Sportlikkus efektses pakendis

BMW 4. seeria Gran Coupé pakub sportlikke sõiduomadusi kaunis pakendis.

Nagu seerianumbergi viitab, asetub auto 3. seeria ja 5. vahele, olles iseloomult siiski lähedasem esimesena nimetatule kui teisele. Kupeelik kujustus, hoogsalt langev katusejoon koos suhteliselt pika mootorikattega annavad autole proportsioonid, mis ühtaegu toonitavad sportlikkust, teisalt mõjuvad soliidselt. Muide, BMW „viieukseline kupee” on täpselt sama suur kui sama seeria nn tavakupee.

4. seeria Gran Coupé on lisaks ilus olemisele mõeldud pakkuma ka rohkem igapäevast kasutusmugavust. Ei ole vaja keerukaid valemeid mõistmaks, et tagaistmele pääseb paremini tagaustest kui esiuksest istme seljatoe tagant läbi pugedes, kuid siiski tuleb arvestada, et katusekaar kahandab pearuumi – juba keskmist kasvu inimesel läheb seal kitsaks. Plussiks on aga suur pakiruumiluuk ja läbilaadimisvõimalus.

Juhikohta saab iseloomustada kui BMW-le tüüpilist – ilma igasuguste ekstravagantsusteta ja lihtsalt käsitsetavat, kuid samas suurt hulka seadistamisvõimalusi pakkuvat. Nagu ikka jõuab juht peamiste funktsioonideni osteteenuppude kaudu, nüansse saab timmida iDrive-süsteemis.

Prooviauto, nelikveolise 420d liikumise eest kandis hoolt neljasilindriline diisel 184 hobujõu ja 380 njuutonmeetriga. Kokkumäng kaheksakäigulise automaatkäigukastiga sujub jõuallikal igas sõiduviisis ideaalilähedaselt, samuti reageerib see reipalt gaasivajutustele ning lubab arendada dünaamikat, mis klapib igati auto välimusega.

Küll aga ei klapi Gran Coupé lihvitud olekuga diisli kare hääl tühikäigul ja sellele lähedastel pööretel. Kiiruse tõustes olukord paraneb, mootori hääl sumbub.

Tootja andmetel 0–100 km/h teeb automaatkäigukastiga 420d Xdrive 7,5 sekundiga ning kulutab kütust keskmiselt 4,8 liitrit sajale kilomeetrile. Mootoril jätkub piisavalt sitkust reibasteks möödasõitudeks, kuid tehaseandmetes esitatud kulu saavutamine praktikas tõenäoliselt ei õnnestu. Maanteesõidul sai Autoleht kuluks viie liitri ringis saja kilomeetri kohta, mis pole ju sugugi halb, kuid tehaseandmed annavad kuluks 4,3–4,4 l /100 km.

Sõiduomadustes asub esiplaanile sportlikkus. Umbes sellist konkreetsust ja täpsust juhitavuses ongi ühelt kupeelt põhjust oodata, samas pakub auto ka piisavalt mugavat minekut, et igapäevaasjaajmistes mitte tüütuks muutuda.

Gran Coupé hinnad algavad 39 900 eurost (420i), peamise rivaali Audi A5 Sportbacki hinnakiri stardib 35 450 euro juurest, kuid mõistagi erineb autode baasvarustus.

Stiilne ja sportlik „viieukseline kupee”, mille diisli omadused võiksid olla viimistletumad.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind45 850 eurot
MootorR-4 diisel, 1995 cm3
Võimsus135 kW (184 hj) 4000 p/min
Pöördemoment380 Nm 1750–2750 p/min
Käigukast8 käiku, automaatne
Tippkiirus229 km/h
Kiirendus7,5 s
Kütusekulu5,7/4,3/4,8 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.