Pisi-Peugeot tõotab pisikulusid
Kõige pisema segmendi sõiduautod pole Eestis kuigi levinud, aga nende valik on viimasel ajal peaaegu tervenisti uuenenud. Peugeot uus „kolme-poole-meetrine” kannab indeksit 108.
Pisikeste autode seas läheb 108 võistlustulle värske Renault Twingo, Volkswagen Upi ja selle kloonidega ning mõistagi ka iseenda sõsarmudelitega Citroën C1 ja Toyota Aygo (vt AL nr 4?). Peugeot’ hinnad Eesti turul pole veel kinnitatud, ent baashind võiks jääda 8900 euro kanti ning fotodel nähtava prooviauto oma umbes 11 500 euro tasemele. Sõsarmudel Aygo on selgelt kallim (alates 9790 eurost), Citroën C1 hinnad aga seni samuti fikseerimata.
Sellise hinna- ja suurusklassi sõidukid pole pereautod ja nii tulebki neisse suhtuda. See tähendab piiratust praktilistes omadustes, ent trumpe linnaliikluses ja pidamiskuludes. Peugeot on Eestis müüdavaist üks ökonoomsemaid, kui mitte kõige ökonoomsem bensiiniauto: kolmesilindriline mootor lubab hakkama saada keskmiselt 3,8 liitriga.
Tõsi, tegu on turbota ajamiga nagu selles klassis tavaks, mis tähendab gaasipedaalile rohket üles-alla käiku. Pöördeid tuleb anda juba kohaltvõtul ning krapsakama kiirenduse saavutamiseks pedaal üsnagi põhja litsuda. Tõele au andes pole rivaalid sugugi jõulisemad, ent Peugeot’ puhul häirivad ebatäpsed käiguvahetused. Kang liigub ebamääraselt ning vahetustel ei õnnestu alati n-ö õiget kohta tabada. Kui lisada komplekti veel ebamäärane roolitunnetus, saab selgeks, et 108 pole valik sportlikuks sõiduks.
Pisi-Peugeot vedrustus jätab iseenesest väljapeetuma mulje, kui nii väikselt autolt ootaks, ning ka maanteel saab see hakkama, kuigi müra kipub kõrgeks nagu pisiautodel kombeks. Paremini tunneb 108 end mõistagi linnas, kus väiksed mõõtmed kuluvad marjaks. Suuremast autost ümber istudes tundub 108 kui manööverdamismeister, ent otseses võrdluses rivaalidega selgub, et nii Volkswagen Up kui eriti Renault Twingo pööravad palju paremini.
Väga ökonoomne ja eeldatavasti väga soodsa hinnaga pisiauto. Linnas osav, aga nii mõnigi rivaal on veel osavam.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindu 11 500 eurot |
MootorR-3 otto, 998 cm³ |
Võimsus50 kW (68 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment96 Nm 4800 p/min |
Käigukast5 käiku, manuaalne |
Tippkiirus160 km/h |
Kiirendus14,3 s |
Kütusekulu4,5/3,5/3,8 l / 100 km |
Hooldevälp30 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |