Viie euro eest Tartusse

Autolehe katse näitas, et sõit Tallinnast Tartusse surumaagaasil (CNG) töötava Škoda Octaviaga läheb maksma umbes viis eurot.

Tegelikult saaks hakkama isegi väiksema summaga, sest 3,3kilogrammise kulu sajal kilomeetril mõõtsime linna-maantee segasõidus (suurem osakaal oli siiski maanteel). Sõitsime üldises liiklusvoos ega ajanud taga ülimat ökonoomsust, sest soov oli jälgida kulu tavaoludes, mitte rekordit püstitada. Lisades kütusekulule asjaolu, et CNG kilogramm maksab 78 senti ja Tallinnast Tartusse on 189 kilomeetrit, saamegi kuluks umbes 5 eurot.

Lisanime G-Tec kandva Octavia mootor töötab nii gaasi kui bensiiniga. Mootoris on tehtud vastavad täiendused; auto põhja alla paigaldatud kaks gaasiballooni (varuratast ei ole), mis mahutavad 15 kilogrammi (97 liitrit) maagaasi 200baarise rõhu all.

Auto eelistab vaikimisi gaasilt töötamist, kuid selle lõppedes või näiteks madalal õhutemperatuuril käivitumiseks kasutab bensiini.

Turbomootor arendab 110 hobujõudu ja 200 njuutonmeetrit, kiirendab Octavia paigalt sajani 10,9 sekundiga ning pakub ka kõigis elulistes situatsioonides pereautole igati piisavat dünaamikat. Muide, see töötab vaiksemalt kui n-ö tavaline otsepritsega bensiinimootor. Octavia G-Tec sõidab muidu nagu Octavia ikka: parajalt mugav, parajalt reibas ja täpse juhitavusega ning väga avara sõitjateruumiga.

Mugav, vaikne, ruumikas ja üliökonoomne: kõlab nagu muinasjutt, kas pole? Miinustest siiski ei pääse. Üks neist puudutab infrastruktuuri: CNG tanklaid saab Eestis hetkel üles lugeda täpselt viis (kaks Tallinnas, üks Tartus, Pärnus ja Narvas). Mitte segi ajada LPGga (Liquified Petroleum Gas), mille tanklaid leidub palju.

Tuleb ka arvestada, et gaasi-Octavia maksab rohkem kui tavamudel. Kui võrrelda G-Teci võimsus- ja dünaamikanäitajatelt sellele kõige lähema 1,2 TSI mudeliga (105 hj, 175 Nm, 0–100 km/h 10,3 s), siis baasvarustuse puhul osutub gaasiauto 2820 eurot kallimaks (19 090 vs. 16 270 eurot). Rehkendades edasi tehase antud keskmiste kütusekulunäitudega (3,5 kg / 100 km vs. 4,9 l / 100 km), sest 1,2 TSI kulu ei ole Autoleht mõõtnud, ja bensiiniliitri hinnaga 1,27 eurot, näeme, et gaasiauto sõidab end n-ö nulli umbes 80 000 kilomeetriga.

Küsimusele, kas seda on vähe või palju, saab vastata igaüks omamoodi, arvestades oma aastast läbisõitu.

Igati tasemel pereauto, kuid gaasiseade tasub end ära neile, kes palju sõidavad.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind19 090 eurot
MootorR-4, bensiin, gaas, 1395 cm3
Võimsus81 kW (110 hj) 4800–6000 p/min
Pöördemoment200 Nm 1500–3500 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus195 km/h
Kiirendus10,9 s
Kütusekulubens. 6,9/4,5/5,4 l / 100 km; gaas 4,5/2,9/3,5 kg / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.