Kas tõesti sai Mini täiskasvanuks?

Pealkirjas esitatud küsimusele saab anda kaks vastust: jah ja ei, õnneks siiski mitte.

Üsna kulunud väljend, mida kasutatakse eri omaduste vahel parima tasakaalu saavutanud autode kohta, kõlab, et üks või teine mudel sai täiskasvanuks. Sisuliselt kehtib täiskasvanuks saamine ka uue Mini kohta, kuid samas tuleb lisada, et loodetavasti ei saa Mini siiski kunagi täiskasvanuks.

Mis mõttes, küsite? Ses, et hiljuti müügile jõudnud uus Mini on praktilisemaks ja mugavamaks muutumise käigus säilitanud noorusliku ulakuse, mida arvatavasti suur osa ostjaskonnast temalt ootabki.

Vaevalt sammub Mini müügisalongi tegelane, kes on otsustanud, et ta vajab lihtsalt 3,8 meetri pikkust autot, mille mootor pakub, ütleme, 136 hobujõudu ja mis mahutab umbes 200 liitri jagu pakke. Küllap ikka paneb Mini suunas mõtte liikuma tunne, mida valemisse ei suru ja meetrites, liitrites ega vattides ei mõõda. Peale selle on Mini omas suurusklassis ka kallis.

Väliskujustuselt on Mini eelkäijaga sarnased jooned säilitanud, kuid muutunud samas mõnevõrra keerukamaks, mitmeplaanilisemaks. Ühtlasi on kasvanud pikkus, laius ja kõrgus ning telgede vahe. Eelkäijast on uus Mini peaaegu kümme sentimeetrit pikem, üsna märkimisväärselt seega, kuid silmaga kasvu ei märka, kohmakamaks pole see autot kindlasti muutnud.

Nii suurem pikkus kui ka 2,8 sentimeetrit pikem telgede vahe annavad aga plusse praktilisuses. Näiteks mahutab pakiruum nüüd poolsada liitrit enam – 211 liitrit, esiistmeid saab rohkem reguleerida ning tagaistme padi on pikem. Muide, kui 181sentimeetrine juht seab esiistme enda järgi paika, saab sama pikk sõitja tema taga üsna mõnusalt istuda. Muidugi ei saa öelda, et tagaistmel oleks kuidagi eriti avar, aga siiski täiesti talutav.

Roolisambale paigaldatud näidikutelt näeb mootoritöö ja sõidukiirust, varustuses leidub ka ekraan, mis võimaldab olulisi näite jälgida pilku teelt pööramata. Info- ja meelelahutussüsteemi saab juhtida armatuurlaua keskel asuva ekraani ja esiistmete vahel paiknevate nuppude abil. Kes tunneb BMW iDrive-süsteemi, leiab Mini omaga kiiresti ühise keele.

Õnneks pole Mini äärmusliku ekraanikultusega kaasa läinud ning paljudele olulisematele funktsioonidele leiduvad otseteenupud – sõitjateruumi temperatuuri saab reguleerida oma nupust, sõidurežiimi samuti jne. Muide, kui temperatuuri lülitit keerata, muudab ekraani ümbritsev raam värvi – mõne muu auto puhul paneks see „disko” õlgu kehitama, aga Minisse sobib.

Sõiduomaduste kohta kehtib seesama noorusliku täiskasvanu paralleel. Laiem rööbe ja pikem telgede vahe lisavad stabiilsust ning muudavad maanteesõidu pingevabaks, kuid Cooperi sportliku loomuga vedrustus ja reibas mootor lisavad 1,2tonnise tühimassiga autole särtsu. Uus Mini Cooper saab kehva teega eelkäijast märkimisväärselt paremini hakkama, kuid on säilitanud oma vahetu loomuse. Auto saab häälestada mitmesse sõiduviisi, eriti sportlikust säästlikuni, sõltuvalt varustusest muudab see kas vaid mootori ja roolivõimendi tööd või ka amortisaatorite jäikust. Automaatkäigukasti puhul muutuvad ka lülituspunktid.

Enamik Mini valiku mootoreid on kolmesilindrilised, vaid kõige sportlikumal Cooper Sil on neid neli. Prooviauto, Cooperi kolmesilindriline, 1,5liitrise töömahu ja turboga täiendatud bensiinimootor arendab 136 hobujõudu ning 220 njuutonmeetrit. Viimast, muide vahemikus 1250–4000 pööret minutis. Tõepoolest, see mootor käitub paindlikult ja reipalt, mängides hästi tervikuga kokku – just selliseid mootoriomadusi ootakski auto juhitavuse ja muu meeleolu taustal. Küsimusi tekitab vaid kolmesilindrilise madal podisev hääl. Maitse asi, aga sportlikkust siinkirjutaja sellest tämbrist ei leia, pigem ikka soovi kütust säästa.

Mini hinnad algavad 18 400 eurost, Cooper maksab 19 900 eurot. Põhivarustuse nimekiri sisaldab enamikku vajalikust. Lisade loetelus leidub hulganisti võimalusi Mini oma maitsele kohandada.

Stiilne väike auto, mis on varasemast praktilisem, aga endiselt rõõmsa oleku ja reibaste sõiduomadustega.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind21 620 eurot
MootorR-3 otto, 1499 cm³
Võimsus100 kW (136 hj) 4500−6000 p/min
Pöördemoment220 Nm 1250−4000 p/min
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus210 km/h
Kiirendus7,8 s
Kütusekulu6,0/4,1/4,8 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.