Nagu mänguauto

Jeep Renegade näeb välja kui mänguauto, aga kui sõita sellega maastikule, tõestab, et on vägagi päris.

Eestit lühiajaliselt väisanud proovisõidu-Renegade kuulus tehase masinaparki ja oli valminud eelseeriasõidukina. Need autod on mõeldud katsetusteks, koolitusteks ning neid kasutatakse ka autost võimalikele klientidele üldmulje andmiseks. Eelseeriasõiduk on midagi prototüübi ja seeriatoote vahepealset: üldmulje järgnevast seeriaautost see annab, kuid detailides võib erineda ning tihti erinebki.

Mõni tootja lubab ka autoajakirjanikud mõnikord eelseeriasõidukiga sõitma, teine mitte. Jeepi esindaja Eestis, Silberauto, Renegade’i puhul lubas. Muidugi võtab Autoleht arvesse konkreetse auto tootmiseelset staatust ega lasku nüanssidesse, küll aga saame anda üldmulje.

Ilmselgelt tahab Jeep, et Renegade’i disainist räägitakse, vastasel korral võiks ju teha lihtsalt ühe mittemidagiütleva väikese maastikuauto, värvida selle halliks ja vaikselt müügisaalidesse veeretada. Eks räägitaksegi: kes kirub, kes kiidab. Kuidagi ei saa öelda, et Renegade oleks klassikalises mõttes ilus auto, küll aga parimas tähenduses omapärane: mänguline, elurõõmus, isegi naljakas.

Sõitjateruumis vormimängud lõivu ei nõua, neli sõitjat tunnevad end hästi, ruumi jätkub piisavalt nii esimesse kui teise istmeritta. Pakiruum mahutab 351 liitrit, mida on umbes sama palju kui rivaal Nissan Juke’il.

Sõitjateruumi kujustus jätab meeldiva mulje, ka on juhtimisseadmeid hõlbus kasutada. Keskkonsooli tipus asub puutetundlik ekraan (seeriaautol tuleb see suurem kui eelseeriasõidukil), selle alla on loogiliselt grupeeritud kliimaseadme nupustik ning kõige all küllap kõige harvemini kasutatav maastikusõidu juhtimiskeskus. Viimane võimaldab valida eri programmide vahel ning muidu märgsiduri vahendusel automaatselt esi- ja tagarataste vahel veojõudu jagava nelikveosüsteemi lukustada.

Kui prooviauto pardal toimetas kuuekäiguline manuaalkäigukast, siis valikus leidub näiteks ka üheksakäiguline automaatne. Viimase puhul saab juht kasutada ka aeglustiefekti – rohkem mootorivõimsust madalal liikumiskiirusel.

Ehkki prooviauto maastikusuutlikkuses valitses teatav kahtlus, sest ühe eelmise proovisõitja käes (eriti uudishimulikele infoks: see ei juhtunud Eestis) sai põhjaalune valusalt pihta ning vigastada ka mõni andur, esines esimene Itaalias valmistatud Jeep veenvalt.

Renegade alistas RMK Mustjõe maastikusõiduala künkaid nagu muuseas ning trügis südikalt liivas, paljastades ka ühe puuduse: tagurdamisel võiks vaateväli parem olla. Nelikveolise mudeli 20sentimeetrine kliirens peaks rahuldama enamiku linnadžiipide ostjate vajadused nagu ka 21kraadine pealesõidunurk.

Vedrustuse häälestus vastab siiski pigem asfaldisõidu vajadustele kui näiteks auklikule kruusateele. Viimasel raputab Renegade tugevalt, kuid siledal kattel veereb kindlalt ja pakub paremat tunnetust kui mõnigi rivaal.

Kaheliitrise töömahuga turbodiisli põhinäitajad 140 hobujõudu ja 350 njuutonmeetrit osutuvad väikese, 1,5tonnise tühimassiga auto jaoks igati sobivaks. Peale piisava möödasõidukiirenduse ja mõistliku kütusekulu (tehas annab koguni 5,1 l / 100 km) saab kiita ka mootori ja jõuülekande omadusi maastikul. Esimese käigu ülekanne klapib mootori iseloomuga viisil, et lihtsamad maastikutakistused saab läbida kiirust vaid gaasipedaaliga doseerides.

Maanteesõidumüra poolest saab Renegade’i hinnata oma klassi tüüpiliseks esindajaks: ei liiga vali ega erakordselt vaikne.

Täpset hinna- ja varustusinfot detsembris Eestis müügile saabuva auto kohta veel ei ole. Nii palju siiski, et hinnakiri algab 17 900 eurost (esivedu, 110 hj bensiinimootor), diiselmootoriga nelikveoline ja manuaalkäigukastiga mudel hakkab maksma 23 900 eurot. Mis tähendab, et odava autoga tegemist ei ole.

Erilise välimusega linnadžiip, mis esineb ka maastikul südilt. Lõpliku hinnangu saab anda pärast seeriatoodanguna valminud mudeli proovimist.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4 diisel, 1956 cm3
Võimsus103 kW (140 hj) 3750 p/min
Pöördemoment350 Nm 1750 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus182 km/h
Kiirendus9,5 s
Kütusekulu6,0/4,6/5,1 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.