Golf nagu Golf, ainult et elektriline

E-Golfiga kasvatas Volkswagen oma väikekesklassi mudeli mootoritüüpide valiku kolmele ja täpselt nii seda võtta tulebki.

Elektriline Golf on nagu Golf ikka: ei ole kummalise välimusega, sõitjateruumis ei toonitata „elektrilisust” ning elektrisüsteemi komponendid nõuavad vaid veidi lõivu pakiruumist, reisijad ei pea mugavuses kompromisse tegema.

Golfi välimuses viitab Volkswagen elektriajamile mõningate detailidega, nagu erilised C-kujulised leedidega päevatuled (neid paigaldatakse nii margi elektriautodele kui ka pistikuhübriididele), sinine ristjoon auto esiosas ning parandatud aerodünaamikaga veljed. Aga üldiselt võttes – Golf nagu Golf ikka.

Ka sõitjateruumis tuleb kõik Golfist tuttav ette: sama funktsionaalsus, sama loogiline käsitsetavus. Kuid erinevusi muidugi on, näiteks saab „kütusenäidikult” lugeda hoopis aku laetust ja „tahhomeetrilt” jälgida energiakasutust ja taaslaadimist pidurdustel. Viimane on e-Golfil üpris jõuline – kõige „kangemas” asendis selline, et veidigi liiklusolukordi ette nähes saab linnas sõita piduripedaali õige harva kasutades. Pidurduse jõulisust saab seadistada ning selle funktsiooni ka üldse välja lülitada, jättes „automaatkäigukasti” valitsa lihtsalt D-asendisse. Jutumärgid näitasid end eelmises lauses seepärast, et autol on üheastmeline käigukast, kuid valits igati harjumuspärane, selline nagu tavalise automaatkäigukastiga Golfil.

Nii esi- kui tagaistmel jätkub ruumi piisavalt, põrandasse peidetud akupakk ei sunni kompromissile ka istumismugavuses. Pakiruum mahutab siiski õige pisut vähem kui sisepõlemismootoriga Golfil, 343 liitrit vs. 380 liitrit. Tagaistet saab kokku klappida nagu tavamudelilgi.

Edasi viib e-Golfi 115hobujõuline, 270njuutonmeetrist pöördemomenti arendav elektrimootor, mis annab kiirendusaja 0–60 km/h 4,2 sekundit ja 0–100 km/h 10,4 sekundit. Seega pereautole igati piisav reipus, linnatingimustes võib öelda, et reipam kui enamik sarnase võimsusega sisepõlemismootoritega rivaale. Dünaamika on nagu elektriautol ikka – lineaarne ja jõuline n-ö algusest peale. Kiitust väärivad e-Golfi sõiduomadused muuski mõttes. See 1,5tonnise tühimassiga auto pakub täiesti arvestatavat sõidutunnetust ning äärmiselt hästi tasakaalustatud sportlikkuse ja mugavuse suhet.

Sõiduulatuseks annab Volkswagen NEDCi järgi (New European Driving Cycle) 190 kilomeetrit, kuid praktikas, jah, just selline rida leidub ka tehniliste andmete reas, jätkub 24,2kilovatttunnisest akupakist ühe laadimisega 130 kuni 190 kilomeetri läbimiseks. Prooviauto aku ei olnud enne sõitu veel päris täis laetud, prognoosides sõiduulatuseks tavarežiimis 111 kilomeetrit, säästurežiimis (võimsus vähendatud 105 hobujõule ja konditsioneeri töö piiratud) 133 ja eriti säästlikus seades (75 hobujõudu ja konditsioneer väljas) 144 kilomeetrit.

Autoleht kasutas proovisõidus (linna ja maantee segasõit) enamikul distantsist tavarežiimi, kuid sõiduulatuse kahanedes lülitus auto järjest säästlikumasse režiimi ning 90kilomeetrise ringi lõppedes jäi näidiku järgi varu veel 15 kilomeetrit. Seejuures tuleb lisada, et mõlemad säästurežiimid pakuvad tegelikult linnasõiduks täiesti piisavat dünaamikat.

E-Golf tuleb müügile järgmise aasta mais või juunis ning varustusinfot veel ei ole. Hinna prognoosib Volkswageni importöör 37 000 euro ringi. Võrdluseks: pearivaal Nissan Leafi baashind on 34 900 eurot. Tuleb lisada, et e-Golfi laadimiseks ei saa kasutada Eestisse paigaldatud kiirlaadijaid.

Eeskujulike sõiduomadustega elektriauto, mille disainis ei tehta ajamitüübist numbrit.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindeeldavalt u 37 000 eurot
Mootorelektrimootor
Võimsus85 kW (115 hj)
Pöördemoment270 Nm 1500–3500 p/min
Käigukast1 käik
Tippkiirus140 km/h
Kiirendus10,4 s
Kütusekulu12,7 kW/h
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.