Viie euro eest Tartusse
Autolehe katse näitas, et sõit Tallinnast Tartusse surumaagaasil (CNG) töötava Škoda Octaviaga läheb maksma umbes viis eurot.
Tegelikult saaks hakkama isegi väiksema summaga, sest 3,3kilogrammise kulu sajal kilomeetril mõõtsime linna-maantee segasõidus (suurem osakaal oli siiski maanteel). Sõitsime üldises liiklusvoos ega ajanud taga ülimat ökonoomsust, sest soov oli jälgida kulu tavaoludes, mitte rekordit püstitada. Lisades kütusekulule asjaolu, et CNG kilogramm maksab 78 senti ja Tallinnast Tartusse on 189 kilomeetrit, saamegi kuluks umbes 5 eurot.
Lisanime G-Tec kandva Octavia mootor töötab nii gaasi kui bensiiniga. Mootoris on tehtud vastavad täiendused; auto põhja alla paigaldatud kaks gaasiballooni (varuratast ei ole), mis mahutavad 15 kilogrammi (97 liitrit) maagaasi 200baarise rõhu all.
Auto eelistab vaikimisi gaasilt töötamist, kuid selle lõppedes või näiteks madalal õhutemperatuuril käivitumiseks kasutab bensiini.
Turbomootor arendab 110 hobujõudu ja 200 njuutonmeetrit, kiirendab Octavia paigalt sajani 10,9 sekundiga ning pakub ka kõigis elulistes situatsioonides pereautole igati piisavat dünaamikat. Muide, see töötab vaiksemalt kui n-ö tavaline otsepritsega bensiinimootor. Octavia G-Tec sõidab muidu nagu Octavia ikka: parajalt mugav, parajalt reibas ja täpse juhitavusega ning väga avara sõitjateruumiga.
Mugav, vaikne, ruumikas ja üliökonoomne: kõlab nagu muinasjutt, kas pole? Miinustest siiski ei pääse. Üks neist puudutab infrastruktuuri: CNG tanklaid saab Eestis hetkel üles lugeda täpselt viis (kaks Tallinnas, üks Tartus, Pärnus ja Narvas). Mitte segi ajada LPGga (Liquified Petroleum Gas), mille tanklaid leidub palju.
Tuleb ka arvestada, et gaasi-Octavia maksab rohkem kui tavamudel. Kui võrrelda G-Teci võimsus- ja dünaamikanäitajatelt sellele kõige lähema 1,2 TSI mudeliga (105 hj, 175 Nm, 0–100 km/h 10,3 s), siis baasvarustuse puhul osutub gaasiauto 2820 eurot kallimaks (19 090 vs. 16 270 eurot). Rehkendades edasi tehase antud keskmiste kütusekulunäitudega (3,5 kg / 100 km vs. 4,9 l / 100 km), sest 1,2 TSI kulu ei ole Autoleht mõõtnud, ja bensiiniliitri hinnaga 1,27 eurot, näeme, et gaasiauto sõidab end n-ö nulli umbes 80 000 kilomeetriga.
Küsimusele, kas seda on vähe või palju, saab vastata igaüks omamoodi, arvestades oma aastast läbisõitu.
Igati tasemel pereauto, kuid gaasiseade tasub end ära neile, kes palju sõidavad.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind19 090 eurot |
MootorR-4, bensiin, gaas, 1395 cm3 |
Võimsus81 kW (110 hj) 4800–6000 p/min |
Pöördemoment200 Nm 1500–3500 p/min |
Käigukast6 käiku, manuaalne |
Tippkiirus195 km/h |
Kiirendus10,9 s |
Kütusekulubens. 6,9/4,5/5,4 l / 100 km; gaas 4,5/2,9/3,5 kg / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad9 |