Hobujõudude sooduspakkumine

Seat Leon Cupra „bang for the buck”, mida võiks autode kontekstis mõista näiteks kui rohkem lõbu vähema raha eest, on turu üks paremaid.

Igamehesportautode, nagu Leon Cupra, Golf GTI, Focus ST, Cee’d GT jt, puhul mängib see hinna ja lõbu suhe erakordselt olulist rolli – auto peab mahtuma n-ö tavalise pere eelarvesse ning peale sõidurõõmu pakkumise suutma esineda tasemel ka igapäevasõidukina.

265hobujõulise, viieukselise Leon Cupra eest küsivad Seati müüjad 25 990 eurot, kolmeukseline maksab 400 eurot vähem. Kõige lähemale astub talle Ford Focus ST oma 250 hobujõu ja 25 800eurose alghinnaga. Jah, Leon Cuprast saab odavamalt näiteks Škoda Octavia RSi (alates 25 160 eurost) ja Kia Cee’d GT (alates 19 990 eurost), kuid esimese mootor arendab 45 ja teise oma 61 hobujõudu vähem kui Seati igamehesportauto. 220hobujõuline Golf GTI odavaim versioon maksab 26 616 eurot.

Muidugi leidub rivaalide seas erinevusi ka varustuses, kuid nendesse nüanssidesse laskumine võtaks kogu artikli ülejäänud mahu. Seetõttu tuleb piirduda üldistusega loo peategelase aadressil, et pakkumine on hea ka varustust silmas pidades.

Leon Cuprast leidub ka 280hobujõuline versioon hinnaga 27 990 eurot.

Cupra väliskujustus toob auto tavamudelist käredama iseloomu küll välja, olgu nimetatud näiteks kärgjas radiaatorivõre ja suuremad õhuvõtuavad esiosas, kuid ei pinguta üle. Leoni sportlikuma versiooniga võivad sõita ka vanemad kui 22aastased, riskimata kaotada oma tõsiseltvõetavust.

Sõitjateruumi kujustus klapib välimusega, pakkudes õnnestunud kombinatsiooni sportlikkusest ja mugavusest. Praktikas näeb see välja nii, et istmed pakuvad kindlat külgtuge ja vahendavad autotunnetust, kuid on siiski piisavalt mugavad, et ka pikem sõit ei väsitaks. Sportlikkust esile toovaid detaile leidub hulgi, alates nimetatud istmetest kuni käigukanginupuni, kuid siingi saab tervikut iseloomustada kui mõõdukalt vaoshoitut. Kokkuvõttes peaks selline tegelane, kes kasutab Cuprat igapäevaautona, aga armastab osaleda vahel ka rajapäevadel, interjööriga vägagi rahule jääma.

265hobujõuline turbomootor kiirendab 1,4tonnise tühimassiga Leon Cupra paigalt „sajani” kuue sekundiga. Niisugune kiirendusaeg kõneleks justkui enda eest, kuid ometi väljendab see vaid osa auto dünaamikast. 350njuutonmeetrise pöördemomendiga mootor käitub reipalt igas vähegi loogilises situatsioonis, olgu teemaks siis möödasõit või hoogne väljakiirendamine ringrajakurvidest. Mootor veab jõuliselt laias pööretevahemikus ning reageerib juhi tegemistele kiiresti ja otsekoheselt. Jõuga aitab toime tulla piiratud libisemisega diferentsiaal.

Cupra saab häälestada eri sõiduviisideks: mugav, sportlik, individuaalne ja Cupra. Individuaalse puhul saab juht ise seada eri parameetreid, Cupra tähendab auto häälestamist kiireks asfaldisõiduks ja ühtlasi võimaldab täielikult välja lülitada stabiilsuskontrolli. Eri režiimide valimisel muutub näiteks vedrustuse seadistus, gaasipedaali tundlikkus, samuti seadub robotkäigukasti (DSG) töö vastavalt kas kiirust või ökonoomsust olulisemaks pidavaks.

Kiire sõidu märgusõnaks on „täpsus”, Cupra käitub ettearvatavalt ega „aja oma asja”, vaid kuulab, mida juhil talle öelda on. Vedrustus töötab meeldivalt progresseeruvalt, hoides kurvides külgkalded mõõdukad, muutuva geomeetriaga roolisüsteem töötab intuitiivselt, kuid ühe väikese miinusega. Rool võiks olla raskem – kiiretes seotud kurvides võib juht n-ö üle keerata.

Tulles argipäeva, siis ka mugavusseades Leon Cupra raputab auklikul teel üsna tugevalt, aga kui mõningane ebamugavus asetada võimsuse ja kiire sõidu emotsioonide foonile, tuleb nentida, et ka need on tasakaalus.

Leon Cupra pakub väga head hinna ja kiiruse suhet. Sobib nii rajapäevadel kihutamiseks kui ka argipäevakasutuseks.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind25 990 eurot
MootorR-4 otto, 1984 cm³
Võimsus195 kW (265 hj) 5350−6600 p/min
Pöördemoment350 Nm 1750−5300 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,0 s
Kütusekulu8,7/5,5/6,6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.