustust ja lülitada sisse-välja aeglustit.

Näidikud vahetati moodsamate vastu ning neilt näeb ka rohkem infot: auto kaldenurka, veojõukontrolli tegevust ja diferentsiaalilukkude staatust. Tänavasõidul tulevad kasuks varustusnimekirja täiendavad peeglite pimenurgaandurid ja tagurdamisel ristisuunalist liiklust jälgiv süsteem. Sõitjateruumi viimistlust parandati samuti; ruumi jätkub seal endiselt laialt ning saadaval on ka seitsmekohalised mudelid.

Maanteesõidul moodustavad kolmeliitrise töömahuga 190hobujõuline diiselmootor ja viiekäiguline automaatkäigukast (need jäid endiseks) üsna unise koosluse. Ka ei leidu klassikalise maastikuauto konstruktsiooniga – raamile toetuv kere – Land Cruiseri juhitavuses midagi sellist, mida võiks kas või reservatsioonidega sportlikkuseks nimetada.

Maanteel sõidab 2,2tonnise tühimassiga Land Cruiser mugavalt, kuid annab oma käitumisega teada, et tegemist on tõelise, olemuselt vana kooli maastikuautoga, mitte ennekõike asfaldile mõeldud linnadžiibiga. Kui maanteetempol kahaneb diisel vaevukuuldavaks, siis madalatel ja keskmistel kiirustel laseb kuuldavale üsna karust häält.

Maastikul lööb Land Cruiser trumbid lauale: kui aeglusti on sisse lülitatud ja sobiv juhtelektroonika programm valitud, on, nagu öeldakse, piiriks vaid taevas. 22sentimeetrise kliirensiga Land Cruiser lihtsalt sõidab – olgu takistuseks peaaegu püstloodsena paistev nõlv või liivased rööpad. Autolehe mitmes varasemas testis enamikule autodele ületamatuks jäänud liivane tõus RMK Mustjõe maastikusõidualal alistub ka peatuse ja kohaltvõtuga kõige järsemas lõigus nagu muuseas.

Eriti just kitsastes sõiduoludes osutub kasulikuks kaamerasüsteem: auto esiosast ja külgedelt edastatav pilt aitab väga täpselt mööda manööverdada kividest-kändudest.

Land Cruiseri hinnad algavad 39 700 eurost, selle summa eest saab 190hobujõulise diiselmootoriga ja kuuekäigulise manuaalkäigukastiga mudeli. Nii olemuselt kui hinnalt on Land Cruiserile rivaalidest kõige lähemal Mitsubishi Pajero (ehkki seegi on erinevalt Toyota maastikuautost kandevkerega), mis diiselmootori ja automaatkäigukastiga varustatuna maksab 44 030 eurot, automaatkäigukasti ja diisliga Land Cruiseri saab 41 680 euro eest. Eks rivaale leidu muidugi rohkem: Volkswagen Touareg, Land Rover Discovery jt.

Tõeline maastikuauto, mida on raske hinnata standardskaalal. Kui vajate autot rasketesse oludesse, on osuti tugevalt plussis, kui sõidate asfaldil, jääb osuti miinuspoolele.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind41 680 eurot
MootorR-4 diisel, 2982 cm3
Võimsus140 kW (190 hj) 3400 p/min
Pöördemoment420 Nm 1600–3000 p/min
Käigukast5 käiku, automaatne
Tippkiirus175 km/h
Kiirendus11,0 s
Kütusekulu9,7/7,1/8,1 l / 100 km
Hooldevälparvesti järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.