Vaikne ja stiilne A7 Sportback

Uuendatud Audi A7 Sportback sõidab eelkäijast vaiksemalt ja oma võimsuse kohta säästlikult.

Audi „viieukseline kupee” nägi juba enne uuenduskuuri väga hea välja. Värskem versioon paistab eelmisest mudelist mõnevõrra jõulisem, nurgelisem võib-isegi öelda, kuid on säilitanud eelkäija intelligentse oleku.

Sisemuses eelistab Audi märksa „pehmemat” lähenemist, teravate nurkade asemel kohtab seal pigem kaari, kuid materjalide ja värvide kombinatsiooniga saavutatakse tervik, kus on meeldiv olla, ning nuppude-lülitite läbimõeldud paigutusega lihtne kasutatavus.

Uuendatud kasutajaliides MMI oskab muidugi kõike seda (raadio häälestusest auto peeseadistusteni), mida eelkäijagi, kuid lisandus veel mitu veebipõhist funktsiooni. Nii oskab Audi teoreetiliselt leida parimaid kütusehindu, teab lähikonnas toimuvaid üritusi, rongide ja lennukite sõiduplaane jne. Teoreetiliselt seepärast, et Eesti oludes töötab see süsteem lünklike andmebaaside tõttu puudulikult. Kui näiteks lennuinfot Tallinna lennujaama kohta edastati perfektselt, siis lähimad kontserdid-etendused toimusid tema teada Helsingis. Ei pea vist kedagi veenma, et selline süsteem osutub andmebaaside täiustudes vägagi mugavaks.

Kupeelik kerejoon nõuab teatavat lõivu taga istujate pearuumilt, meeter ja 80 sentimeetrit tundub olevat sõitja viimane pikkus, mil pea veel lage ei puutu. A7 tuleb standardvarustuses neljakohalisena, kuid seda saab tellida ka viiekohalisena.

Uuendatud mootorivalik koosneb kahest bensiini- ja kolmest diiselmootorist, kõik turboülelaadimisega. Prooviautot viis edasi V-6-turbodiisel, põhinäitajateks 272 hobujõudu ja 580 njuutonmeetrit, koostöös seitsmekäigulise topeltsiduriga käigukastiga S tronic ja nelikveoga. See kombinatsioon kiirendab 1,9tonnise tühimassiga A7 Sportbacki paigalt „sajani” 5,7 sekundiga.

Praktikas tähendab see ka jõulist ja sujuvat möödasõidukiirendust – uuendatud S tronic töötab väga pehmelt ja kiirelt. Eraldi väärib märkimist, et proovisõidu keskmiseks kütusekuluks linna ja maa segasõidus (suurema rõhuga siiski maanteel, keskmine kiirus 66 km/h) saime 6,3 l / 100 km. Tõsi, tehaseandmed on veel madalamad, 5,2 l / 100 km keskmiselt.

Sõiduomadustes on Audi leidnud hea tasakaalu sportlikkuse ja mugavuse vahel – A7 käitub konkreetselt, kuid ei ole kaugeltki liiga jäik. Nii eelkäijaga võrreldes kui üleüldises kontekstis tuleb kiita vaikset sõitjateruumi.

Audi A7 Sportbacki hinnad algavad 58 100 eurost, selle summa eest saab 218hobujõulise diisliga esiveolise mudeli. Põhivarustuse nimekiri pole otseselt napp, kuid jätab soovida näiteks kiirushoidiku ja istmesoojenduste jagu, lisavarustust saab aga tellida ohtralt. Uue Mercedes-Benz CLSi hinnakirja ei ole veel avalikustatud, BMW valikus kattub A7 hinnakirja algus 4. seeria Gran Coupé hinnakirja lõpuosaga, pearivaali 6. seeria Gran Coupé hinnad algavad aga palju kõrgemalt – 85 950 eurost.

Stiilne ja peenviimistletud sportlik auto, millel on arvestatav praktiline pool ja võimas, ent säästlik mootor.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind61 500 eurot
MootorV-6 diisel, 2967 cm3
Võimsus200 kW (272 hj) 3500–4250 p/min
Pöördemoment580 Nm 1500–3250 p/min
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus5,7 s
Kütusekulu6,0/4,7/5,2 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.